بیماری کلیه ممکن است، بیماری رایجی نباشد، اما تحقیقات نشان می دهند، این بیماری بیشتر از سرطان سینه یا سرطان پروستات باعث مرگ می شود. بنابراین مراقبت خوب از کلیه ها در همه زمان ها ضروری است. اما چگونه می توان این کار را انجام داد؟  فقط کافی است تعدادی از عادت های روزانه خود را ترک کنید.

1. نمک

خوردن نمک بیش از حد باعث عدم تعادل خون در بدن می شود و کلیه ها برای دفع  آب از خون دچار مشکل می شوند. این در نهایت می تواند باعث مشکلات کلیوی شود. سعی کنید با ادویه های پرنمک را تا حد ممکن از رژیم غذایی خود حذف کنید. ممکن است مدتی طول بکشد، اما این برای سلامت  کلیه ها بسیار مفید است.

2. هنگام نیاز فورا به توالت بروید

هرچه ادرار مدت  طولانی تری در بدن باقی بماند، باکتری های بیشتری در مثانه رشد می کنند. اگر این باکتری ها به کلیه ها وارد شوند، دچار مشکلات زیادی می شوید. بنابراین زمانی که احساس نیاز می کنید، سریع به توالت بروید، تا از تجمع ادرار در مثانه جلوگیری کنید.

3. مسکن ها

مطابق مطالعه ژورنال پزشکی نیوانگلند، استفاده از بسیاری از مسکن ها می تواند باعث نارسایی کلیه شود. این امر به این دلیل است که مسکن ها باعث کاهش جریان خون به کلیه ها می شوند و این امر می تواند فشار شدیدی بر آن ها ایجاد کند. بنابراین، نباید از مسکن ها استفاده کرد و در صورت نیاز همیشه آن ها را بعد ازغذا میل کنید.

4. سرما خوردگی

عدم درمان سرماخوردگی، برای سلامت کلیه ها مضر است. تحمل این بیماری باعث می شود، بدن در مدت کوتاهی مقدار زیادی آنتی بادی تولید کند. سرانجام، این آنتی بادی ها کلیه ها را دچار مشکل خواهند کرد.

5. سیگار کشیدن

استعمال سیگار ایده خوبی نیست. افراد سیگاری شانس بیشتری برای ابتلا به بیماری کلیوی دارند. به این دلیل که سیگار کشیدن بیش از حد باعث ایجاد کراتین می شود. اگر سطح کراتین بیش از حد بالا رود، کلیه ها ممکن است آسیب ببینند، حتی بدون اینکه علائم را متوجه شوید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید