پنتاگون در نظر دارد همکاری های دفاع موشکی خود را با هند به عنوان متحد دفاع موشکی این کشور در آسیا -اقیانوسیه افزایش دهد.

به گزارش سلام نو، ،این اقدام در راستای بخشی از سیاست‌های واشنگتن برای تقویت جایگاه حوزه دفاع موشکی هند و معرفی این کشور به‌عنوان متحد اصلی آمریکا در استراتژی اقیانوس هند است.

مقامات دهلی نو و واشنگتن نیز تاکنون چندین دیدار دوجانبه برای انتخاب چندین ایالت جنوبی هند به‌منظور استقرار موشک‌های بالستیک و کروز انجام داده اند.این گفت و گوها در حالی انجام شده که هند و روسیه در چند ماه گذشته قرارداد خرید موشک‌های اس 400 به امضا رسانده‌اند.

در گزارش 108 صفحه‌ای پنتاگون در مورد اتحاد واشنگتن در منطقه آسیا اقیانوسیه و تمرکز آمریکا بر حفظ دیپلماسی با کشورهای ژاپن، کره جنوبی و استرالیا تأکید شده است.

در این گزارش روابط امنیتی میان آمریکا با هند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

در سال 2018 آمریکا مجوز تجارت استراتژیک را به هند اعطا کرد و هر دو طرف موافقت نامه سازگاری و امنیت ارتباطات را به امضا رساندند.

هند نخستین کشور در منطقه آسیای جنوبی و سومین کشور در آسیا بعد از ژاپن، کره جنوبی است که به مجوز تجارت استراتژیک مجهز شده است.

در گزارش پنتاگون همچنین به نقش چین نیز اشاره شده و دولت پکن در این گزارش به‌عنوان کشوری که خواهان جایگزین شدن آمریکا در منطقه آسیا اقیانوسیه است معرفی می‌شود و بخشی از توسعه صنعت دفاع موشکی آمریکا و هند نیز در مورد نگرانی واشنگتن از تحرکات موشکی نظامی چین توصیف شده است./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید