حالا سرمربی چند ماهه تیم ملی از فدراسیون فوتبال طلب غرامت 6 میلیون یورویی از فدراسیون کرده که قابل مقایسه با هزینه‌های کی‌روش یا هر مربی دیگری برای تیم ملی نیست، غرامتی که ظاهرا با شکست لایحه‌ دفاعیه فدارسیون هر روز به وصولش نزدیک‌تر می‌شود.

سلام نو – سرویس ورزشی: نیاز نیست خیلی اهل ورزش و فوتبال باشید تا روزگار کی‌روش و تیم ملی را به یاد بیاورید. روزگاری که با تمام بداخلاقی‌های کی‌روش، امکانات کم و بازی‌های تدارکاتی به درد نخور، تیم ملی حال و روز خوبی داشت و در جام جهانی هم بهترین عملکردش را به نمایش گذاشت.

آن روزها وزارت ورزش به صورت پنهان و مهدی تاج و مازیار ناظمی به شکل پیدا خواهان بیرون انداختن کارلوس کی‌روش به هر قیمتی بودند. بالاخره هم کاری که خواستند را کردند. کی‌روش را بیرون انداختند و به تعبیر خودشان ایران و ایرانی و سربلند و تیم ملی را از زیر استعمار مرد پرتغالی خارج کردند.

همان وقت‌ها بود که در اوج بحران ارزی و تحریم و بی‌پولی کشور مازیار ناظمی از صف مربیان بزرگ برای تیم ملی ایران سخن گفت. از مورینیو بگیر تا زیدان، اسم بزرگ بود که اهالی فدراسیون و وزارت ورزش می‌بردند.

در نهایت اما قرعه به نام مارک ویلموتس بلژیکی افتاد که نصفِ نصفِ کی‌روش هم نبود. همان روزها بسیاری به تاج و فدراسیون انتقاد کردند که چرا کی‌روش را با یکی مربی درجه سه اروپایی عوض کردند، اما تاج با دفاع از انتخاب خود، ویلموتس را مربی جوانی دانست که بازی هجومی را به تیم ملی باز می‌گرداند.

اما مرد خوشتیپ بلژیکیِ تاج و مازیار ناظمی برای آن‌ها خوش یمن نبود. ویلموتس تیم ملی را هجومی نکرد و حضورش در ایران اگر کمتر از کی‌روش نبود بیشتر هم نبود. به دیدن بازی تیم‌های باشگاهی نمی‌رفت و همیشه جواب فدراسیون را سربالا می‌داد. نتیجه حضور او روی نیمکت تیم ملی پیروزی در سه دیدار بسیار ساده و شکست در دو دیدار کمی جدی‌تر بود که برابر بحرین و عراق قرار گرفتیم.

بعد از بازی با عراق ویلموتس یک طرفه قرار داد خود با ایران را فسخ کرد تا فوتبال ایران به جز نداشتن سرمربی در انتخابی جام جهانی با یک بحران مالی درست و حسابی درگیر شود!

همان موقع و قبل از آن مهدی تاج با قدرت از قرارداد فدراسیون با ویلموتس می‌گفت، قراردادی که مثل قرارداد با کی‌‎روش نبود و دست فدراسیون در آن بالا بود، اما خیلی زود تو خالی بودن ادعای تاج مشخص شد.

در پاییز گذشته احسان قاضی‌زاده هاشمی از قرار داد ویلموتس انتقاد کرده بود و گفته بود چرا یک مربی نیم میلیون دلاری را باید به چند برابر قیمت به ایران آورد؟ حرفی که باعث شد مهدی تاج خطاب به او بگوید: "وقتی نماینده مجلس می‌گوید این مربی ۵۰۰ هزار دلار هم نمی‌ارزد، این حرف درستی نیست. در لیگ ما مربیان داخلی و خارجی‌های زیادی هستند که بیش از ۵۰۰ هزار دلار پول می گیرند."

بعدها مشخص شد ویلموتس در گران‌ترین حالت خود چیزی نزدیک به 800 هزار دلار ارزش داشت در حالی که قراردادش با ایران 2-3 میلیون دلار بود.

ویلموتس محبوب تاج وقتی آمد نجیب و آشنا به آسیا بود ولی حالا کلاهبردار شده و خود تاج بعدها درباره‌اش گفت: "ما با کارشناسان مورد تایید خود که صحبت کردیم، به این نتیجه رسیدیم که ویلموتس مربی خوب و بزرگی است اما خیلی به مسائل فوتبال ما گره نخورده است. بازیکنان ما را خیلی نمی‌شناسد و از تیم‌های عربی شناخت خوبی ندارد."

حالا سرمربی چند ماهه تیم ملی از فدراسیون فوتبال طلب غرامت 6 میلیون یورویی از فدراسیون کرده که قابل مقایسه با هزینه‌های کی‌روش یا هر مربی دیگری برای تیم ملی نیست، غرامتی که ظاهرا با شکست لایحه‌ دفاعیه فدارسیون هر روز به وصولش نزدیک‌تر می‌شود.

اگر آن روزی که رسانه‌ها نسبت به مفاد قرارداد ویلموتس هشدار دادند تاج و فدراسیون به جای انکار و دفاع کور از او به خاطر تخریب کی‌روش کمی عاقلانه فکر می‌کردند، ایران امروز و در اوج کمبود منابع مالی نباید شش میلیون یورو را مثل آب خوردن به مربی‌ای می‌داد که اندازه 5 بازی هم روی نیمکت تیم ملی حاضر نبود.

با وجود برخی اظهار امیدواری‌ها از سوی تاج برای تغییر لایحه دفاعیه ایران، بعید است اتفاق خاصی در این مورد بیافتد و باز هم یک پرونده شکایت مالی دیگر به ضرر کشورمان رقم می‌خورد. سوال مهم از وزارت ورزش، مهدی تاج و مازیار ناظمی این است که کل کل و تنفر از کی‌روش شش میلیون یورو ارزش داشت؟ آیا آن‌ها حاضرند به جای پول مردم از جیب خودشان این ضرر را بدهند؟

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید