۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 50273860

آرامش ذهن چیست؟ آرامش ذهنی یک حالت آرامش روحی و  روانی است، در این حالت شخص هیچ نگرانی، ترس و استرسی ندارد.  در این حالت ذهن آرام است و شما احساس خوشبختی و آزادی را تجربه می کنید.

چنین لحظات خوشایندی چندان نادر نیست. شاید شما آن ها را در گذشته تجربه کرده اید، در مواقعی که به نوعی مشغول یک فعالیت جذاب یا کار مورد علاقه تان هستید. برای رسیدن به آرامش ذهنی به متن زیر دقت کنید:

تماشای یک فیلم سرگرم کننده یا یک برنامه تلویزیونی

زمانی که به یاد کسی که دوستش دارید می افتید عکس ها یا فیلم هایی را که از آن دارید تماشا کنید. اگر با خواندن یک رمان آرامش می گیرید حتما یک رمان بخوانید. در تعطیلات روی ساحل دریا دراز بکشید و به رویاهایتان فکر کنید. وقتی نوعی بی حسی ذهنی را تجربه می کنید، مشغله های ذهنی خود را فراموش می کنید و گویا شما از هیچ مشکلی آگاه نیستید.

اینگونه فعالیت ها و فعالیت های مشابه، ذهن را از افکار معمول، نگرانی ها و تفکرات مداوم دور می کند و آن ها را با آرامش درونی جایگزین می کند.  معمولاً این حالت فقط مدتی طول می کشد، اما از ماندگاری آن لذت می برید. سوال این است که چگونه آرامش بیشتری به زندگی خود وارد کنیم و مهمتر از همه، چگونه آن را در مواقع سختی و مصیبت تجربه کنیم؟

همچنین ممکن است بپرسید که آیا امکان تبدیل آن به یک عادت وجود دارد و همیشه و در هر شرایطی از آن لذت ببرید؟ در واقع، چند کار وجود دارد که می توانید برای لذت بردن از آرامش بیشتر در زندگی خود انجام دهید و به مرور زمان این مهارت را کسب کنید که اغلب اوقات آرامش ذهنی را تجربه کنید.

آرامش درونی ضروری است

در زندگی روزمره شلوغ امروز، آرامش درونی احساسات را آرام می کند، استرس، تنش عصبی و اضطراب را کاهش می دهد و منجر به شادی می شود. از نکات و توصیه هایی که برای ذهنی آرام موثرند هنگام خواندن روزنامه یا تماشای اخبار در تلویزیون استفاده کنید.

از آنجا که اخبار بیشتر منفی هستند و شما نمی توانید کاری انجام دهید، نباید به آن ها فکر کنید و احساس استرس و اضطراب در خود ایجاد کنید؟ از گفتگوهای منفی با افراد نا امید و افسرده خودداری کنید. شما که نمی خواهید افکار و کلمات آن ها به ذهن ناخودآگاه شما فرو روند و بر روحیه و وضعیت ذهنتان تأثیر منفی بگذارند.

یاد بگیرید که فراموش کنید و ببخشید

پرورش احساسات غمگین و ناراحتی ها به شما صدمه می زند و باعث کمبود خواب می شوند. به افراد دیگر حسادت نکنید، حسادت بدان معنی است که شما عزت نفس پائینی دارید و به همین دلیل خود را نسبت به افراد دیگر فرومایه می دانید. حسادت و عزت نفس پایین ، غالباً منجر به عدم آرامش خاطر می شود.

آنچه را نمی توانید تغییر دهید بپذیرید

اینکه بدانید، نمی توانید چیزی را تغییر دهید پس آن را به خود قبول می کنید، این کار باعث صرفه جویی در وقت، انرژی و نگرانی های زیادی می شود. هر روز با ناراحتی ها، سرزنش ها و موقعیت های بی شماری روبرو هستیم که خارج از کنترل ما است. اگر بتوانیم آن ها را تغییر دهیم، بسیار خوب است اما این همیشه ممکن نیست.  ما باید یاد بگیریم که با چنین مواردی کنار بیاییم و آن ها را با خوشحالی بپذیریم.

به گذشته نگاه نکنید

گذشته دیگر اینجا نیست، پس چرا در مورد آن فکر کنید؟  بگذارید گذشته ها از بین بروند.  گذشته را فراموش کنید و به لحظه حال توجه کنید. نیازی نیست که خاطرات ناخوشایند را برانگیزید و در آن ها غوطه ور شوید. بیاموزید که با خانواده، دوستان، همکاران، کارمندان و سایر افراد کنار بیایید.

به همه چیز وابسته نشوید

گاهی جدایی برای رشد عاطفی و روانی بسیار مفید است. این باعث ایجاد آرامش، هماهنگی و عقل سلیم در زندگی شما می شود. یاد بگیرید ذهن خود را متمرکز کنید، وقتی می توانید ذهن خود را متمرکز کنید، می توانید نگرانی ها و اضطراب ها را راحت تر رد کنید.

از فکر کردن به افکار منفی خودداری کنید و صدای تند و تیز ذهن خود را کاهش دهید. اگر وقت دارید و مایل هستید آن را امتحان کنید، حتی فقط چند دقیقه در روز تغییری در زندگی شما ایجاد خواهد کرد.  شما آرام تر و شادتر خواهید شد. در نهایت آرامش درونی منجر به آرامش بیرونی می شود. با ایجاد آرامش در دنیای درونی ذهن خود آن را وارد دنیای خارجی خود و زندگی دیگران می کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید