«همایون شجریان» خواننده مطرح عرصه موسیقی سنتی در روز یکشنبه چهارم خرداد 1399 مصادف با عید سعید فطر، راس ساعت 21 بزرگترین کنسرت آنلاین کشور را به رهبری بردیا کیارس، رهبر پیشین ارکستر ملی ایران را بر روی صحنه تالار وحدت خواهد آورد، به همین بهانه خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی سلام نو به بررسی برگزاری کنسرت های آنلاین و کارنامه این خواننده سرشناس پرداخته است که در ادامه خواهید خواند.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : پس از شیوع ویروس کرونا و لغو تمامی فعالیت های فرهنگی و پیرو آن تعطیلی سینماها و مجوزهای برگزاری کنسرت، بحث برگزاری کنسرت های آنلاین که ایده اولیه آن توسط روزبه نعمت اللهی مطرح شد، بر سر زبان ها آمد و برگزاری این طرح با عنوان «نوروز خانه» در راستای افزایش روحیه نشاط و شادی در فضای جامعه برای مردم در دوران قرنطینه از 8 فروردین 1399 به همت موسسه فرهنگی هنری جام سبز برج میلاد و همکاری شهرداری تهران با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شده است.

طبق برنامه از پیش تعیین شده از 8 فروردین به مدت دو هفته در ویژه برنامه نوروز خانه خوانندگانی نظیر «امید حاجیلی»، «مهدی جهانی»، «روزبه بمانی»، «گروه استاد اسداللهی»، «رضا یزدانی»، «گروه رستاک»، «حمید عسگری»، «گروه گیل و آمارد» (ناصروحدتی)، «مهدی یغمایی»، «گروه ژوانا» (سعدالله نصیری)، «حمید حامی»، «گروه لیان بوشهر»، «سینا سرلک»، «اشوان»، «فرزاد فرخ» و ... بر روی صحنه مرکز همایش های برج میلاد رفتند و بدون حضور تماشاگر برای مخاطبین خود به اجرای زنده پرداختند و این کنسرت به صورت متسقیم هر شب راس ساعت 21 از سایت تیوا قابل نمایش بود.

این طرح که به دلیل تقاضا و نیاز مردم، پر کردن اوقات فراغت آنها، جلب نظر اکثر ذائقه ها از پاپ و سنتی گرفته تا فولکور و محلی، رایگان بودن آنها و اینکه حرکتی نو در عرصه موسیقی محسوب می شد، به خوبی نظر علاقمندان را به خود جلب کرد و تا جایی پیش رفت که کنسرت آنلاین «علی زند وکیلی» با دارا بودن بیش از 7 میلیون بیننده توانست رکورد تماشای کنسرت های آنلاین را بشکند، لازم به ذکر است این کنسرت در بیش از ۲۴ پلتفرم دارای مجوز ساترا به صورت زنده نمایش داده شد.

پس از استقبال مردم از طرح «نوروز خانه» و برگزاری کنسرت های آنلاین، بنیاد فرهنگی هنری رودکی با همکاری و مشارکت تلویزیون تعاملی تیوا و با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این طرح را در تالار وحدت ادامه داد و «پرواز همای» اولین خواننده ای بود که در این طرح جدید در تاریخ ۲۹ فروردین 1399 از ساعت ۲۱ با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  بر روی صحنه تالار وحدت رفت و برای علاقمندان خود توسط مجموعه «ساترا» و از طریق وی‌اودی‌های دارای مجوز به اجرای کنسرت آنلاین پرداخت.

پس از اجرای کنسرت آنلاین «پرواز همای» خوانندگانی نظیر «کیوان ساکت« و «وحید تاج» با همراهی گروه وزیری، «گروه رستاک»، «سامان احتشامی»، «علی زندوکیلی» بر روی صحنه تالار وحدت رفتند و برای طرفداران خود به اجرای کنسرت های آنلاین پرداختند.

پس از شروع ماه مبارک رمضان این طرح برای مدتی متوقف شد، اما حال با توجه به نزدیکی به عید سعید فطر، خبری مبنی بر برگزاری بزرگترین کنسرت آنلاین کشور به خوانندگی «همایون شجریان» و رهبری ارکستر بردیا کیارس رهبر پیشین ارکستر ملی ایران در شبکه تعاملی لنز در رسانه ها منتشر شده است.

طبق اخبار دریافتی «همایون شجریان» با همراهی ۳۵ نوازنده به رهبری بردیا کیارس در این کنسرت راس ساعت 21 در روز یکشنبه مصادف با عید سعید فطر مورخه چهارم خرداد ماه 1399 بر روی صحنه تالار وحدت خواهند رفت و به اجرای قطعات منتخبی از آلبوم های «با ستاره ها» و «نسیم وصل» از قبیل «هوای گریه»، «خانه سودا»، «افسونگر»، «غریبانه»، «ای عاشقان»، «باستاره‌ها»، «حاصل عمر»، «دفتر دل»، «نسیم وصل» و «مرغ سحر» خواهند پرداخت، لازم به ذکر است که همایون شجریان پیش از این در کنسرت های سال 1392 به مدت ده شب همراه ارکستر مجلسی تهران در سالن همایش های برج میلاد نیز به اجرای این آلبوم ها پرداخته بود.

این کنسرت که با عنوان بزرگترین کنسرت آنلاین در رسانه ها نام گرفته است، به صورت آنلاین برای مخاطبین در قرنطینه به صورت همزمان توسط ده دوربین تعبیه شده در سالن ضبط و از طریق رسانه های مجاز و شبکه تعاملی لنز ایرانسل قابل پخش خواهد بود و طبق اخبار منتشر شده کاربران سامانه ایرانسل بدون نیاز به تهیه اشتراک و به صورت رایگان می توانند از طریق اینترنت گوشی خود به تماشای این کنسرت بنشینند، اما کاربران غیرایرانسلی شبکه اینترنتی لنز با تهیه اشتراک به قیمت 10 هزار تومان می‌توانند این کنسرت را تماشا کنند.

همایون شجریان خواننده 44 ساله موسیقی ایران که در عرصه موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی تلفیقی فعالیت می کند، متولد 31 اردیبهشت 1354 در شهر تهران است و به نوعی این کنسرت هدیه تولد 45 سالگی و عیدی اش به مناسبت عید سعید فطر به طرفداران موسیقی محسوب می شود، وی که پسر محمدرضا شجریان استاد بی بدلیل هنر موسیقی معاصر ایران است، فعالیت حرفه ای اش را با عنوان نوازنده از سال 1373 و در آلبوم «قاصدک» با آهنگسازی پرویز مشکاتیان و خوانندگی پدر خود آغاز کرد، وی پس از پنج سال نوازندگی در گروه موسیقی استاد محمدرضا شجریان اولین هم نوایی خود را با پدرش در سال 1378 با آلبوم «آهنگ وفا» رقم زد.

این خواننده پر طرفدار موسیقی سنتی در ادامه با همراهی و مشارکت پدرش چند آلبوم با عنوان های «زمستان است»، «بی تو به سر نمی شود»، «فریاد» و ... را تولید و روانه بازار موسیقی کردند و آلبوم «نسیم وصل» در سال 1382 اولین آلبوم مستقل وی محسوب می شود که در بازار موسیقی منتشر شده است.

وی سابقه تولید آلبوم های شاخص نظیر : «شب جدایی»، «چه آتش ها»، «نه فرشته ام نه شیطان»، «خداوندان اسرار»، «مستور و مست»  و ... را در کارنامه موسیقی خود دارد و با رابطه خوبی که با حمید نعمت الله دارد، در دو فیلم وی به عنوان آهنگساز و خواننده حضور داشته و آلبوم های «آرایش غلیظ» و «رگ خواب» محصول همکاری مشترک این کارگردان و خواننده سرشناس کشور محسوب می شود.

آلبوم «افسانه چشمهایت» با آهنگسازی مهیار علیزاده در سال 1398 آخرین آلبوم منتشر شده این خواننده مطرح موسیقی سنتی ایران است که با همراهی پدرش و توسط موسسه آهنگ اشتیاق در بازار موسیقی عرضه شده است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید