۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶
کد خبر: 49047376

وزیر خارجه آمریکا از توافق رئیس جمهوری و رئیس آشتی ملی افغانستان استقبال کرد و خواستار اقدام فوری برای گفت‌وگوی داخلی شد.

به گزارش سلام نو به نقل از مورگان اورتاگس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: مایک پمپئو در تماس تلفنی با اشرف غنی رئیس جمهوری و عبدالله عبدالله رئیس جدید شورای عالی آشتی ملی افغانستان تبادل نظر کرد.

وی افزود: وزیر خارجه آمریکا به این دو مقام افغان برای رسیدن به یک توافق برای تشکیل دولت افغانستان تبریک گفت و تاکید کرد که بابت از دست رفتن زمان در طول بن‌بست سیاسی ابراز تاسف کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: پمپئو تاکید کرد آمریکا همچنان خواستار یک توافق سیاسی برای پایان دادن به درگیری است و از تعهد دو مقام برای اقدام فوری در حمایت از تلاش‌های مربوط به گفت‌وگوی داخلی افغان استقبال کرد.

آمریکا که نزدیک به ۲۰ سال در افغانستان حضور دارد، پس از ناکامی در مبارزه با تروریست‌ها و برقراری امنیت در این کشور، به طور یکجانبه پس از ۲ سال تلاش و ۱۱ دور گفت‌وگو با طالبان، به توافقی دست یافت که در دوحه به امضا رسید اما هنوز طالبان با دولت افغانستان وارد مذاکره نشده است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید