نخست وزیر انگلیس اعلام کرد برخی از محدودیت‌ها در انگلیس به تدریج کم خواهد شد ولی لغو سراسری نخواهیم داشت.

به گزارش سلام نو، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه در اظهاراتی تاکید کرد: هیچ گونه لغو فوری قرنطینه سراسری در بریتانیا وجود نخواهد داشت ولی برخی از محدودیت ها به تدریج تسهیل خواهد شد.

بر اساس این گزارش، دولت انگلیس قصد دارد با اجرای طرح و برنامه هایی ویژه بخشی از فعالیت های اقتصادی را که به خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود، بازگشایی کند.

آخرین آمار جهانی کرونا/ صعود انگلیس به رده سوم با 219 هزار مبتلا +جدول

268 نفر به شمار قربانیان کرونا در انگلیس افزوده شد

جانسون در یک نطق تلویزیونی افزود: اکنون وقت آن نیست که قرنطینه سراسری به طور کامل طی هفته جاری لغو شود. به جای آن ما اقدامات محتاطانه‌ای را برای تسهیل و کاهش برخی محدودیت ها اتخاذ خواهیم کرد.

نخست وزیر انگلیس تاکید کرد: از روز دوشنبه کسانی که قادر به دورکاری از منزل نیستند می توانند به سر کارهای خود بازگردند و از روز چهارشنبه نیز حضور مردم در فعالیت های اجتماعی به شرط رعایت فاصله اجتماعی منعی نخواهد داشت.

جانسون یکشنبه نیز در پیامی در توئیتر از مردم خواست تا نسبت به خطرات ویروس کرونا هوشیار و مراقب باشند.

پیام نخست وزیر انگلیس در شرایطی است که وی آماده شده است تا طرح و برنامه های دولت برای کاهش تدریجی محدودیت های قرنطینه ای را اعلام کند.

تصمیم دولت انگلیس برای تغییر شعار "در خانه بمانید" با انتقادات احزاب مخالف روبرو شده است، احزابی که شعار "همچنان مراقب و هوشیار باشید" مطرح شده از سوی جانسون را به شدت مبهم ارزیابی کرده اند.

جانسون در این پیام توئیتری افزود: همه برای کنترل این ویروس نقش مهمی دارند که باید ایفا کنند، از طریق هوشیار و مراقب بودن و پیروی از قوانین. از این طریق است که می توانیم به نجات جان مردم ادامه دهیم.

انگلیس با ثبت 31587 قربانی ناشی از ویروس کرونا، دومین آمار بالای فوتی های این بحران را در جهان پس از آمریکا دارد.

ساندی تایمز گزارش داده است که مشاوران علمی به دولت هشدار داده اند که اگر تدابیر و محدودیت های قرنطینه ای کاهش یابد، تعداد قربانیان به بیش از 100 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

حدود 7 هفته از اعمال محدودیت های قرنطینه ای در انگلیس با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا گذشته است. اتخاذ تدابیر ویژه برای مقابله با شیوع این ویروس موجب تعطیلی بخش گسترده ای از فعالیت های اقتصادی در انگلیس شده است.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید