دکتر مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون گزارش شدیدی از ابتلا کودکان به نوع جدیدی از بیماری کرونا در کشور اعلام نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در خصوص انتشار اخبار و مطالبی در فضاهای مجازی و بین مردم جامعه مبنی بر شیوع نوع بیماری شبه کرونا در کودکان اظهار داشت: ما همچنان معتقد هستیم که میزان بروز بیماری کرونا در کودکان و افراد جوان، کمتر و حتی متفاوت و با علائم خفیف ترمی باشد.

به گزارش سلام نو و به نقل از خبرآنلاین، دکتر مجید شیرانی افزود: تاکنون گزارش های کوتاهی از شیوع و بروز بیماری در کودکان و نوجوانان از گوشه و کنار جهان مخابره شده است اما در کشور گزارش شدیدی در این خصوص نداشته ایم.

وی تصریح کرد: یکی دو استانی که در این خصوص گزارشاتی داشته اند به صورت مقطعی و بیماری در کودکان چشم گیر نبوده است.

دکتر شیرانی خاطر نشان کرد: کودکان و جوان ترها همچنان می توانند بعنوان ناقلین بیماری کووید ۱۹، احتمال گرفتار شدن سایر افراد خانواده بویژه مسن ترها و افراد دارای بیماری زمینه ای را افزایش دهند.

وی همچنین متذکر شد، کودکان در محیط های عمومی به واسطه عدم توانایی در رعایت خیلی خوب نکات بهداشتی نیازمند مراقبت بیشتر هستند و در صورت ابتلا به بیماری علایم غیر کلاسیک و خفیف تر در آنها بروز می یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در بیست و هفتمین روز از اردیبهشت ماه سال ۹۹ در استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از زمان شیوع بیماری تا کنون ۱۳۹۵ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه داشته اند.

وی، تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی را ۳۵۸۹ نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون۴۶۵ بیمار مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان و یا تحت مراقبت و درمان در منزل بهبود یافته اند.

دکتر شیرانی گفت: هم اکنون۲۱ بیمار مبتلای قطعی و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

به گفته وی، با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۱۰ بیمار مشکوک طی ۲۴ ساعت گذشته ، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۵۰۷ نفر می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با ابراز خرسندی از اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید، فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ ، گزارش نشده است افزود: مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در استان کماکان ۲۸ نفر می باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید