در سال‌های گذشته کاربران بسیاری به نفرت پراکنی و جعل اخبار توسط ترامپ اعتراض کردند اما توییتر در واکنش به این اعتراض می‌‎گفت که بر اساس سیاست‌های این شرکت ترامپ مرتکب خطایی نمی‌شود و فضای توییتری این چنین است که کاربران نسبت به گفته‌های دیگر کاربران واکنش نشان دهند.

سلام نو – سرویس بین الملل: افزودن فکت چک و اخطار به یکی از توییت‌های دونالد ترامپ توسط توییتر، برای آغاز جنجالی جدید توسط رئیس جمهور آمریکا کافی بود. اخطاری که نسبت به محتوای بی‌پایه و اساس دونالد ترامپ هشدار می‌داد و حسابی او را عصبانی کرد.

ترامپ در توییتی که به انتخابات آمریکا مربوط بود نوشت: صندوق‌های پستی سرقت می شوند، برگه‌های رای جعل و حتی به طور غیرقانونی چاپ می شوند و به طور جعلی امضا می شوند.

توییتر در واکنش به ادعای ترامپ برچسبی به توییت او افزود که به خوانندگان توییت می‌گفت که "حقایق مربوط به رای به صورت پستی را دریافت کنید." این برچسب خوانندگان را به مقالات مرتبط با توییت ترامپ هدایت می‌کرد.

کمپین انتخاباتی ترامپ در واکنش به اقدام توییتر گفت که همیشه مطمئن بوده سلیکون ولی(مرکز شرکت‌های فناوری اطلاعات آمریکا) با ترامپ مخالف است.

دونالد ترامپ نیز در توییتی دیگر اقدام تازه توییتر را مصداق دخالت در انتخابات آمریکا دانست و نوشت:

توییتر اکنون در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مداخله کرده است. آنها براساس راستی آزمایی رسانه های اخبار جعلی یعنی سی ان ان، و واشنگتن پست که مال آمازون است، می گویند که بیانیه من در مورد رای پستی، که به فساد و تقلب گسترده منجر خواهد شد، نادرست است.توییتر کاملا آزادی بیان را خفه می کند و من به عنوان رئیس جمهور اجازه آن را نخواهم داد!

حالا هم گفته شده که ترامپ به زودی فرمان اجرایی جدیدی درباره شبکه‌های اجتماعی صادر می‌کند، فرمانی که به گمان برخی می‌تواند در راستای بستن یا فیلتر کردن این شبکه‌ها باشد.

با این همه توییتر در پاسخ به واکنش ترامپ و کمپین او گفت که اقدام اخیر این شرکت در برچسب زدن توییت ترامپ در راستای سیاست‌های جدید این شرکت برای مقابله با محتواهای گمراه کننده است.

ترامپ؛ رئیس جمهور توییتری

بی‌تردید دونالد ترامپ مهم‌ترین سیاستمدار توییتری دنیا است. حساب توییتری ترامپ به صورت مستقیم توسط خود او مدیریت می‌شود و برای او در حکم چیزی بیش از یک حساب ساده در یک شبکه اجتماعی است.

توییتر برای دونالد ترامپ در حکم یک سلاح مهم و موثر است. او در توییتر تهدید می‌کند، مذاکره می‌کند، هشدار می‌دهد، خط و نشان می‌کشد و طرفدارانش را هدایت می‌کند. او از روز اول این نگاه خاص را به حساب توییترش داشت و گفته بود که به حساب رسمی کاخ سفید نیازی ندارد و از حساب خودش استفاده می‌کند.

او در حالی امروز توییتر را به دخالت در انتخابات آمریکا متهم می‌کند که به باور بسیاری یکی از عوامل پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حضور او در شبکه‌هایی مثل توییتر و فیسبوک و توسل به اخبار جعلی بوده.

در سال‌های گذشته کاربران بسیاری به نفرت پراکنی و جعل اخبار توسط ترامپ اعتراض کردند اما توییتر در واکنش به این اعتراض می‌‎گفت که بر اساس سیاست‌های این شرکت ترامپ مرتکب خطایی نمی‌شود و فضای توییتری این چنین است که کاربران نسبت به گفته‌های دیگر کاربران واکنش نشان دهند.

با این وجود پس از شیوع کرونا و افزایش احتمال آسیب خوردن مردم از توییت‌های گمراه کننده این شرکت در سیاست‌های خود تجدید نظر کرد که نتیجه آن در توییت اخیر ترامپ مشخص شد، تغییری که باب میل رئیس جمهور آمریکا نبود.

یکی از مسئولین ارشد توییتر با اشاره به سیاست‌های جدید توییتر آن را شامل عموم توییت‌ها به ویژه توییت‌های سیاستمداران و چهره‌های موثر دانسته. او گفته که مردم مایل نیستند که توییتر درست و غلط را برای آن‌های تعیین کند ولی مایل هستند زمینه مطالعه بیشتر درباره موضوعات مشکوک و خاکستری برای آن‌ها ایجاد شود.

برخلاف ترامپ که اکنون تهدید به تعطیلی شبکه‌های اجتماعی به واسطه اقدام توییتر کرده برخی نیروهای مخالف او معتقدند اقدام توییتر آن قدر که باید محکم نبود و این شرکت باید برخورد جدی‌تری با پخش اطلاعات دروغین بکند، به ویژه که این اطلاعات می‌تواند باعث آسیب به مردم نیز شود.

حالا باید دید رئیس جمهور توییتری با یکی از مهم‌ترین ابزارهای سیاسی خود چه می‌کند؟ آیا با یک دستور اجرایی می‌تواند توییتر را رام کند یا در نهایت مجبور می‌شود به قوانین جدید این شبکه اجتماعی تن دهد و کم‌تر دروغ بگوید؟

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید