هیات علمای ارشد الازهر مصر درباره اقامه نماز عید فطر در خانه‌ها بیانیه‌ای را صادر کردند.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، هیات علمای ارشد الازهر مصر روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که برای مقابله با ویروس کرونا اقامه نماز عید فطر در خانه‌ها جایز است.

به گزارش پایگاه خبری «مصری الیوم»،‌ این هیات در بیانیه خود اعلام کرد، اقامه نماز عید فطر در خانه‌ها به همان کیفیتی که اقامه می‌شود و با توجه به عذر مانع از اقامت آن در مسجد و یا فضای باز، جایز است.

طبق بیانیه این هیات، جایز است مردان نماز عید فطر را با خانواده خود به صورت جماعت برگزار کند. همچنین ادای فرادای آن نیز جایز است؛ زیرا از بزرگترین اهداف شریعت اسلام، حفظ جان و محافظت از آن در برابر انواع خطرات و خسارت‌هاست.

هیات علمای ارشد الازهر همچنین افزود» لازم نیست خطبه‌ای برای نماز عید خوانده شود.  اگر مرد با خانواده خود نماز بخواند، به نماز بدون خطبه اکتفا کند. اگر مسلمان نماز عید را به صورت جماعت یا فرادا در خانه اقامه کند، آن را در دو رکعت و با تکبیرهای بیشتری اقامه کند.

زمان نماز عید فطر همان زمان نماز عیدقربان است که از بعد از طلوع خورشید تا سه ساعت آغاز و تا اندکی پیش از اذان ظهر به میزان ۳ ساعت ادامه می یابد؛ بنابراین در صورت ورود به ظهر، نماز اقامه نمی شود زیرا وقتش به پایان رسیده است.

طبق بیانیه یادشده، تعداد تکبیرهای بیشتر در رکعت اول را ۷ تکبیر پس از تکبیره الاحرام و در رکعت دوم، ۵ تکبیر پس از تکبیر قیام در رکعت دوم عنوان شده است.

این بیانیه افزود:‌ زمان اقامه نماز عید فطر همان زمان نماز عید قربان است که از بعد از طلوع خورشید تا سه ساعت آغاز و تا اندکی پیش از اذان ظهر تا ۳ ساعت ادامه می‌یابد؛ پس به محض اینکه ظهر شد دیگر زمان اقامه نماز پایان یافته است.

تاکنون ۱۱,۷۱۹ در مصر به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این تعداد،‌ ۶۱۲ نفر جان خود را از دست دادند.

مساجد و اماکن مذهبی مصر همچنان برای مقابله با ویروس بسته است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید