عصر جدید عصری دوگانه است که در آن واقعیت و واقعیت مجازی ادغام می شوند و قرار است تمام زندگی ما را تغییر دهد.

ورود نسل جدید اینترنت خانه ها، حمل و نقل و محل کار همه را تغییر شکل خواهد داد و این در حالی است که شغل میلیون ها نفر را نیز تهدید می کند. فن آوری های مبتنی بر 5G براساس کنترل اتومبیل بدون راننده، برقراری تماس تلفنی با هولوگرام و ایجاد یک "واقعیت گسترده" خواهند بود، که در آن فناوری مورد استفاده، جریانی از داده ها راجع به خود و محیط اطراف ما ارائه می دهد. پیش بینی می شود که شبکه نسل پنجم اینترنت طی 5 سال به این مرحله خواهد رسید.

به زودی می توانید در مدت زمان 6/3 ثانیه فیلم دو ساعته را دانلود کنید. کارشناسان آن را بزرگترین نوآوری فناوری از زمان شکل گیری اینترنت می نامند. اما پیامدهایی نیز به دنبال خواهد داشت. برای مثال با استفاده از هوش مصنوعی و اینترنت نسل پنج همه کارها از بررسی وضعیت مهمانان هتل گرفته تا ربات های کارخانجات و میلیون ها کار دیگری که در حال حاضر توسط انسان انجام می شود ناپدید می شوند

در اینجا، GRAEME CULLIFORD به تأثیر هیجان انگیز اما ترسناک فناوری بر زندگی ما خواهد پرداخت.

· خانه های هوشمند

در بسیاری موارد، رفت و آمد صبحگاهی ما به تاریخ می پیوندد و کار از راه دور و استفاده از واقعیت مجازی و تماس های هولوگرام برای برقراری ارتباط با همکاران در سراسر جهان جایگزین کار حضوری می شود. همچنین "اینترنت اشیاء" که توسط شبکه جدید سریع امکان پذیر است این امکان را فراهم می آورد که ماشین ها بدون درگیری ما با یکدیگر به طور مستقل ارتباط داشته باشند.

در خانه کالاهای برقی مانند ماشین لباسشویی هنگام بروز نقص به صورت خودکار به شرکت سازنده هشدارهایی را ارسال خواهند کرد حتی این احتمال وجود دارد که این هشدارها قبل از بروز نقص فنی ارسال شوند. یخچال های هوشمند از حسگرها استفاده می کنند تا از مواد مورد نیاز اطلاع یافته و برای سفارش آن ها هشدار می دهند.

در برخی از سوپر مارکت ها، اکنون قفسه های هوشمند با برنامه های گوشی هوشمند تعامل دارند و سنسورهای نصب شده در آنها دارای امکان پرداخت، جزئیات محصول و قیمت مواد غذایی هستند. دستگاه های واقعیت مجازی با استفاده از 5G باعث ایجاد تحول در ارتباطات ما با اقوام در نقاط دور افتاده می شوند، زیرا می توانیم با آنها گپ بزنیم.

با این حال نباید ارزش دیدار حضوری با بستگان را با برقراری ارتباط در انزوا مقایسه کرد و آن را دست کم گرفت. عینک واقعیت افزوده با استفاده از اسکنرهای تشخیص چهره، در صورت فراموش کردن چهره دوستانی که قبلا دیده اید، دوستان را شناسایی کرده و نام آنها را بر روی لنزهای عینک نمایش می دهد.

· پزشکی هوشمند

فن آوری پوشاک بدن ما را تحت نظر قرار خواهد داد و به پزشکان می گوید که ما از نظر سلامتی در چه وضعیتی قرار داریم. همچنین به جراحان این امکان را می دهد که هزاران مایل دورتر از راه دور بررسی و معاینات و جراحی های خود را اعمال نمایند. این امر باعث می شود افراد بدون نیاز به انتظار بهترین مراقبت را داشته باشند. چراکه با کمک 5G این امکان فراهم می شود تا بیماران در بیمارستان های محلی تحت معالجه متخصصانی  قرار گیرند که در جای دیگری درمان را تنها از طریق اینترنت تحت نظارت دارند.

این تغییرات همچنین نحوه مراقبت از افراد را تغییر خواهد داد و به افراد آسیب پذیری که می خواهند در خانه های خود زندگی کنند  این امکان را می دهد تا در خانه خود بمانند؛ چراکه مانیتورینگ از راه دور از زمان مصرف دارو، مصرف مواد غذایی و ورزش مقدور خواهد بود و در نتیجه سالمندان را از طریق خدمات بهداشتی و درمانی تلفنی یکپارچه به متقاضیان متصل می کند. پرستاران قادر خواهند بود همه موارد را از خواب گرفته تا فشار خون و سطح انسولین بیماران را فوراً ردیابی کنند.

· حمل و نقل هوشمند

اتومبیل های DRIVERLESS با  5G به واقعیت تبدیل می شوند. یک شبکه داده فوق العاده سریع و پایدار بدان معنی است که اتومبیل ها قادر خواهند بود با یکدیگر و چراغ راهنمایی "صحبت کنند" ، و حتی در صورت وجود مانع در جلو یا یک عابر پیاده در خیابان اتومبیل را کنترل کنند. این فناوری قادر به کمک در امر ناوگان ترابری خواهد بود.

هزاران دکل تلفن جدید به چراغ های خیابانی و همچنین خود خودروها متصل می شوند تا این اتفاق بیفتد. 5G به اتومبیل ها اجازه می دهد مسیر را مجدداً مسیریابی کنند، از تصادفات جلوگیری کنند و خیابان های ما را ایمن تر نگه دارند، زیرا اطلاعات و هشدارها مدام بررسی می شوند.

فناوری جدید همچنین بدان معنی است که از هواپیماهای بدون راننده برای تحویل بسته ها به خانه ها استفاده می شود که می توان به  تحویل غذای آماده به هر کجا که هستید اشاره کرد. پرواز با هواپیماهای بدون سرنشین به بخشی از زندگی روزمره تبدیل خواهد شد. Uber Eats قبلاً این آزمایش را در رابطه با مک دونالد در دانشگاه ایالتی سن دیگو انجام داده است.

5G اجازه می دهد اتومبیل ها از راه دور کنترل شوند یا حتی خود اتومبیل را هدایت کنند. این امر از وقوع حوادث جلوگیری می کند زیرا وسیله نقلیه قادر خواهد بود خطرات را مشاهده کند و بر این اساس، سریعتر از یک ذهن انسانی پاسخ دهد. با این وجود، نگرانی هایی درباره اثرات طولانی مدت پرتوهای الکترومغناطیسی بر روی انسان، گیاهان و حیوانات از افزایش چشمگیر تعداد دکل 5G ایجاد شده است.

· کارخانه های هوشمند

از سابق Machina To The Terminator، داستان های علمی را به تصویر می کشد که کارخانه ها توسط روبات ها و کارمندانی با هوش مصنوعی اداره می شوند. این داستان ها به واقعیت بدل شده اند و 5G می تواند تحقق این داستان ها را به یک سطح کاملاً جدید برساند.

نسل پنجم اینترنت به روبات ها کمک می کند سریع و یکدست ارتباط برقرار کنند که بتوانند کارهایی از قبیل بارگذاری جعبه یا دوخت لباس را با کارایی بیشتری نسبت به انسان انجام دهند. کمپانی اریکسون که غول ارتباطات از راه دور است در حال حاضر یکی از اولین "کارخانه های هوشمند" کاملاً خودکار را راه اندازی کرده است و سیسم های Advanced Antenna System را تولید کرده که امسال در تگزاس افتتاح شد.

کارشناسان می گویند که 5G شرکت های صنعتی را از نظر میزان تولید و کارآمدی ارتقا می دهند و می تواند محصولات را با اشتباهات کمتری تولید کند. با این حال از جمله پیامدهای راه اندازی کارخانجات هوشمند تغییر در شیوه های زندگی انسان و تغییر در وظایف شغلی است به نحوی که کسانی که بیکار شده اند باید وظایف شغلی جدیدی را پیدا کنند تا اطمینان حاصل کنند که می توانند از نظر مالی و روانی پیشرفت کنند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید