۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 47975021

نخست وزیر اسپانیا اعلام کرد حالت فوق العاده در این کشور به مدت دو هفته دیگر تمدید شد.

به گزارش سلام نو، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا توانست روز جمعه آراء کافی نمایندگان پارلمان را برای تمدید دو هفته‌ای حالت فوق العاده از رور یکشنبه کسب کند. اکنون دولت اسپانیا اجازه خواهد داشت تا جابجایی‌های مردم را همچنان کنترل کند و به تدریج محدودیت‌های قرنطینه‌ای با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا را لغو نماید.

بر اساس این گزارش، 178 نماینده پارلمان اسپانیا از تمدید حالت فوق العاده حمایت کرده و 75 نماینده به این طرح رای مخالف دادند و 97 نفر نیز رای ممتنع داشته‌اند.

کرونا| فوت 244 اسپانیایی در 24 ساعت گذشته

شمار مبتلایان به کرونا در اسپانیا از 250 هزار نفر گذشت

آمارهای رسمی نشان می‌دهد روز چهارشنبه نیز 244 نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. این رقم بسیار کمتر از تعداد فوتی‌ها در اوایل آوریل است که به حدود 1000 نفر رسیده بود.

با این حال اعمال محدودیت‌های قرنطینه‌ای لطمه شدیدی را به اقتصاد اسپانیا وارد کرده و تعداد زیادی از مردم را بیکار کرده است.

سانچز در اظهاراتی در پارلمان اسپانیا گفت: برداشتن حالت فوق العاده یک اشتباه نابخشودنی و بزرگ خواهد بود. دولت میلیاردها یورو برای کمک به کسب و کارها و افراد آسیب دیده از بحران کرونا اختصاص داده است.

تاکنون حدود 26 هزار نفر در اسپانیا جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

اقتصاد اسپانیا در سه ماه نخست 2020 میلادی با افت 5.2 درصدی روبرو شده است. دولت پیش بینی کرده است که اقتصاد اسپانیا امسال با افت 9.2 درصدی روبرو خواهد شد.

/تسنیم

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید