به حاشیه رفتن بازیگران با انتشار تصویر خصوصی آنها قدمت دیرینه ای در هنر ایران دارد، حال با پبشرفت تکنولوژی و حضور هنرمندان در فضای مجازی این خطر بیش از پیش احساس می شود، علاوه بر اینکه خود هنرمندان باید بیشتر به حریم خصوصی خود توجه نمایند، پلیس فتا و علی الخصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی امر باید در این حوزه ورود کرده و به جای تنبیه هنرمندان برای انتشار تصاویر با خاطیان و عاملان انتشار این تصاویر برخورد قانونی و جدی نماید.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : انتشار تصاویر خصوص هنرمندان علی الخصوص بازیگران یک مسئله تازه ای نیست و در عرصه هنر کشور ما قدمت دیرینه ای دارد و با توجه به قوانین حاکم بر کشور کوچکترین فرصتی که برای سوء استفاده گران ایجاد گردد، دست به انتشار این تصاویر خواهند زد و فضای مجازی که مجالی برای جولان این افراد است، به سرعت کمک به انتشار این تصاویر خواهد کرد.

اما نکته حائز اهمیت این است که این انتشار چه بلایی بر سر این هنرمندان خواهد آورد که کوچکترین آن ممنوع الکاری آن هنرمند است، انتشار یک عکس ممکن است زندگی یک نفر را نابود کند و یک خانواده را نیز متلاشی کند.

انگار همین دیروز بود که انتشار ویدئویی منتسب به زهرا امیر ابراهیمی منجر به ممنوع الکاری و افسردگی این بازیگر جوان شد و پس از آن، این خودخواهی انتشار دهنده موجب شد تا این بازیگر جوان که در روزهای اوج خود در سینما و تلویزیون ایران به سر می برد و در همان زمان سریال پرطرفدار «نرگس» به کارگردانی سیروس مقدم را از شبکه سوم سیما در حال پخش داشت، قید آمال و آرزوهای خود در کشور را بزند و راهی دیار دیگری شود و کلی آرزو را در وطن خود دفن نماید.

انتشار تصاویر خصوص سحر قریشی و مهدی طارمی یکی دیگر از همین موارد است که در اواخر سال گذشته تیتر بسیاری از رسانه ها قرار گرفت و این بازیگر و فوتبالیست کشورمان تا مرز ممنوع الکاری پیش رفتند و پس از عذر خواهی اقدام به انتشار ویدئویی نسبت به آن تصاویر کردند.

همچنین در اوایل امسال بود که انتشار ویدئویی از حضور گوهر خیر اندیش در مراسم عروسی دختر خود در آمریکا موجب به حاشیه رفتن این بازیگر شد، ماجرا تا جایی پیش رفت که سریال «زیر خاکی» به کارگردانی جلیل سامان و تهیه کنندگی رضا نصیری تا مرحله توقیف رفت، حتی پس از آن صحبت هایی مبنی بر حذف سکانس های این بازیگر از این سریال مطرح شد.

هانیه توسلی دیگر بازیگری است که با انتشار عکس پروفایل اینستا خود وارد این حاشیه شد، هرچند که این تصویر خیلی زود از روی صفحه مجازی این بازیگر حذف شد، اما همان چند دقیقه برای سوء استفاده گران فرصتی شد تا این بازیگر بی حاشیه سینمای ایران را وارد چالش جدی نماید.

در هفته گذشته نیز فلور نظری با حضور در لایو صفحه مجازی خود وارد حواشی فراوانی شد تا آنجا که این بازیگر پس از لایو اقدام به انتشار ویدئویی نسبت به آن لایو کرد و در آن ویدئو اعلام کرد که در لایو خود حجاب را به صورت کامل رعایت کرده است.

اما در تازه ترین اتفاق «شبنم فرشاد جو» بازیگر سریال «بانوی عمارت» به اشتباه و با انتشار تصویر خود، پای خود را به این حواشی باز کرده است.

«شبنم فرشاد» بازیگر 43 ساله سینما، تئاتر و تلویزیون نیز همانند هانیه توسلی با اشتباهی که خود مرتکب شد موجبات سوء استفاده برای سوداگران را فراهم آورد و باعث شد که تا چند روزی پایش به حاشیه باز گردد و با انتشار استوری هایی در فضای مجازی خواستار عدم انتشار این تصاویر توسط مردم گردد.

این بازیگر سینما و تلویزیون که کار خود را از تئاتر آغاز کرده است، چند روز پیش به جای انتشار عکس برای دوستان خود یا به اصطلاح اینستاگرامی، کلوز فرندهای خود، اقدام به انتشار عمومی عکس های خود کرد، هرچند که به سرعت این تصاویر از روی صفحه مجازی وی برداشته شد، اما همان چند لحظه کافی بود تا کاربران اقدام به ذخیره و انتشار آن تصاویر نمایند.

وی پس از آن در واکنش به این اتفاق در صفحه مجازی خود نوشت: «من می‌خواستم این عکس را برای دوستم فرحناز بفرستم که قرار بود با ما بیاد کویر. متاسفانه اشتباهی چند دقیقه‌ای استوری شد، عذرخواهی می‌کنم، لطفا از انتشارش جلوگیری کنید؛ این کار عرفا و شرعا خلاف قانونه.»

وی در سال 1374 در آموزشگاه آزاد بازیگری ایران به مدیریت حمید سمندریان به فراگیری درس بازیگری پرداخت و پس از آن با ورود به دانشگاه در رشته نمایش با گرایش بازیگری به ادامه تحصیل پرداخت و در سال 1380 با مدرک کارشناسی از دانشگاه فارغ التحصیل شد، این بازیگر به مدرک کارشناسی بسنده نکرد و در ادامه وارد دانشگاه هنر و معماری تهران شد و در سال 1383 در رشته نمایش با گرایش کارگردانی در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شد.

این بازیگر سینما و تلویزیون فعالیت هنری خود را در سال 1375 با بازی در تئاتر «عشق‌آباد» به کارگردانی داوود میرباقری آغاز کرد و سابقه بازی در فیلم و سریال های شاخصی نظیر : «میوه ممنوعه»، «شاهگوش»، «بانوی عمارت»، «شوخی کردم»، «در حاشیه»، «مرد بارانی»، «آخرین بار کی سحر را دیدی؟»، «گذر موقت» و ... را در کارنامه بازیگری خود دارد.

همانطور که گفته شد به حاشیه رفتن بازیگران با انتشار تصویر خصوصی آنها قدمت دیرینه ای در هنر ایران دارد، حال با پبشرفت تکنولوژی و حضور هنرمندان در فضای مجازی این خطر بیش از پیش احساس می شود.

علاوه بر اینکه خود هنرمندان باید بیشتر به حریم خصوصی خود توجه نمایند، پلیس فتا و علی الخصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی امر باید در این حوزه ورود کرده و به جای تنبیه هنرمندان برای انتشار تصاویر با خاطیان و عاملان انتشار این تصاویر برخورد قانونی و جدی نماید تا درس عبرتی شود برای دیگران.

ویدئوی عذرخواهی رسمی «شبنم فرشاد جو» بابت انتشار تصاویر خصوصی اش

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید