وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی مدعی که عقب‌نشینی و خروج نیروهای ایران از سوریه شد

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی بدون ارائه سند و مدرک در اظهاراتی مدعی شد که ایران در حال کاهش حضور خود در سوریه است.

به گزارش خبرگزاری سلام نو به نقل از مهر، «نفتالی بنت» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی روز گذشته در اظهاراتی گفت که ایران کار عقب‌نشینی و خروج نیروهای خود از سوریه را آغاز کرده است.

نفتالی بنت که تا روز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بود در عین حال هیچ گونه مدارک یا جزئیاتی در مورد ادعای خود ارائه نکرد. بنت همچنین از جانشین خود بنی گانتز خواست تا سیاست فشار بر ایران را ادامه دهد زیرا در غیر این صورت این روند ممکن است به گفته او «معکوس» شود.

بنی گانتز، رقیب سیاسی نخست وزیر، بنیامین نتانیاهو بالاخره با او بر سر تشکیل کابینه ائتلافی به توافق رسید و خود به جای نفتالی بنت به سمت وزیر جنگ منصوب شد.

بنت در سخنرانی خود هنگام ترک پُست وزارت جنگ مدعی شد: «ایران به شکل قابل توجهی دامنه نیروهای خود در سوریه را کاهش داده و حتی تعدادی پایگاه را نیز تخلیه می‌کند. گرچه ایران روند خروج از سوریه را آغاز کرده است، اما ما باید کار را تمام کنیم چون آنها هنوز در تیررس ما هستند».

این در حالی است که علی‌اصغر خاجی، دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی روز شنبه در دیدار با سفیر سوریه مجدداً تأکید کرد که تهران به همکاری نزدیک با دولت اسد و روسیه برای نبرد با تروریسم و «یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه» ادامه خواهد داد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید