احساس نادیده گرفته شدن توسط دیگران، دردناک و با گوشه گیری همراه است. این می تواند باعث شود فرد به روش های مخرب عمل کند. این امر به ویژه می تواند هنگامی صادق باشد که از طرف کسی که دوستش دارید، نادیده گرفته شوید. اما چگونه باید احساس نادیده گرفتن را کنترل کرد؟

اثرات نادیده گرفته شدن

مورد آزار و اذیت بودن وحشتناک است، اما نادیده گرفتن می تواند از آن بدتر باشد. در حقیقت، درمان خاموش، یک تاکتیک است که اغلب توسط افرادی انجام می شود که می خواهند بدون اینکه رویارویی بیرونی داشته باشند درد را تحمیل کنند.

افرادی که از نادیده گرفتن دیگران و سکوت به عنوان سلاح استفاده می کنند، ممکن است متوجه عواقب جدی رفتار شان نباشند. آن ها نمی دانند این رفتار تا چه اندازه می تواند ویران کننده باشد. در حالی که رفتار بی تفاوت آن ها خودخواهانه است، ممکن است خیلی اتفاقی صورت بگیرد.

نادیده گرفتن می تواند باعث آسیب روانی، افسردگی، عصبانیت و اعتماد به نفس پایین شود. از آنجا که مردم به طور طبیعی موجودات اجتماعی هستند، خواهان پذیرش، شمول و شناخت می باشند.

اگر احساس نادیده گرفته شدن کردید، چه کاری می توانید انجام دهید؟

اگر احساس می کنید نادیده گرفته می شوید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که آرام باشید. به خود اجازه دهید تا با این موضوع کنار بیایید، می تواند از آن ها دوری کند. نکته بعدی که باید انجام دهید این است که فکر کنید چرا اینگونه احساس می کنید. این سوال ها را از خود بپرسید:

آیا واقعاً نادیده گرفته می شوم؟ آیا همه افراد یا فقط شخص خاصی من را نادیده می گیرند؟

به عنوان مثال، اگر احساس می کنید هنگام راه رفتن در خیابان، مردم به شما نگاه می کنند، ممکن است زمان آن باشد که رفتارهای خودتان را بررسی کنید. مردم معمولاً به رفتار غیر طبیعی دیگران در یک محیط عمومی عکس العمل نشان می دهند.

اگر به طور خاص توسط یک شخص مورد توجه واقع نمی شوید، باید دلایل احتمالی را کمی دقیق تر جستجو کنید. این کار را با یک ذهن باز انجام دهید. در دنیای بیش از حد شلوغ امروز، این امکان وجود دارد که کسی که شما را نادیده می گیرد، واقعاً با مشکلات و برنامه های خود درگیر باشد. این ممکن است هیچ ارتباطی با شخص شما نداشته باشد.

اگر احساس می کنید ممکن است شخصی به طور هدفمند شما را نادیده بگیرد، بهترین راه برای درک دلیل این است که مستقیماً از او سوال کنید. انجام این کار با روشی کنجکاوی و دوستانه باعث می شود شخص تشویق شود تا صادقانه جواب دهد. پرداختن به مسئله به این روش، به آن شخص و دیگران نشان خواهد داد که شما قبول نمی کنید که اخراج شوید و به عنوان یک پاسخ مناسب نادیده گرفته شوید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید