پخش سریال «کرگدن» با انتشار قسمت بیست و ششم به پایان رسید؛ سریالی که در آشفته بازار سینما و تلویزیون ایران و فقدان ژانر و گونه، با رویکردی پلیسی معمایی توانست مخاطبان را با خود همراه کرده و لذت تماشای یک اثر متفاوت را بر دل‌شان بنشاند.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر  : «کرگدن» با ترکیب مناسب بازیگران و همچنین فیلمنامه خوب در کنار کارگردانی توانست نام خود را در تاریخ شبکه نمایش خانگی به عنوان یک اثر سنت شکن و نوآور ماندگار کند. «کرگدن» کار نشدنی را شدنی نکرد بلکه تنها با تکیه بر توانایی کارگردان، فیلمنامه نویسان و بازیگران و پشت کردن به کلیشه‌های تجملاتی و غیرملموس رایج در سریال‌های شبکه نمایش خانگی که به عقیده عجیب برخی نمایانگر رویاهای مردم است! توانست در مسیر ساخت آثاری از این دست پیشگام شود و راه را برای آیندگان باز کند.

بدون شک «کرگدن» اثری بدون نقص نیست اما با توجه به اینکه نخستین تجربه سریال سازی کیارش اسدی‌زاده پس از دو فیلم «گس» و «شکاف» در ژانری متفاوت به شمار می‌رود؛ می‌توان از نقاط ضعف آن چشم پوشی کرد چرا که بخش عمده‌ای از این نقاط ضعف به تیم سازنده باز نمی‌گردد و ناشی از نبود شرایط و امکانات مادی و معنوی لازم برای ساخت چنین آثاری در کشور است، با این حال اسدی‌زاده توانست با انتخاب خوب بازیگران و البته چیدمان مناسب تمامی عناصر، سریال قابل دفاعی را در کارنامه خود به یادگار بگذارد.

از طرفی دیگر فیلمنامه این سریال که امیر کور‌ش‌نیا و علی اصغری نگارش آن را برعهده داشتند از روال قصه‌های تک خطی فاصله گرفته و با روایتی پیچیده به جز چند قسمت نیمه پایانی که بی‌بهره از اتفاق و رویدادی خاص بود؛ مخاطب را با خود همراه کرد، هر چند برخی از موقعیت‌های آن برای به قول معروف اهل فن و دنبال کنندگان سینما کپی برداری از سریال‌های آمریکایی بود اما به عنوان یک نمونه ایرانی تماشاگر را پس نمی‌زد بلکه پس از گذشت چند قسمت به سبب آشنایی با سیر روایی سریال؛ او را با خود همراه می‌کرد.

بیشتر بخوانید :

معرفی و بررسی سریال «کرگدن»/ «کرگدن» سریالی جذاب و پر از تعلیق

معرفی و بررسی سریال «کرگدن»/ ترکیب بازیگران مطرح سینما و تئاتر / بخش دوم

داستان سریال «کرگدن» پیرامون زندگی پنج جوانی است که به واسطه مهارت هایشان وارد چالش کرگدن می شوند و این سرآغاز رفاقت بین آنهاست، غافل از اینکه چالش کرگدن از طرف یک مافیای بزرگ و پر قدرت طراحی شده است و ماجراهای غیر قابل پیش بینی را رقم می زنند و …

الهام کردا بازیگر 41 ساله سینما و تلویزیون که کار بازیگری خود را از تئاتر آغاز کرده است، با ایفای نقش کیانا مرادی در سریال «کرگدن» پس از بازی در سریالهای «شاهگوش» ساخته داوود میرباقری و «نهنگ آبی» ساخته فریدون جیرانی برای سومین بار بازی در شبکه نمایش خانگی را تجربه می کند.

هدی زین العابدین بازیگر 30 ساله سینما و تلویزیون که کار خود را از مدلینگ آغاز کرده است، با ایفای نقش گیسو پس از دو سریال «قلب یخی» و «رقص روی شیشه» برای سومین بار بازی در شبکه نمایش خانگی را تجربه می کند، وی در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر کاندید بهترین نقش مکمل زن برای فیلم «عرق سرد» به کارگردانی سهیل بیرقی شد.

بانیپال شومن بازیگر 41 سینما و تلویزیون با ایفای نقش دانیال در سریال «کرگدن» پس از بازی در سریال شهرزاد برای دومین بار بازی در شبکه نمایش خانگی را تجربه می کند، وی در سال 1398 نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره تئاتر فجر شد.

در نهایت نباید از کنار بازی خوب تیم بازیگران این سریال به راحتی گذر کرد؛ از مصطفی زمانی که تلاش قابل قبولی در جهت ایفای نقشی متفاوت از کاراکترهای گذشته خود داشت و موفق هم بود تا سارا بهرامی، بانیپال شومون، هدی زین العابدین، پوریا رحیمی سام و پانته‌آ پناهی‌ها به عنوان ترکیب اصلی نقش آفرینان «کرگدن» هر کدام در چارچوب نقش‌های خود بازی درست و پسندیده‌ای را ارائه کردند و نقش مهمی در جلب نظر مردم به این سریال داشتند. در واقع یکی از برگ‌های برنده «کرگدن» چیدمان خوب بازیگران برای شخصیت‌های حاضر در قصه بود که نتیجه خوبی هم در پی داشت.

آنچه مشخص است در طول این سال‌ها که از عمر شبکه نمایش خانگی می گذرد، این شبکه فراز و فرودهای بسیاری را به واسطه آثار به نمایش درآمده تجربه کرده است؛ گاهی سریال‌ها و فیلم‌ها حسابی به مذاق مخاطبان خوش آمدند و گاهی هم در جلب نظرها ناکام بودند، اتفاقی که تا پیش از چند ماه پیش هم شاهد آن بودیم اما نکته اینجاست که اعتماد به سینماگران برای سنت شکنی و نوآوری نتایج خوب و مثبتی چون «کرگدن» را در پی دارد و نشان می‌دهد که ساخت ایران همیشه هم بد نیست.

سایر عوامل سریال «کرگدن» عبارتند از : کارگردان : کیارش اسدی زاده، مجری طرح: مهدی یاری، ، نویسندگان: علی اصغری و مهرداد کوروش نیا، مشاور تهیه: دکتر محمدعلی حسین نژاد، مدیر تولید: وحید مرادی، مدیر صدابرداری: بابک اردلان، طراح صحنه: امیرحسین حداد، طراح لباس: مرجان گلزار ، مدیر فیلمبرداری: محمد رسولی، صداگذار: فرامرز ابوالصدق، طراح گریم: امیر ترابی، تدوین: سپیده عبدالوهاب، مدیر برنامه ریزی و سرپرست گروه کارگردانی: رضا بختیاری نیک، برنامه ریز: محمد ثقفی، منشی صحنه: مارال فتحی، دستیار اول کارگردان: مهران شهرآشوب، موسیقی: علی شهبازی، فیلمبردار: بهروز سیفی، عکاس: حبیب مجیدی، دستیار دوم کارگردان: محمدامین رضوی، مدیر تدارکات: وحید دمنده، جلوه های ویژه بصری: حسن ایزدی، جلوه های ویژه میدانی: حمید رسولیان، طراح حرکات اکشن: ارشا اقدسی ، فیلمبردار پشت صحنه: علی حمدخدا، مدیر روابط عمومی و مشاور فضای مجازی: منصوره بسمل، تهیه کننده: صادق یاری

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید