۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: 47984683

مدیریت جریان پول نقد، فرایندی است برای ردیابی میزان پولی که کسب می شود و میزان پولی که خرج می شود. این به شما کمک می کند تا مقدار پولی را که در آینده در دسترس تجارت شما خواهد بود، تعیین کنید. هیچ شغلی وجود ندارد که بتواند بدون مدیریت صحیح جریان نقدی زنده بماند. این یک بخش اساسی از تجزیه و تحلیل مالی و بخشی جدایی ناپذیر از هر تجارت است.

مدیریت جریان وجه نقد مخصوصاً برای افراد نوپا اهمیت دارد. اگر شرکت نتواند جریان پول نقد خود را در طول سال اول بهره برداری، مدیریت کند، احتمالاً در طول سال دوم با شکست مواجه خواهد شد. مدیریت ضعیف جریان پول می تواند به عدم توانایی یک شرکت در پرداخت تأمین کنندگان خود یا تأمین نیازهای فوری منجر شود.

تجزیه و تحلیل جریان پول

برای انجام تجزیه و تحلیل جریان پول، باید سه عنصر اصلی را در نظر بگیرید و آن ها به شرح زیر هستند:

·        حساب های دریافتی: این میزان پولی است که مشتریان به شما بدهکار هستند.

·        حساب های قابل پرداخت: این مقدار پولی است که شما به تأمین کنندگان بدهکار هستید.

·        کمبودها: این به وضعیتی مربوط می شود که بیش از آنچه را که در قبال مسئولیت دارید مدیون هستید.

شما باید بتوانید تمام عناصر فوق را مدیریت کنید تا بتوانید شغل خود را به سمت موفقیت سوق دهید. توصیه نمی شود در شرایطی قرار گیرید که مشتریان بیش از حد به شما بدهکار باشند یا به تامین کنندگان خود بیش از حد مقروض باشید. این می تواند به تجارت شما آسیب برساند.

برای تعیین جریان وجوه نقدی فعلی، باید میزان پول وارد شده و میزان پول خارج شده را نیز بررسی کنید. در صورتی که تعدادی مشتری دارید که به شما بدهکار هستند، مطمئن شوید که این موضوع را جزئی از جریان پولی خود نمی دانید.

بدون شک، مدیریت جریان پول برای تجارت ضروری است. با این حال، اگر در وهله اول پول نقدی برای مدیریت وجود نداشته باشد مشاغل دچار مشکل می شوند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید