وقتی ما به ناامنی ها فکر می کنیم، بسیاری از ما ناخودآگاه ذهنمان به سمت زنان گرایش می یابد. آن ها غالباً نگران بدن، سن، جذابیت و برابری هستند. بیشتر مردم فکر می کنند که مردان هرگز احساس ناامنی نمی کنند. متأسفانه، این دور از حقیقت است.

در حقیقت مردان به اندازه زنان از ناامنی رنج می برند و تعدادی از مشکلات آن ها بسیار مشابه است. با این حال، مردان غالباً درباره این ناامنی ها صحبت نمی کنند ولی علائم در آن ها به روش های مختلفی بروز می یابد. برخی از این مشکلات حتی می توانند بسیار خطرناک باشند.

آنچه باعث عدم امنیت در مردان می شود

یکی از مشکلات بزرگ آقایان در واقع احساس نا امنی نسبت به هر چیزی است. بحث در مورد کاستی ها یا نگرانی های شخصی، از  نظر مردان نشانه ضعف است. از نظراجتماعی به آن ها آموزش داده شده  تا از بروز آسیب پذیری و احساسات جلوگیری کنند. حقیقت این است که مردان نیز مانند زنان نگرانی های زیر را دارند:

·        جذابیت شخصی

·        موفقیت در حرفه

·        موفقیت مالی

·        شریک خوب بودن

·        تنها بودن در زندگی

·        سالخورده گی

·        پدر و مادر خوب بودن

اینها فقط برخی از نگرانی هایی است که هم زن و هم مرد دارند. میزان نگرانی هر شخص در مورد این مسائل با توجه به شخص و نه جنسیت متفاوت است.

اما مردان از ناامنی های اضافی رنج می برند که مخصوص مرد بودن است.  نقش های جنسیتی هنوز در جامعه ما برجسته است. خواه با آن ها موافق باشید یا نه، تأثیر آن ها می تواند منشأ ناامنی مخصوصاً برای مردان باشد.

مردان اغلب نگران هستند و نسبت به موارد زیر احساس ناامنی می کنند

مردان از نظر اجتماعی نقش تأمین کننده را در یک رابطه به عهده بگیرند. توانایی مراقبت از شریک زندگی و خانواده و حفظ امنیت و امور اقتصادی، به شدت بر ذهن آن ها تأثیر می گذارد. حتی در دنیای امروز که خانواده های دارای درآمد دوگانه مشترک هستند، مردان هنوز هم فشار اقتصادی را به عنوان اصلی ترین عضو احساس می کنند. این یکی از دلایلی است که از دست دادن شغل یا تحمل استرس مالی می تواند باعث افسردگی در بسیاری از مردان شود.

عملکرد جنسی

توانایی ارضای زن نگرانی بسیاری از مردان است. این یک مشکل بزرگ است، زیرا رضایت جنسی شخصی است. در واقعیت آن متفاوت است و به راحتی قابل اندازه گیری نیست. بسیاری از افراد به ویژه مردان، صحبت کردن در مورد مسایل جنسی را بسیار دشوار و خارج از عرف می دانند. مسائل مربوط به رابطه جنسی باعث می شود مردان احساس ناکافی بودن و شرم کنند.

قدرت و تصویر بدن

احساس و نگاه مردانه و جوان برای بسیاری از مردان مسئله بزرگی است. همانطور که معلوم است، بیشتر مردان به اندازه زنان نگران ظاهر خود هستند. به همان روشی که زنان خود را در برابر زنان دیگر می سنجند، مردان هم  خود را در برابر مردان دیگر می سنجند.

کنترل

گریه نکنید، احساساتی نباشید و مسئولیت پذیر باشید. این چیزهایی است که جامعه از مردان انتظار دارد. با این حال، مردان هنوز هم انسان هستند. کنترل این واکنش های عادی و حفظ یک تصویر قوی چیزی است که تمام وقت انجام باید شود.

چگونه می توان از ناامنی های رابطه ای خلاص شد؟

دانستن اینکه آیا مردی که دوستش دارید، احساس ناامنی می کند، همیشه آسان نیست. نا امنی ها می توانند به طرق مختلف آشکار شوند. مردانی که احساس ناامنی دارند ممکن است نیاز به اطمینان خاطر مداوم از عشق شما و شایستگی آن ها نسبت به آن را داشته باشند. آن ها ممکن است نسبت به دیگران حسادت کنند و به شیوه های ناامیدانه برای نزدیک نگه داشتن شما عمل کنند.

مردان ناامن بیشتر مستعد دروغگویی هستند. ترس آن ها از رد شدن، چیزهایی را ایجاد یا مجسم می کنند که فکر می کنند آن ها را برای دیگران جذاب تر می کند.

اینها تنها علائم یک مرد ناامن نیستند، اما دلایل رایج هستند. درک این مسئله مهم است که همه ناامنی دارند و طبیعی هستند.  بنابراین سعی کنید، مشکلات آن ها را درک کرده و بیشتر به آن ها توجه کنید و در صورت نیاز با مشاور صحبت کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید