۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 48600762

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در تماس تلفنی با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر جدید عراق حمایت این اتحادیه از کشور و دولت جدید عراق را اعلام کرد.

به گزارش سلام نو، به نقل از ایسنا، دبیرکل اتحادیه عرب در تماس تلفنی با نخست وزیر جدید عراق بر حمایت از این اتحادیه از دولت جدید برای مقابله با بحران‌های پیشروی منطقه و جهان تاکید کرد.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در این گفت‌وگوی تلفنی تصدی پست نخست وزیری را به مصطفی الکاظمی، نخست وزیر جدید عراق تبریک گفت و اعلام کرد، اتحادیه از این کشور و دولت جدید آن در مقابله با بحران‌های پیشرو حمایت می‌کند.

وی بر اهمیت هماهنگی مواضع عربی، غلبه بر اختلافات داخلی کشورهای عرب و همکاری و هماهنگی در راستای مطالبات ملت‌های عرب تاکید کرد.

از سوی دیگر الکاظمی با رمزی نعمان، نماینده ویژه هیات بانک جهانی در عراق دیدار کرده و راه‌های هماهنگی میان دولت عراق و نهادهای بین المللی برای عبور از بحران اقتصادی و نیز آغاز تلاش‌ها برای اصلاحات اقتصادی از جمله ترغیب برای سرمایه گذاری، بازسازی، ارتقای خدمات رسانی و اشتغال‌زایی را مورد بررسی قرار داد.

همچنین سفارت انگلیس در عراق امروز اعلام کرد: لندن به حمایت از نخست وزیر جدید عراق و مردم آن پایبند است.

در همین رابطه ماری ترولیان، وزیر توسعه بین‌المللی انگلیس در بیانیه مطبوعاتی که سفارت انگلیس آن را اعلام کرد، اظهار داشت: انگلیس به حمایت از عراق در مقابله با شیوع ویروس کرونا و تداوم پاسخگویی به نیازهای گروه‌های ضعیف از جمله آوارگانی که در حال حاضر در اردوگاه‌ها زندگی می‌کنند، پایبند است.

این مقام انگلیسی ادامه داد: در حال حاضر اقداماتی برای اختصاص بسته مالی جهت کمک به عراق در بودجه کنونی وزارت توسعه بین‌المللی انگلیس صورت می‌گیرد. این پشتیبانی به صندوق انسانی مشترک در عراق وابسته به دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل کمک خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید