بیشتر ما دوست داریم بعد از کار یا در آخر هفته فیلم های مورد علاقه خودمان را با پخش قسمت های مختلف تماشا کنیم. تقریباً دو سوم افراد مرتباً بیش از چند ساعت در روز را صرف تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود می کنند.

اما قبل از اینکه به یک سریال جالب دیگرتلویزیونی بله بگویید، مواردی وجود دارند که باید آن ها را در نظر بگیرید، زیرا عدم توجه به آن ها کار درستی به نظر نمی رسد. در اینجا 4 دلیل وجود دارد که نشان می دهد، تماشای یک برنامه تلویزیونی آنقدرها هم  جالب به نظر نمی رسد.

1. توجه به زمان خواب

مطمئناً در شرایطی قرار گرفته اید که ساعت را نگاه می کنید و می دانید که باید در رختخواب باشید، اما فکر می کنید، خوب است قسمت بعدی را هم ببینید. 40 دقیقه بعد دوباره همین  فکر رامی کنید. در نتیجه این  تماشای منظم، منجر به عادت بد خواب، بی خوابی و خستگی می شود. یکی از دلایل این پدیده این است که برنامه های تلویزیونی اغلب حاوی توطئه های قانع کننده ای برای دیدن ادامه سریال هستند. این موضوع مغز را تحریک می کند در حالی که اواخر شب باید مغز کمتر کار کند.

لی، محقق این گزارش از دانشگاه میشیگان دربخشی از مطالعاتش به بررسی تماشای منظم نمایش تلویزیونی و تأثیرات آن پرداخته است. وی گفت: تحقیقات نشان می دهند، مشاهده فیلم ها یکی پس از دیگری می تواند یک هشداربرای داشتن خواب ضعیف باشد.

2. احساس رضایت و لذت

ممکن است به این فکر کنید، اگر من از آن لذت نمی بردم، تماشایش نمی کردم. اما تحقیقات نشان داده اند که این امر برعکس است. یک مطالعه در دانشگاه ملبورن نشان داد که وقتی تلویزیون را به طور مداوم نگاه می کنید، بیشتر احساس بی حوصلگی کرده، این همان چیزی است که باعث می شود قسمت های خاصی را اشتباهی بفهمید و بخش های بزرگی از فیلم را به راحتی فراموش کنید.

3. تغذیه ناسالم

وقتی قرار است یک برنامه را تماشا کنید، اولین چیزی که به ذهن شما می رسد چیست؟ پاپ کورن، چیپس با مقداری پیتزا یا شاید آب نبات، هرچه که باشد، انتخاب سالمی نخواهد بود. این عادت های غذایی ضعیف همراه با فعالیت بدنی ناکافی می تواند منجر به بسیاری از مشکلات سلامتی مانند بیماری های مرتبط با خوردن ناسالم، چاقی و بیماری های مرتبط با چاقی شود.

4. کاهش توانایی برای پیاده روی

یک سبک زندگی بی تحرک واقعا می تواند برای سلامتی مضر باشد. این مسئله در مورد صرف زمان زیاد پشت میز برای انجام کارهای اداری یا کتاب خواندن نیز صدق می کند. اما تماشای طولانی مدت فیلم بسیار بدتر است. یک مطالعه سال 2017 نشان داد افراد بزرگسالی که به مدت طولانی تلویزیون تماشا می کردند، بعد ازگذشت 10 سال در راه رفتن مشکل داشتند و برخی حتی توانایی پیاده روی کامل را از دست دادند.

لورتا، اپیدمیولوژیک در دانشگاه جورج واشنگتن که محقق اصلی در این مطالعه بود گفت: یک راه برای به حداقل رساندن این تأثیر این است که مطمئن شوید هر نیم ساعت در طول ماراتن های تلویزیونی حرکت می کنید یا راه می روید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید