پیشرفت سرطان به شدت تحت تأثیر رژیم غذایی است. اصطلاح غذاهای ضد سرطان به غذاهایی گفته می شود که در صورت اضافه کردن آنها در کنار ورزش، احتمال ابتلا به سرطان کاهش می یابد. در رژیم غذایی باید تمرکز را به اضافه کردن غذاهای کامل و ارگانیک نسبت به غذاهای فرآوری شده و آماده دهید. مواد مغذی خاصی وجود دارد که نشان داده شده، به ویژه در سرکوب سلولهای سرطانی مفید هستند.

پیش بینی می شود، ترک سیگار میتواند دربهبود بیماران سرطانی موثر باشد. برای بیماران مبتلا به برخی سرطانها، ترک سیگار در زمان تشخیص ممکن است خطر مرگ را کاهش دهد.

1. غذاهای غنی از فولات

کمبود فولات با افزایش خطر ابتلا به بسیاری از سرطان ها همراه است و با جهش های DNA نیز مرتبط است. مکمل اسید فولیک با افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات همراه است. مطالعات نشان دادند، که مصرف 400 میکروگرم فولات در روز می تواند خطر ابتلا به سرطان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. فولات یک ویتامین B پیچیده است که بسیار مهم است و برای تقویت بسیاری از غذاها استفاده می شود.

می توانید فولات را در رژیم غذایی خود اضافه کنید. یا آن را به صورت مکمل تهیه کنید. افزودن غذاهای غنی از فولات در هر وعده غذایی ارزشمند است. راه های خوب برای دریافت فولات شامل آب پرتقال، غلات، بادام زمینی و لوبیا است. اسفناج و کاهو شکمبه مانند مارچوبه و جوانه بروکسل نیز غنی از فولات هستند.

2. ویتامین D

ویتامین D نامی است که به گروهی از پروهورمونهای محلول در چربی مورد نیاز برای تنظیم کانیهای معدنی کلسیم و فسفر موجود در بدن داده می شود. همچنین نقش مهمی در حفظ ساختار مناسب استخوان ها ایفا می کند. و شما را در برابر افسردگی، بیماری های قلبی و افزایش وزن محافظت می‌کند.

همچنین برای مهار رشد سلول های سرطانی موثر است. در حقیقت، مطالعات نشان دادند، افرادی که مکمل ویتامین D مصرف کرده اند، در مقایسه با افرادی که دارونما را در همان مدت  مصرف کرده اند، 13٪ کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان قراردارند.

دو راه اصلی برای دریافت ویتامین D ، قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدون پوشش و مصرف مکمل های ویتامین D است. شما نمی توانید مقدار مناسب ویتامین D بدن را از مواد غذایی دریافت کنید. طبیعی ترین راه برای دریافت ویتامین D، قرار دادن پوست در معرض نور خورشید (اشعه ماوراء بنفش B) است.شیر، سالامون، تخم مرغ و غذاهای دریایی مانند میگو و ماهی حاوی ویتامین D هستند.

3. چای

چای یکی از نوشیدنی های باستانی و پرطرفدار است که در سراسر جهان مصرف می شود. چای سیاه حدود 75 درصد از مصرف چای جهان را به خود اختصاص داده است. این ماده به ویژه در پلی فنول ها، از جمله کاتچین ها، تافلاوین ها و تاروبیوین ها قراردارد.

این نوشیدنی غنی از آنتی اکسیدان هاست، که بهترین خط دفاع در برابر آسیب رادیکال های آزاد هستند. پلی فنول های مانندآنتی اکسیدان عمل می کنند. یک آنتی اکسیدان خاص در چای به نام کائمپرفرول خطر ابتلا به سرطان خصوصاً سرطانهای تولید مثل را به شدت کاهش می‌دهد.

دانشکده بهداشت عمومی هاروارد توصیه می کند که روزانه بین 10 تا 12 میلی گرم کائمپرفرول مصرف کنید. برای رسیدن به آن حدود چهار فنجان چای باید مصرف کنید. منابع غذایی دیگر شامل میوه هایی مانند سیب، هلو، توت سیاه، تمشک، انگور و گوجه فرنگی هستند. کلم بروکلی، جوانه بروکسل، سیب زمینی، پیاز، کدو، خیار، کاهو و اسفناج نیز غنی از هستند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید