۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
کد خبر: 4947115

ایران، قطر، کره جنوبی یا ژاپن؛ کدام یک قهرمان جام ملت های آسیا 2019 خواهد بود و می‌تواند دیگر رقبا را از میدان به در کند؟

سلام نو - سرویس ورزشی: این روزها جام ملت‌های آسیا در حالی به مرحله حذفی رسیده که گمانه زنی برای پیش بینی قهرمان جام ملت های آسیا 2019 هر روز جدی‌تر می‌شود.

پیش از آغاز جام ایران، ژاپن، عربستان و کره جنوبی مدعیان اصلی قهرمان جام ملت های آسیا 2019 بودند و عراق شانس فرعی قهرمان جام ملت های آسیا 2019 بود ولی پس از پایان مرحله گروهی قطر با بازی‌های خوب خود و شکست عربستان توانست به پدیده قطعی این جام تبدیل شود و حتی در صف مدعیان قهرمان ظاهر شود.

با 24 تیمی شدن جام ملت های آسیا برای اولین بار و راهیابی تیم های درجه 3 و حتی 4 قاره کهن به هفدهمین دوره این رقابت ها بسیار بر این باور بودند که سطح رقابت‌ها افت خواهد کرد اما تیم‌هایی چون هند و تایلند توانستند با حضور درخشان خود خط بطلانی بر این باور عمومی بکشند.

قهرمان جام ملت های آسیا 2019 و چند احتمال

مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا برای تیم ملی فوتبال ایران به عنوان پرقدرت ترین تیم آسیایی حال حاضر چندان هم مورد توجه و با اهمیت نبود. بلکه بیشتر از تعیین همگروه های ایران، این مسیر راهیابی تا دیدار نهایی بازی ها بود که مورد توجه قرار داشت. مسیری که با کمترین چالش ممکن برای قهرمانی، هموارتر از همیشه است.

تیم ایران با یمن، تایلند و عراق هم گروه بود که از سد یمن و تایلند گذشت و با عراق مساوی کرد توانست به عنوان تیم اول گروه به مرحله بعد صعود کند و طرف ساده‌تر جدول قرار بگیرد.

مسیر تیم ملی فوتبال کشورمان پس از دیدار مرحله یک شانزدهم نهایی در برابر عمان هم چندان سخت نخو.اهد بود چون حضور ایران در گروه D بازی این شانس را به ما داده که مجبور نباشیم برای راهیابی به جمع 4 تیم برتر رقابت ها، بازی‌های چندان سختی بکنیم.

کار برای تیم ملی ایران تازه از مرحله نیمه نهایی آغاز خواهد شد. جایی که به احتمال زیاد باید به مصاف یکی از دو تیم ژاپن و استرالیا خواهد رفت. تیم هایی که هرکدام به اندازه ملی پوشان کشورمان قدرتمند هستند و به همراه ایران از شانس یکسانی برای کسب عنوان قهرمانی برخوردارند ولی نقاط ضعفی هم دارند.

ژاپن، عربستان یا قطر؟ چه کسی رقیب ایران است؟

ژاپن هرچند بهترین تیم آسیایی جام جهانی بود و توانست از دور گروهی جام ملت‌ها هم صعود کند اما نتوانست در حد قهرمان جام ملت های آسیا 2019 ظاهر شود و صعودی مقتدرانه داشته باشد.

استرالیا هم با اینکه توانست شکست شگفت انگیز برابر اردن در بازی اول را با یک پیروزی شیرین برابر فلسطین جبران کند ولی در نهایت به سختی از سد سوریه گذشت تا مدافع عنوان قهرمانی هم با اما و اگرهایی جدی مواجه باشد و نتواند آنطور که باید در خور جایگاه قهرمان جام ملت های آسیا 2019 باشد.

در واقع عبور از نیمه نهایی برای شاگردان کی روش، دشوارترین پیچ جاده قهرمانی است و در صورتی که به سلامت از این مرحله هم عبور کند، فینال جام ملت های آسیای 2019 می تواند مصاف ایران با یکی ازدیگر از قدرت‌های برتر جام ملت‌های آسیا باشد. تیم های پرقدرتی که البته شکست دادنشان به اندازه پیروز شدن بر استرالیا و ژاپن سخت نخواهد بود.

بعد از این مرحله یکی از دو رقیب اصلی ایران برای کسب یعنی ژاپن یا عربستان به دلیل بازی که در یک شانزدهم نهایی با هم دارند حذف خواهند شد و ایران در صورت رسیدن به نیمه نهایی به احتمال زیاد یا با برنده این جدال رقابت می‌کند یا با اردن شگفتی ساز!

در طرف دیگر جدول از دو تیم جوان جام یا عراق و نسل طلایی‌اش باید حذف شود یا قطر و جوانانش که چشم به جام جهانی دارند، هر چند قطر با پیروزی بر عراق می‌تواند هم می‌تواند رکورد علی دایی را جا به جا کند هم مدعی تمام قد جام باشد.

از آن سو چه ازبکستان چه ژاپن بتوانند بر دیگری پیروز شوند راه به نسبت راحتی را تا نیمه نهایی در پیش دارند و می‌توانند مدعی قهرمان جام ملت های آسیا 2019 باشند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید