الیوت انگل، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد لایحه‌ای را برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه به مجلس ارائه داده است.

به گزارش سلام نو، به نقل از ایسنا، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا یک لایحه برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه بابت "نقض حقوق بشر" ارائه کرده است.

در این لایحه از مسکو خواسته شده تا به سرعت تمامی زندانیان سیاسی را آزاد کند؛ همچنین زندانی شدن مخالفان سیاسی در روسیه را به شدت محکوم کرده و به دولت واشنگتن تاکید کرده تا مقام‌های روسی را که به نظر می‌رسد مسئول این نقض‌های حقوق بشری هستند، تحریم کند.

الیوت انگل، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه یک مستبد خشن و بی‌رحم است که سابقه ساکت کردن آزادی‌های مدنی شامل آزادی رسانه‌ها، آزادی بیان، مخالفان سیاسی و دموکراسی را در پرونده خود دارد. برای این کار هم فقط نیاز داریم تا به کشته شدن بی‌رحمانه بوریس نمتسوف، منتقد پوتین نگاه کنیم که نمونه‌ای از سرکوب بی‌رحمانه افرادی است که علیه رئیس جمهوری روسیه حرف می‌زنند.

نمتسوف، منتقد پوتین حین عبور از یک پل در مسکو به سال ۲۰۱۵ به ضرب گلوله کشته شد. فرد یا افرادی که این قتل را انجام داده بودند، هرگز شناسایی نشدند.

مایکل مک‌کال، یکی از اعضای عالی رتبه این کمیته نیز گفت: چیزی که پوتین بیش از هرچیزی از آن می‌ترسد،‌ حقیقت است. اگر پوتین به توانایی خود در کشورداری اطمینان واقعی داشته باشد، باید به ترغیب رسانه مستقل بپردازد، راهپیمایی‌های عمومی را مورد استقبال قرار دهد و خواستار برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه باشد. اما متاسفانه، رژیم او مشغول پوشاندن و مخفی کردن بسیاری از ناکامی‌ها و شکست‌هاست.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید