هیچ چیز مانند یک فنجان قهوه در صبح لذت بخش نیست، اما تهیه فنجان کامل قهوه نیاز به مقداری آماده سازی اساسی دارد. اینجا 5 نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا قهوه شما بهتر و با کیفیت تر شود.

1. دستگاه تهیه قهوه

حدود 3 نوع اصلی دستگاه تولید قهوه وجود دارد، دستگاه قهوه ساز قطره ای، قهوه ساز اسپرسو و قهوه ساز حرارتی. بسته به نیاز شما، در مورد هر یک از این موارد تحقیق کنید تا ببینید، کدام یک بهترین کارایی را برای شما دارند.

2. شستشوی دستگاه قهوه ساز

شستشوی دقیق دستگاه قهوه ساز برای تهیه یک فنجان قهوه خوب ضروری است. فراموش نکنید که بعد از هر بار استفاده آن را تمیز کنید. از بین بردن چربی روغنی نیز مهم است و حداقل یک بار در ماه یک محلول قوی سرکه را در دستگاه بریزید تا رسوبات معدنی از بین برود.

تعدادی از دستگاه ها با کیت مخصوص تمیز کردن همراه هستند، بنابراین حتما از این مواد به طور مرتب استفاده کنید تا از بهترین طعم قهوه اطمینان حاصل شود.

3. نگهداری صحیح دانه های قهوه

اطمینان حاصل کنید که آن ها به دور از نور، گرما و رطوبت نگهداری می شوند و هر بار دانه های تازه را خرد کنید.

قهوه ای که از قبل پودر شده به اندازه کافی مطبوع نیست، زیرا روغن های گرانبهایی که بر عطر و رطوبت آن  تأثیر می گذارند را از دست داده است.

4. انتخاب فیلتر مناسب

سه نوع فیلتر قهوه وجود دارد: فیلتر کاغذ ی، فیلتر دائمی و فیلتر پارچه ای. هر کدام از آن ها مزایا و معایبی دارند، در بین این ها فیلترهای ارزان کاغذی برای تولید قهوه خوش طعم بهتر هستند.

فیلترهای کاغذی یک بار مصرف هستند در حالی که، فیلترهای دائمی برای سال ها قابل استفاده می باشند. فیلترهای پارچه ای به طور کلی از پارچه پنبه، شاهدانه یا موسلین ساخته شده اند و بسته به محل تهیه الیاف، می توانند یک گزینه سازگار با محیط زیست باشند.

5. فنجان را فراموش نکنید

قهوه مناسب به بهترین فنجان احتیاج دارد. در مورد بهترین فنجان قهوه نظرات مختلفی وجود دارد، اما اجماع این است که لیوان های ساخته شده از سرامیک، شیشه یا فولاد بهترین هستند. با انتخاب یک فنجان خوب برای قهوه، تفاوت در طعم را احساس خواهید کرد.

مزایای سلامتی قهوه

قهوه مزایای سلامتی زیادی دارد. قهوه برای بهبود گردش خون و کاهش درد موثر است، به علاوه قهوه حافظه را بهبود داده و به کاهش افسردگی کمک می کند. به یاد داشته باشید که آن را به مقدار متوسط ​​بنوشید، زیرا نوشیدن مقدارزیاد آن می تواند تأثیر منفی بر سلامتی بگذارد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید