فیلم سینمایی «جهان با من برقص» به کارگردانی سروش صحت و نویسندگی مشترک سروش صحت و ایمان صفایی و تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان پس از اکران سینمایی اش مجدد درطرح سینماماشین برای علاقمندان به ژانر کمدی به نمایش درآمده است، این فیلم علیرغم حضور بازیگران مطرح سینمای ایران با توجه به شیوع ویروس کرونا، نتوانست آنطور که باید و شاید در گیشه موفق باشد، به بهانه اکران مجدد این فیلم در طرح «سینما ماشین» به بررسی این فیلم پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر | مرتضی کوه مسکن : «جهان با من برقص» فیلم درام کمدی به کارگردانی سروش صحت و نویسندگی مشترک سروش صحت و ایمان صفایی و تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان و نقش آفرینی هنرمندانی نظیر علی مصفا، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، سیاوش چراغی‌پور، کاظم سیاحی، مهراب قاسم‌خانی، رامین صدیقی، بهار کاتوزی، پاوان افسر، شیوا بلوچی، مهیار پوربابایی، بهروز توکلی و ...  در سال 1397 تولید شده است.

فیلم «جهان با من برقص» در تاریخ ۱۱ دی ۱۳۹۸ بر روی پرده سینما ها رفت و با حضور بازیگران مطرحی نظیر علی مصفا، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، سیاوش چراغی‌پور، کاظم سیاحی، مهراب قاسم‌ خانی و ... علیرغم تعطیلی سینماها و توقف اکران فیلم با توجه به شیوع ویروس کرونا توانست در زمان محدود اکران خود به فروش خوب ۶٬۷۴۸٬۸۹۸٬۰۰۰ تومان در گیشه دست یابد که به نوعی موفقیت برای عوامل سازنده فیلم محسوب می شود و حال پس از اتمام اکران سینمایی این اثر عوامل تهیه این فیلم اقدام به ادامه اکران این فیلم در طرح سینما ماشین گرفته اند تا شانس خود را برای افزایش فروش فیلم در این طرح بیازمایند.

فیلم «جهان با من برقص» برای اولین بار در اول اردیبهشت 1398 در سی و هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر اکران شد و موفق به دریافت دو جایزه سیمرغ سیمین بهترین کارگردانی برای سروش صحت و دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد برای علی مصفا در این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر شد.

بیشتر بخوانید :

نقد فیلم «ماجرای نیمروز2 : ردخون» / اثری ناموفق نسبت به قسمت قبلی

نقد فیلم «مردی بدون سایه» / مردی بدون سایه کارگردانی بدون هدف

نقد فیلم «سمفونی نهم» / فیلمی سورئال در بستر تاریخ

نقد فیلم «جانان» / فیلمی پر هزینه با سوژه تکراری

نقد فیلم «شکستن همزمان بیست استخوان» / فیلم در خصوص مشکلات مهاجرین افغان

کارگردانی فیلم «جهان با من برقص» بر عهده سروش صحت نویسنده، بازیگر و کارگردان 54 ساله سینما بوده است، سروش صحت که فارغ التحصیل رشته آلودگی و حفاظت محیط زیست دریا در مقطع کارشناسی ارشد است، به صورت تجربی وارد عرصه هنرش شد و کارش را با نویسندگی و بازیگری در سال 1377 و از برنامه «جنگ 77» به کارگردانی مهران مدیری شروع کرد، وی فعالیت حرفه ای اش در سینما را در سال 1378 با بازی در فیلم «شراره» به کارگردانی سیامک شایقی آغاز کرد.

فیلم سینمایی «جهان با من برقص» نخستین فیلم سینمایی سروش صحت در مقام کارگردان است که پس از سال ها حضور در عرصه ی نویسندگی و کارگردانی سریال های تلویزیونی پای به عرصه سینما گذاشته است، وی پیش از این فیلم کارگردانی سریال های شاخصی نظیر: «چارخونه»، «پژمان»، «ساختمان پزشکان»، «شمعدونی»، «لیسانسه ها» و ... را در کارنامه کارگردانی خود دارد.

گزارش تصویری اختصاصی سلام نو از اکران فیلم «جهان با من برقص» در طرح سینما ماشین + فیلم

هر روز بدتر از دیروز / به بهانه اکران فیلم «جهان با من برقص» در طرح سینما ماشین + عکس

سروش صحت سالیان سال به عنوان نویسنده، بازیگر و کارگردان در سریال های مختلف تلویزیونی همچون زیر آسمان شهر، کوچه اقاقیا، تب سرد، شب های برره، ترش شیرین، چارچونه، مرد هزارچهره، ساختمان پزشکان، پژمان، لیسانسه ها و فوق لیسانسه ها حضور داشته است و همین رزومه و کارنامه قوی برای او کافی است تا با خیالی آسوده و البته دقت نظر بالا به سراغ ساخت نخستین فیلم سینمایی اش برود، وی در اولین تجربه بلند سینمایی خود خوش درخشیده است و به درستی توانسته با در دست داشتن یک فیلمنامه منسجم در کنار گرفتن بازی خوب از تیم بازیگری خود که هر یک برای خود وزنه ای در سینما محسوب می شوند در کنار قاب بندی های بی نظیر سینا کرمانی زاده یک اثر خوبی را تولید و روانه سینما ها نماید.

فیلمنامه فیلم «جهان با من برقص» اثر مشترک سروش صحت و ایمان صفایی می باشد که انصافاً به خوبی توانسته اند از عهده نگارش فیلمنامه سخت این فیلم بر بیایند، زیرا نگارش فیلمنامه فیلم «جهان با من برقص» به دلیل محدود بودن لوکیشن آن طبیعتاً نیازمند دیالوگ نویسی بسیار خوبی است، سروش صحت پیش از این نگارش فیلمنامه های شاخصی نظیر : «نیش زنبور»، «پوپک و مش ماشالله» و سریال های «چک برگشتی»، «ترش و شیرین»، «باغ  مظفر»، «شب های برره»، «کوچه اقاقیا» و ... را برعهده داشته و همچنین ایمان صفایی زوج نویسندگی سروش صحت نیز پیش از فیلم «جهان با من برقص» در نگارش فیلمنامه سریال های شاخصی نظیر : «شمعدونی»، «لیسانسه ها»، «ساختمان پزشکان»  و ... با سروش صحت همکاری داشته است.

همانطور که گفته شد با توجه به محدود بودن لوکیشین های این فیلم، نویسندگان به درستی با بهره گیری از روایتی ساده و نو از دورهمی های دوستانه در کنار دیالوگ های خوب و دقیق، نگارش فیلمنامه این فیلم را به اتمام رسانده اند، فیلمی که جدا از بازی خوب بازیگرانش و تلاش های عواملش از کارگردان و فیلمبردار گرفته تا تدارکات آن دارای یک فیلمنامه منسجم و دقیق که هم بیننده شاهد درام قصه در آن خواهد بود و هم با صحنه های کمدی که حاصل طنز موقعیتی است که بازیگران آن ایجاد می کنند، لبخند را بر لب مخاطب خود می آورد.

جهان با من برقص روایتگر روزهای پایانی زندگی مردی به نام جهان با بازی علی مصفا است که دوستانش می خواهند با حضور در خانه اش و گرفتن جشن و برگزاری دورهمی کمی جهان را از فکر و خیال مرگ خارج کنند و به نوعی باعث عوض شدن حال و هوایش شوند، این در حالی است که جهان سال هاست از فضای شلوغ و آلوده شهر فاصله گرفته است و در یک خانه ی روستایی در شمال کشور ساکن شده است.

جواد عزتی، پژمان جمشیدی، کاظم سیاحی و هانیه توسلی از جمله بازیگران فیلم جهان با من برقص هستند که بازی روان و خوبی را از خود در فیلم به نمایش گذاشته اند، ضمن اینکه علی مصفا نیز به عنوان بازیگر نقش اول فیلم مثل همیشه شخصیتی آرام و قابل احترام در فیلم دارد که بازی متفاوت و خاصی را از خودش در فیلم به نمایش نگذاشته است و در کنار سایر بازیگران در فیلم تلاش می کند تا به بهترین نحو داستان فیلم را پیش ببرد.

دیگر عوامل فیلم سینمای «جهان با من برقص» عبارتند از : کارگردان : سروش صحت / تهیه کننده : محمدرضا تخت کشیان / نویسنده: سروش صحت، ایمان صفایی/مدیر فیلمبرداری: سینا کرمانی‌زاده/تدوینگر: خشایار موحدیان/موسیقی: مازیار یونسی/صدا: علیرضا علویان، امین میرشکاری/طراح صحنه: مهدی موسوی/مجری طرح: مجتبی وحیدی/تهیه کننده: محمدرضا تخت‌کشیان/روابط عمومی: آیدا اورنگ

تیزر فیلم سینمایی «جهان با من برقص»

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید