اسماعیل حسین زهی، منتخب مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: ۸۰ درصد روستاهای خاش فاقد شبکه آبرسانی هستند و سهمیه آب هر نفر در ماه به 40 لیتر نمی رسد.

منتخب مردم خاش، میرجاوه، تفتان و بخشهای کورین و نصرت آباد زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: افزون بر ۸۰ درصد از نقاط روستایی خاش و شهرهای سیستان و بلوچستان فاقد شبکه آبرسانی جهت تامین آب شرب مردم هستند.

به گزارش سلام نو، اسماعیل حسین زهی در گفت و گو با ایسنا افزود: هم اینک در بازه زمانی ۴۰ روزه با یک تانکر کار آبرسانی به مردم انجام می شود که این امر در شرایط دشوار فصل گرمای سال بسیار مشقت بار است.

وی بیان کرد: هم اینک با شرایط دشوار و تاسف بار، آبرسانی به نقاط روستائی سهمیه آب مصرفی برای هر فرد برای بیش از یک ماه به ۴۰ لیتر آب نمی رسد که این وضعیت بسیار نامناسب و نامساعد و زجرآور است.

منتخب مردم خاش در مجلس یازدهم بر لزوم تسریع در تکمیل پروژه های آب رسانی در استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد.

حسین زهی در خصوص مشکلات تامین آب شرب در استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان، دارای اقلیم گرم و خشک است و بیشتر مساحت آن مناطق کویری بوده، تامین آب شرب به مهم ترین و ضروری ترین احتیاجات مردم در این استان تبدیل شده که باید دولت در زمینه اقدامات و رسیدگی های لازم را صورت دهد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری اهتمام ویژه ای برای آبرسانی به همه مناطق کشور به ویژه مناطق کم آب دارند و در پیام خود که برای افتتاحیه مجلس یازدهم قرائت شد، نمایندگان و مسئولان را امر به خدمت به مردم کردند؛ بنابراین از مسئولان اجرایی کشور انتظار می رود به استان تشنه سیستان و بلوچستان نگاه ویژه ای داشته باشند.

حسین زهی بیان کرد: متاسفانه بسیاری از پروژه های آبرسانی در استان سیستان و بلوچستان به حال خود رها و حتی برخی نیز انجام نشده است، بنابراین وضعیت امروز این استان، به دلیل کم کاری ها و عمکرد ضعیف برخی از مسئولان اجرایی است که باید این وضعیت تغییر کند.

منتخب مردم خاش در مجلس یازدهم تاکید کرد: خوشبختانه با اهتمامی که مقام معظم رهبری در راستای رسیدگی به وضعیت مناطق محروم دارند، شایسته است که در سریع ترین زمان ممکن وضعیت آبرسانی استان سیستان و بلوچستان بهبود یافته و پروژه های آبرسانی استان تکمیل شده و بهره برداری شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید