پس از اکران موفق فیلم «خروج» آخرین ساخته ابراهیم حاتمی کیا در طرح سینما ماشین این بار نوبت فیلم «جهان با من برقص» اولین ساخته بلند سینمایی سروش صحت رسید که شانس خود را در اکران سینما ماشین ادامه دهد، به همین مناسبت خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی سلام نو به محل برگزاری این رویداد فرهنگی رفته است و گزارشی را از این طرح سینمایی آماده کرده است که در ادامه خواهید خواند.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : پس از برگزاری موفق اکران فیلم «خروج» در طرح سینما ماشین، پس از دو هفته قرعه به نام فیلم «جهان با برقص» به کارگردانی سروش صحت و تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان افتاد تا با حضور در این طرح به ادامه اکران خود ادامه دهند، این فیلم که از تاریخ 11 بهمن سال گذشته بر روی پرده سینماها رفته بود در هفته های پایانی خود با تعطیلی سینماها در پی شیوع ویروس کرونا مواجه شد و موجب شد تا این فیلم بار دیگر از دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه 1399 در دو سانس  ۲۱ و ۲۳ در پارکینگ شماره ۳ برج میلاد برای علاقمندان به ژانر کمدی در طرح سینما ماشین بر روی پرده برود.

به بهانه برگزاری اکران فیلم «جهان با من برقص» در طرح سینما ماشین خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری-تحلیلی سلام نو به پارکینگ شماره 3 برج میلاد رفته  و گزارشی را از این طرح آماده و به بررسی مشکلات این طرح پرداخته که در ادامه خواهید خواند.

بیشتر بخوانید :

گزارش تصویری اختصاصی سلام نو از اکران فیلم «جهان با من برقص» در طرح سینما ماشین + فیلم

گزارش تصویری اختصاصی سلام نو از اکران فیلم «خروج» در طرح سینما ماشین + فیلم

سفر به سینما با سینما ماشینی پنچر / برگزاری طرح سینما ماشین به چه قیمت؟

علیرغم اینکه انتظار می رفت پس از گذراندن مرحله آزمون و خطا توسط فیلم «خروج» آخرین ساخته ابراهیم حاتمی کیا این فیلم در شرایط بهتری برای مخاطبین بر روی پرده رود، اما پس از برگزاری و اکران این فیلم، گویا این توقع، انتظار بیهوده ای بود.

در فیلم سینمایی «جهان با من برقص» بازیگرانی شاخصی نظیر : علی مصفا، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، سیاوش چراغی‌پور، کاظم سیاحی، مهراب قاسم‌خانی، رامین صدیقی، بهار کاتوزی، پاوان افسر، شیوا بلوچی، مهیار پوربابایی، بهروز توکلی و ... به ایفای نقش پرداخته اند.

اولین ایراد وارده به اکران فیلم «جهان با من برقص» در طرح سینما ماشین جابجایی سامانه بلیط فروشی از سینما تیکت به ایران تیک بدون اطلاع رسانی قبلی است و یا درج خبری در رسانه های مختلف است.

طبیعتاً این امر خود موجب سردرگمی مخاطب برای تهیه بلیط جهت تماشای فیلم است، زیرا مخاطب با ذهنیت قبلی توقع خرید بلیط در سامانه سینما تیکت را دارد، اما پس از چندین ساعت گردش به ناچار با تماس با پشتیبانی سایت سینما تیکت از فروش بلیط در سایت ایران تیکت آگاه خواهد شد.

همانطور که در بررسی مشکلات اکران فیلم «خروج» در طرح سینما ماشین عنوان شده بود، یکی از ایرادات این طرح قیمت بالای بهای بلیط این طرح است که طبیعتاً انتظار می رفت در اکران فیلم جدید در این طرح تصمیماتی مبنیر بر کاهش بهای بلیط گرفته شود تا عموم مردم توان تجربه حضور در این نوع از اکران سینمایی را داشته باشند، اما گویا مسئولین امر تشخیص به پایین بودن بهای بلیط داده اند و در یک اقدامی عجیب بهای بلیط را از 40 هزار تومان به 70 هزار تومان افزایش دادند.

به عبارت دیگر با حذف سینما دار و هزینه هایی که سینماداران بابت اکران فیلم ها در سینما متقبل می شوند، از قبیل هزینه نیروی انسانی و مواد ضدعفونی کننده، استهلاک سینما و بهای برق سالن طبیعتاً باید بهای بلیط در طرح سینما ماشین همانند همه جای دنیا که این طرح برگزار می شود کمتر از بهای بلیط تماشای فیلم در سالن سینما باشد، اما بلیط هفتاد هزار تومانی در این طرح به این معنا است که برای هر نفر باید 35000 تومان بابت بلیط هزینه نماید.

با توجه به افزایش بهای بلیط این توقع در ذهن مخاطب ایجاد خواهد شد که شاید امکانات بهتری نسبت به اکران قبلی در این طرح صورت خواهد پذیرفت، که این انتظار نیز گویا انتظار بیهوده ای است و علاوه بر اینکه مشکلات مرتفع نشده اند، بلکه مشکلات جدیدی نیز به این طرح افزوده شده است.

سردرگمی مخاطب علاوه بر پیدا کردن سامانه فروش بلیط در برگزاری یا عدم برگزاری این طرح نیز همراه او خواهد بود و تا چند ساعت قبل از آغاز اکران مخاطب هنوز از قطعیت اکران فیلم به دلیل بارندگی اطلاعی ندارد و به طور حتم نمی تواند بر روی تماشای فیلم در روز دلخواه برنامه ریزی دقیقی نماید.

یکی دیگر از مشکلات اساسی این طرح عدم امکانات علی الخصوص سرویس بهداشتی کافی برای این حجم جمعیت است، حتی علاوه بر اینکه مسئولین اقدامی نسبت به افزایش تعداد سرویس های بهداشتی در این طرح انجام ندادند، از سه سرویس بهداشتی سیار مستقر در این طرح، 2 سرویس به علت سوختگی لامپ ها عملاً بلااستفاده محسوب می شد و تنها یک سرویس بهداشتی برای جمعیت تقریبی 350 نفر قابل استفاده بود که این موضوع نشان دهنده ضعف مسئولین برگزاری این طرح است که از این حیث نیز نسبت به اکران قبلی خود ضعیف تر عمل کرده اند.

مشکل عدم اطلاع رسانی دقیق نسبت به برگزاری مکان این رویداد فرهنگی هنوز نیز برطرف نشده است و مخاطبینی که برای اولین بار در این طرح شرکت می کنند با مشکلات پیدا کردن مسیر مواجه خواهند شد، سوالی که اینجا مطرح می شود این است که نصب چند بنر چه هزینه ای برای مسئولین برگزاری طرح های این چنینی دارد که هرشب درآمدهای میلیونی عایدشان می شود؟

مشکلات ترافیک در ورودی برگزاری به مراسم، چینش صحیح ماشین ها در جایگاه های خود و نظم و ترتیب ماشین ها بر اساس سایز آنها کماکان در این اکران نیز مشاهده می شد و امید است با ادامه دار بودن این طرح مشکلات این چنین توسط مسئولین و برگزار کنندگان طرح سینما ماشین شناسایی و نسبت به رفع آن اقدامات لازم انجام گردد.

طرح سینما ماشین در روزهایی که سینما تعطیل است قطعا می تواند باعث حال خوب طرفداران سینما شود. اینکه با خیال آسوده و راحت و فارغ از کرونا و شرایط حاکم در خودروی شخصی شان بنشینند و از تماشای فیلم خوبی همچون «جهان با من برقص» لذت ببرند، اما باید کمی در تبلیغ و تدارکات لازم تمهیداتی اندیشیده شود تا سینما ماشین به بهترین شکل ممکن اجرا شود که حتی بتواند پس از کرونا هم ادامه دار باشد و این امر همکاری دستگاه های ذی ربط همچون سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز تهیه کنندگان سینما را می طلبد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید