داشتن یک ماشین بسیار آسان است اما داشتن یک خودروی خوب و اداره کردن آن یک موضوع متفاوت است. موارد بی شماری وجود دارند که شما باید در کنار مالیات، بیمه و خدمات ازآن ها اطمینان و آگاهی داشته باشید. به عنوان یک صاحب ماشین، وظیفه شما این است که از امنیت خود و دیگران اطمینان حاصل کنید. در زیر مواردی بیان شده که باید در هنگام داشتن اتومبیل در نظر بگیرید:

1. آیا این ماشین قانونی است؟

چه خودرویی بخرید که مستقیم از خط خارج شده باشد یا چه یک خودرودست دوم، درهر صورت باید از صحت قانونی بودن آن باید اطمینان حاصل کنید. این فقط یک الزام قانونی نیست بلکه موضوع امنیتی نیز هست. این بدان معناست که شما باید مدارک معتبرمانند کارت ماشین و بیمه نامه داشته باشید که هر سال تکمیل شوند.  توصیه می شود سالانه وضعیت خدمات مورد نظر را چک کنید.

2. آیا از وضعیت لاستیک های خود اطلاع دارید؟

بخش بزرگی از ایمنی خودرو اطمینان از لاستیک های در حال کار است. این که آیا شما یک سیستم اخطار دارید که روی داشبورد قرار می گیرد یا باید این کار را به صورت دستی انجام دهید، در هر صورت چک کردن لاستیک ها ضروری است. شما باید مواردی مانند فشار تایر، عمق آج و هرگونه سایشی را چک کنید. در بعضی از موارد، احتمالاً به لاستیک های جایگزینی احتیاج دارید. همچنین عاقلانه است که از نحوه  برخورد با لاستیک مسطح آگاهی داشته باشید، آیا ماشینتان دارای تایر یدکی است یا اینکه تجهیزات کافی هنگام آسیب یا سوراخ شدن لاستیک ها را دارید؟

3. آیا جعبه کمک های اولیه را دارید؟

باید در مورد داشتن یک کیف یا جعبه اضطراری در اتومبیل خود فکر کنید، برای زمانی که اتومبیل شما خراب شده و یا در ترافیک طولانی گیر کرده اید. در زمستان مواردی مانند چند پتو، نمک، دستگاه یخ شکن، واشر پنجره و چند میان وعده ضروری است. در تابستان ممکن است به آب، تنقلات و چیزهایی مانند سایبان پنجره نیاز داشته باشید. ایده خوبی است که جزئیات اضطراری خود را در بسته قرار دهید.

این سه نکته موارد مهمی هستند که باید در هنگام مالکیت یک ماشین در نظر بگیرید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید