رئیس جمهوری آمریکا تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ را بزرگترین کلاهبرداری سیاسی در تاریخ کشورش دانست.

به گزارش سلام نو به نقل ازایرنا،  رئیس جمهوری آمریکا، تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ را بزرگترین جرم سیاسی در تاریخ ایالات متحده خواند و آنها را به دروغ‌پردازی متهم کرد.

دونالد ترامپ روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه هوادار خود یعنی فاکس نیوز این اظهارات را پس از آنکه وزارت دادگستری در اوایل این ماه به مختومه شدن پرونده مایکل فلین مشاور پیشین امنیت ملی وی دستور داد، مطرح کرد.

وی پس از آنکه در روزهای گذشته برخی از اسامی درخواست‌دهندگان دولت اوباما از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا برای مشخص شدن هویت و چهره واقعی فلین منتشر شد، اظهار کرد: "آنها [مأمورین اف بی آی] به دنبال ژنرال فلین نبودند. آنها می‌خواستند که او درباره من دروغ بگوید و داستانی بسازد."

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: اگر من به جای جمهوریخواه، دموکرات می‌شدم ، فکر می‌کنم همه آنها مدتها قبل در زندان بودند و من درباره مجازات‌های ۵۰ ساله صحبت می‌کنم.

ترامپ ادامه داد: آنچه اتفاق افتاد، شرم آور است. این بزرگترین کلاهبرداری سیاسی در تاریخ کشور ما است. برای هیچ رئیس جمهوری دیگری نباید چنین اتفاقی بیفتد و خواهم گفت که ژنرال فلین و دیگران، قهرمان هستند.

وی همچنین به مقامات ارشد دولت اوباما از جمله جو بایدن معاون رئیس جمهوری سابق اشاره کرد که خواستار افشای هویت فلین که با سفیر سابق روسیه در واشنگتن در طی دوره انتقال دولت از اوباما به ترامپ از نوامبر ۲۰۱۶ تا ژانویه ۲۰۱۷ شده بودند.

لیست اسامی دولت اوباما که این درخواست را داشته‌اند به تازگی توسط ریچارد گرنل سفیر سابق آمریکا در آلمان و مدیر فعلی اطلاعات ملی فاش شد و سپس در اختیار سناتورهای جمهوریخواه قرار گرفت.

افشای هویت به اقدامی مربوط می‌شود که یکی از شهروندان آمریکایی با مقامات خارجی که تحت نظارت جامعه اطلاعاتی قرار دارند، تماس بگیرد.

اگر در این تماس‌ها تخلفی انجام نشود، هویت آنها محفوظ خواهد ماند هرچند مقامات این کشور می‌توانند تحت فرایندی، هویت آنها را درخواست کنند. ترامپ و طرفداران وی بر این باورند که این تماس‌ها یک مساله عادی بوده است.

این در حالی است که مقامات ارشد اطلاعاتی دولت ترامپ و شخص مایک پمپئو بارها از دخالت روسیه در انتخابات آمریکا سخن گفته و بر آن مهر تایید زده‌اند.

در لیست منتشر شده از مقامات دولت اوباما، نام جو بایدن معاون اول، سامانتا پاور نماینده دائم این کشور در سازمان ملل متحد، جیمز کلاپر مدیر سابق اطلاعات ملی، جان برنان مدیر سیا و جیمز کومی مدیر سابق اف بی آی دیده می شود.

ترامپ در آغاز فعالیت خود در کاخ سفید، جیمز کومی مدیر اف بی آی را برکنار کرد و همچنان او را شخصی فاسد می‌داند که در صدد توطئه علیه او بوده است اما در بحبوحه انتخابات ۲۰۱۶، انتشار ایمیل‌های هیلاری کلینتون از سوی اف بی آی، ضربه محکمی به آرای این نامزد دموکرات زد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید