ییلدریم، روزنامه نگار سرشناس ترکیه گفت: به رغم گذشته صدها سال از قرون وسطی قوه قضاییه آمریکا در مورد خانم هاشمی نشان داد که از دید آنها چیزی تغییر نیافته است.

به گزارش سلام نو، ییلدریم، روزنامه نگار سرشناس ترکیه، در آنکارا در ارزیابی دستگیری خانم هاشمی گفت: قوه قضاییه آمریکا همانند دادگاه های تفتیش عقاید در قرون وسطی عمل می کند.

وی با اشاره به اینکه دستگیری خانم هاشمی به هنگامی که برای دیدار فرزندانش به آمریکا و وطن اصلی خود رفته بود، بدون هیچ توضیحی این امر را اثبات می کند که دستگاه حاکمه آمریکا رفتارهای قرون وسطایی دارد، گفت: در کتاب راهنمای دادگاه های تفتیش عقاید در قرون وسطی که از سوی فرانسیسکو پنا نوشته شده، توصیه گردیده که به دستگیرشدگان جرم آنها گفته نشود و این امر در حال حاضر از سوی قوه قضاییه آمریکا مو به مو در حال اجراست.

وی افزود: به رغم گذشته صدها سال از قرون وسطی قوه قضاییه آمریکا در مورد خانم هاشمی نشان داد که از دید آنها چیزی تغییر نیافته است.

ییلدریم با تاکید بر اینکه خانم هاشمی در اسرع وقت و بدون قید و شرط باید آزاد شود، گفت: آمریکا باید دلیل این نقض حقوقی سنگین را به افکار عمومی در جهان توضیح دهد.

وی تصریح کرد: ما نیز به عنوان خبرنگار خواستار آزادی فوری خانم هاشمی از سوی آمریکا هستیم.

مرضیه هاشمی، خبرنگار آفریقایی- آمریکایی که برای شبکه تلویزیونی پرس تی وی کار می کند، 13 ژانویه / 23 دی ماه سالجاری/ به هنگام سفر برای دیدار با اقوام خود، در آمریکا بازداشت شد.

خانم هاشمی به اعضای خانواده‌اش گفته عوامل این بازداشتگاه رفتارهای توهین‌آمیز و نامناسبی با او داشته و حجاب او را برداشته‌اند./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید