امیر خجسته، نماینده مردم همدان در جلسه امروز مجلس اعلام کرد در این دوره از مجلس یکی از بهترین تحقیق و تفحص‌ها در ۴۰ سال اخیر،  تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران بود.

به گزارش سلام نو، به نوشته ایرنا، نماینده مردم همدان در مجلس تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران مجلس شورای اسلامی در این دوره از مجلس را یکی از بهترین تحقیق و تفحص ها در ۴۰ سال اخیر عنوان کرد و گفت: افشای نام ۳۱ مفسد اقتصادی، صندوق فرهنگیان، واردات غیرقانونی و تخلفات خودرویی هم در همین دوره از مجلس شورای اسلامی انجام شد.

«امیر خجسته» روز سه شنبه در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: امروز کشور ما درگیر دو نوع ویروس کرونا و سوء مدیریت اقتصادی و معیشتی است. در این میان ویروس دوم و اهمال در نظارت بر بازار و تورم لجام گسیخته چنان معیشت را بر مردم تنگ کرده که تبعات ویروس کرونا در برابر آن ناچیز است.

وی ادامه داد: متاسفانه منطق  این ویروس مانند ویروس منحوس کرونا، بخش های ضعیف جامعه را نشانه گرفته است و هیچ مدیریتی نه شیوع آن را کنترل کرده و نه تمایل به این کار دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس دهم شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور گفت: آقای رییس جمهور می گویید وزیر صنعت را برای عدم کنترل بازار خودرو برکنار کردید، برای بالا رفتن قیمت۱۰۰ درصدی مسکن و لوازم خانگی، برای بالا رفتن ۳۰ تا ۱۰۰ در صدی پوشاک، برای بالا نرفتن حقوق کارمندان و بازنشستگان چه کسی را برکنار می کنید؟  بازار و و نرخ گذاری را کنترل کنید و مردم را از این مخمصه نجات دهید.

این نماینده مجلس در بخش دیگر ی از سخانش در توصیه به نمایندگان آتی، گفت: از جایگاه یک جانباز و آزاده فدایی رهبری و انقلاب اسلامی  به شما توصیه می کنم که راه نجات کشور همانطور که در فرامین رهبری ذکر شده  به کارگیری مدیریت جهادی، مبارزه با فساد، تقویت نظارت و شفاف سازی همه شئون کشور است؛ قدرت مجلس و در راس بودن آن با نظارت است اگر چه در این مسیر برای شما هزینه هایی ایجاد خواهند کرد.

وی ادامه داد: اگر این امر محقق شود قطعا آن موقع نه ۳ هزار میلیارد تومان و  نه ۴ و نیم میلیارد دلاری هیچ کدام درصورت گم نمی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارش عملکرد چهار ساله خود در مجلس تصریح کرد: در این چهار سال سعی کردم ضمن وظیفه تقنینی با بیماری خانمان براندازی مفاسد اداری اقتصادی، اشراف زادگی ،رانت خواری، اختلاس، قاچاق کالا و ارز، آقازادگی از جایگاه نظارتی  برخورد کرده و در کمیسیون اصل ۹۰ و  فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی، شناسایی گلوگاه های فساد را در دستور کار قرار دهم.

وی افزود: تلاش های اینجانب و دیگر همکاران در خانه ملت در مسیر مبارزه با فساد بر مذاق بسیاری از آقایان خوش نیامده است و آنجا که سران مفاسد اقتصادی و غارتگران بین الملل وعده های تطمیع خود را ناکارآمد دیدند، دست به انحصار طلبی زدند و با ایراد تهمت، افترا و پاپوش خواستند مانع از ادامه این مسیر مبارزه شوند. آنان موفق نشدند و هیچ گاه از ادای تکلیف به خون شهدا و وظیفه نمایندگی غافل نشدم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در ادامه عملکرد خود در خانه ملت گفت: تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و بازگشت هزاران میلیاردی به بیت المال که به یقین یکی از بهترین تحقیق و تفحص‌ها در ۴۰ سال گذشته بود، افشای اسامی ۳۱ مفسد اقتصادی، کشف و افشای هزاران میلیاردها تومان در ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه، جلوگیری از قاچاق کالا، پیگیری واگذاری غیرقانونی اردوگاه شهید باهنر فرهنگیان، ‌افشا و اثبات تخلفات خودرویی کشور مانند واردات ۵۰۰غیرقانونی پورشه ، ۳۴ هزار ثبت سفارش غیرقانونی و نامتعارف خودرو،  ۱۲۵ هزار واردات خودرو لوکس خارجی توسط یک خانواده ، جلوگیری از ترخیص ۴۰ هزار تن ذرت آلوده به کشور و افشا و ممانعت از واگذاری نامتعارف سازمان خصوصی سازی مانند واگذاری سیلو وغله همدان به یک دهم قیمت،‌ از دیگر اقدامات انجام شده بود که بازگشت میلیاردها از انبار چپاول شده و سپردن بخشی از آنان به دست قانون را به  همراه داشت.

وی اضافه کرد: همه این موارد  ذکر شده تنها یک قسمت بود و پرونده های آنان تکمیل و به سران سه قوه و مخصوصا دستگاه قضایی ارسال شده است. قسمت های دیگر را به دلیل سو استفاده رسانه های خارجی، نمی توانستیم بازگو کنیم.

خجسته گفت: خدا را گواه می گیرم از پیمانی که با مردم بستم دست برنداشته و برای حضور بی حاشیه در کسوت نمایندگی در انتخابات به کسی باج نداده و در برابر هیچ ظلمی سکوت نکرده ام و اطمینان دارم علی رغم تخریب ها و شایعه سازی های صورت گرفته که سختی آن بسیار دردناک تر و ناجوانمردانه تر از دوران اسارت بوده گذشت که زمان مشخص خواهد کرد، سکوت کردم.

وی افزود: این جان بی مقدار که هیچ اگر  صدها جان در بدن داشتم هنگام آزمون ولایتمداری، فدای ولایت و مردم خواهم کرد. امروز به دور از فضای ملتهب انتخاباتی و برای حراست و دفاع از اعتماد مردم و حرمت قشر ایثارگر بر خود لازم دیدم این موارد را بیان کنم.

اگر در ادعاهای خود صادق هستید، مستند ارائه کنید

این نماینده مجلس اظهار کرد: اکنون در خانه ملت و در حضور نمایندگان ملت به افترا زنندگان سازمان یافته اعلام می کنم درست است خلا های قانونی انتخاباتی شما را به اهداف خود را رسانده، اما اگر در ادعای خود صادق هستید مستندات اثبات شده این ادعاها شایعه ها و پاپوش ها را خود را جهت تنویر افکار عمومی ارائه دهید  تا واقعیت ها برای موکلین و مردم روشن شود در غیر اینصورت پشت پرده ها را بیان خواهم کرد.

وی سخنان خود را با قدردانی از مردم حوزه انتخابیه متبوع و ریاست مجلس دهم اینگونه پایان داد: درود بر سید آزادگان حاج آقا ابوترابی که به ما آموخت در راه تداوم انقلاب باید پاک و خدمتگزار بود و همچنین سلام بر شهید همدانی که همیشه خدمت را سعادت دنیای اخروی می دانست.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید