۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
کد خبر: 47901796

اگر می خواهید از خودتان در برابر ویروس کرونا محافظت کنید و تمام وسایل خود را ضدعفونی کنید، این مطلب را به دقت مطالعه کنید. در این جا راهکارهایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید بدون آسیب رساندن به ابزارهایتان، آن ها را ضدعفونی کنید.

تمیز کردن و ضد عفونی کردن دو چیز متفاوت هستند

قبل از شیوع کرونا، کمپانی هایی مانند اپل به مصرف کنندگان توصیه می کردند برای تمیز کردن وسایل خود از پارچه ی مرطوب استفاده کنند. متأسفانه این روش، باکتری ها یا ویروس ها از جمله ویروس سارس که باعث ایجاد ویروس کووید 19 می شود را از بین نمی برد.

پارچه های مرطوب و صابون برای تمیز کردن کثیفی مناسب هستند. برای ضد عفونی کردن دست یا سطوح، باید از محصولی استفاده کنید که حاوی الکل کافی برای از بین بردن میکروب های خطرناک باشد.

تلفن های هوشمند و تبلت ها

برای ضدعفونی کردن تلفن همراه خود از الکل ایزوپروپیل 70 درصد یا دستمال مرطوب ضد عفونی کننده استفاده کنید و آن را به آرامی پاک کنید. هیچ گاه از سفید کننده برای این منظور استفاده نکنید. تلفن همراه خود را حتی در صورت ضدآب بودن در ماده نظافتی فرو نکنید. قاب آن را نیز می توانید جدا کنید و در آب و صابون داغ بشویید.

داده های آزمایشگاهی نشان می دهند که 60 درصد اتانول و 70 درصد ایزوپروپانول در ضدعفونی کننده های الکلی، ویروس ها را نابود می کنند.

لپ تاب

با استفاده از ایزوپروپیل الکل یا اتانول، صفحه کلید و سایر سطوح لمسی خارجی را ضد عفونی کنید. هنگام استفاده از الکل برای ضدعفونی کردن صفحه نمایش لپ تاب احتیاط کنید و الکل رقیق شده مصرف کنید زیرا الکل به صفحه نمایش آسیب می رساند.

می توانید از محصولات ضدعفونی کننده مخصوص این کار استفاده کنید.

کیبورد

آن ها معمولاً سرشار از میکروب هستند. این میکروب ها شامل گرد و غبار و پرز و مو هستند. برای شروع کار، کلیدها را برداشته و آن ها را با یک دستمال یا برس تمیز کنید. می توانید از برس های مخصوص پاک کردن کیبورد نیز استفاده کنید. برخی افراد صفحه کلید (سیمی) خود را در ماشین ظرفشویی قرار می دهند. باید دقت داشته باشید قبل از وصل کردن مجدد، آن را کاملاً خشک کنید. با این وجود، ممکن است به کلیدها آسیب بزنید، بنابراین این روش را توصیه نمی کنیم. هرگز یک صفحه کلید بی سیم را که دارای باتری است را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید.

موس کامپیوتر

شما می توانید همان روش تمیز کردن صفحه کلید را برای ضد عفونی کردن موس کامپیوتر خود نیز استفاده کنید. از آن جا که موس شما اغلب با دست شما در تماس است، پاک کننده های مبتنی بر الکل برای از بین بردن باکتری ها و سایر کثیفی های نامرئی عالی هستند.

هدفون و هنذفری

خوشبختانه ترفندهای بسیار خوبی برای تمیز کردن هدفون و هنذفری از جمله پارچه ی مرطوب و توپ های پنبه ای وجود دارد. مانند بسیاری از ابزارهای دیگر، استفاده از الکل ایزوپروپیل نیز راه حل ایده آلی برای ضدعفونی کردن این دو ابزار است.

در ضدعفونی کردن این ابزارها به جنس بدنه آن ها توجه کنید و برای جلوگیری از آسیب رساندن به آن ها، حتماً دستورالعمل های خاص سازنده آن را مطالعه کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید