کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، آخرین آمار مبتلایان به کرونا در 24 ساعت گذشته به دو هزار و ۲۹۴ نفر رسید و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۹ بیمار کرونایی جان باختند.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: شمار قربانیان کرونا در کشور از مرز ۷۰۰۰ نفر گذشت.

به گزارش ایلنا، «کیانوش جهانپور» رییس مرکز اطلاع ‌رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا گفت: از دیروز تا امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۲۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی ادامه داد: از بین مبتلایان جدید، ۵۳۴ مورد بستری و یک هزار و ۷۶۰ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

جهانپور خاطرنشان کرد: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۲۲ هزار و ۴۹۲ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۵۷ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون ۹۵ هزار و ۶۶۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. ۲۷۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی ادامه داد: تاکنون ۷۰۱ هزار و ۶۴۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

او با اشاره به اینکه  استان خوزستان کماکان در وضعیت قرمز بیماری قرار دارد، گفت: بعد از خوزستان،‌ استان‌های لرستان، خراسان شمالی، جنوب کرمان به ویژه جیرفت،‌ جنوب سیستان و بلوچستان و کرمانشاه در وضعیت هشدار قلمداد می‌شوند.

جهانپور تاکید کرد که رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی کماکان باید اجرا شود و گفت: به طور خاص در این استان ها و در سراسر کشور از همه مردم می خواهیم بهداشت فردی و فاصله‌گذاری را رعایت کنند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید