بسیاری از ورزشکاران و متعصبان تناسب اندام، نسبت به گرفتن الکترولیت کافی در طول تمرینات وسواس دارند. امروزه نوشیدنی های ورزشی فقط یکی از روش های بی شماری برای تامین الکترولیت های مورد نیاز شما هستند. اما اگر می خواهید درباره آن ها بیشتر بدانید، مطلب زیر برای شما سودمند خواهند بود.

الکترولیت دقیقاً چیست؟

الکترولیت ها در محصولات غذایی ورزشی و همچنین غذاهای کامل مانند موز و سیب زمینی شیرین وجود دارند. الکترولیت ها، مواد معدنی هستند که دارای بار الکتریکی می باشند. هنگامی که در بدن شما هستند، دو کار اصلی انجام می دهند، آن ها مقدار آب موجود در بدن را متعادل می کنند تا سلول ها به درستی کار کنند و همچنین باعث تحریک عصب می شوند.

هنگامی که عرق می کنیم، همراه با الکترولیت هایی مانند سدیم، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، فسفات و کلر، آب را نیز از دست می دهیم. بدون داشتن مقدار کافی از این مواد معدنی در بدن، قادر نخواهید بود آب موردنظر را در حین تمرین یا در یک روز گرم نگه دارید، که در نهایت این می تواند به کم آبی بدن منجر شود.

چطور بفهمید به الکترولیت بیشتری احتیاج دارید؟

اگر کم آب هستید، احتمالاً الکترولیت های کمتری نیز دارید. بنابراین به سیگنال هایی توجه کنید که نشان می دهند، نیاز به مصرف بیشتر آب و غذاهای غنی از الکترولیت دارید. پوست بی حال یا رنگ پوست تیره، دو علامت برجسته کمبود الکترولیت است. سردرد، خستگی و ضربان قلب سریع نیز می توانند علائم کم آبی بدن باشند.

اگر می خواهید دریابید که آیا بعد از تمرین باید به الکترولیت های نیازدارید، قبل و بعد از تمرین به این مقیاس توجه کنید. اگر دو درصد یا بیشتر از وزن بدن خود را از دست داده باشید، احتمالاً کمبود آب بدن وجود دارد و می توانید از انواع آب مانند آب معدنی و الکترولیت ها استفاده کنید.

آیا به طور صحیح سوخت گیری می کنید؟

اگر هنوز مطمین نیستید با یک متخصص رژیم غذایی و متخصص در زمینه تغذیه ورزشی مشورت کنید. متخصص تغذیه می تواند تمرینات شما را برای کمک در دستیابی بهتر به الکترولیت، ارزیابی کند  و بهترین راه کارها را برای شما بیان نماید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید