یکی از بزرگترین رازهای زیست شناسی، باروری و آبستنی زن است. حتی اگر بسیاری از مطالعات در این زمینه توسط دانشمندان و متخصصان باروری انجام شده باشد، هنوز تحقیقات بیشتری برای بهبود دانش ما باید انجام شود. از آنجا که صنعت پزشکی در مورد باروری زنان هنوز کامل نیست، تصورات غلط بسیاری در بین عموم مردم رایج است.

خوشبختانه، علم به خنثی کردن بعضی از این شایعات و تصورات غلط کمک کرده است. در اینجا بعضی از باورهای غلط رایج آورده شده است:

باردار شدن آسان است

بسیاری از افراد بر این باورند که باردار شدن آسان است. شما فقط نیاز به برقراری رابطه جنسی دارید بدون استفاده از هیچ روش پیشگیری از بارداری.

در واقع، همیشه اینطور نیست. مطمئناً برای حامله شدن رابطه جنسی محافظت نشده وجود دارد، اما چند عامل دیگر نیز وجود دارند که می توانند روی باروری زن تأثیر بگذارد و نقش زیادی دراین تصورات داشته باشد. به عنوان مثال، یکی از بزرگترین عوامل افزایش سن است. باروری یک زن با ورود به 30 سالگی شروع به کاهش می کند و به محض رسیدن 35 سالگی شدیدترین کاهش وجود دارد. سایر عوامل مانند وزن، تناسب اندام و رژیم غذایی همچنین می توانند در سهولت بارداری نقش داشته باشند.

IVF به معنای داشتن دوقلو یا سه قلو است

اگر یک زن و شوهر بچه دار نشوند، می توانند برای درمان با IVF به کلینیک باروری مراجعه می کنند. با این حال، برخی از افراد از انجام این کار می ترسند، زیرا معتقدند که IVF منجر به دوقلو یا سه قلو خواهد شد. درست است که IVF می تواند خطر ابتلا به چند قلو زایی زایمان را تا حدودی افزایش دهد، اما مطمئناً در هر موارد این اتفاق نخواهد افتاد. در حقیقت، اکثر زنانی که تحت درمان IVF قرار می گیرند، فقط یک نوزاد به دنیا می آورند. اگر این موضوعی است که شما را نگران کرده است، ارزش دارد برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با پزشک یا یک متخصص باروری صحبت کنید.

رابطه جنسی روزانه احتمال باروری را افزایش می دهد

برخی از زوج ها فکر می کنند که رابطه جنسی روزانه باعث می شود تا احتمال بارداری زیاد شود. این موضوع با میزان رابطه جنسی در ارتباط نیست و بیشتر به داشتن رابطه مربوط می شود. در ماه فقط یک دوره کوچک وجود دارد که  زن می تواند بارور شود و خارج از آن به هیچ وجه به شما کمک نمی کند که باردار شوید.

برای بیشتر زنان، حدود چهاردهمین روز بعد از دوره قاعدگی است. برای بهترین احتمال باردار شدن، باید سه روز قبل از تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید