از زمانی که محمدرضا زنوزی توانست مالکیت تراکتور را از آن خود کند، یک سوال به وجود آمد که چگونه یک مالک می‌تواتد بر خلاف قوانین اساسنامه فوتبال ایران در یک سطح بیش از یک تیم داشته باشد اما مدیران فوتبالی مملکت نتوانستند مقابله خوبی با این بی‌نظمی و بی‌قانونی داشته باشند.

سلام نو - سرویس ورزشی: بحبوحه کرونا و تعطیلی لیگ‌های مختلف فوتبال از جمله ایران باعث شده بسیاری از اتفاقات فوتبال در حاشیه قرار بگیرد: یکی از این اتفاقات اعتراف تبریزی‌ها و به خصوص محمدرضا زنوزی به مالکیت هر ۲ باشگاه لیگ برتری تراکتور و ماشین‌سازی است. اتفاقی که بارها در گذشته به آن پرداخته شد اما نه سازمان لیگی‌ها توانستند برخوردی قاطع داشته باشند و نه تبریزی‌ها سر و سامانی به این حواشی دادند.

اعتراف در ملا عام

اعتراض و اعلام موضع در موضوعات مختلف باعث شده تا محمدرضا زنوزی و اعضای مختلف هر ۲ باشگاه تبریزی تراکتور و ماشین‌سازی اعلام کنند که زنوزی مالک هر دو باشگاه است و او تصمیم‌گیرنده نهایی اتفاقات رخ‌داده در این باشگاه‌ها است. با نگاهی به صحبت‌های ۳ ماه گذشته مدیران ماشین‌سازی و تراکتور، علنی می‌شود که زنوزی برای هر ۲ باشگاه مدیر تعیین می‌کند، بازیکن می‌خرد، مربی جذب می‌کند و کارهای آن‌ها را پیگیری می‌کند.

اتفاقی که با توجه به اساسنامه لیگ برتر، خلاف قانون است و بسیاری از دیگر باشگاه‌های ایرانی از جمله سپاهان و فولاد نتوانستند همزمان از ۲ تیم در یک سطح از فوتبال ایران تیمداری کنند. باید دید این تعطیلی فوتبال به خاطر کرونا می‌گذارد تا مدیران فوتبالی ایران به چنین مشکلات اساسی رسیگی کنند.

خصوصی نشدن سرخابی‌ها و هزاران دردسر

خصوصی نشدن ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس باعث شده تا علاوه بر مشکلات مالی که برای آن‌ها به وجود بیاورد، مالک تبریزی تراکتور یعنی محمدرضا زنوزی از دولتی بودن این ۲ باشگاه سواستفاده کند و متولی بودن دولت در ۲ باشگاه را توجیهی برای مالکیت همزمان تراکتور و ماشین قرار دهد‌.

البته این توجیه مالک متمول تبریزی منطقی است زیرا طبق اساسنامه فوتبال نه ارگان دولتی و نه خصوصی حق داشتن بیش از یک تیم در یک سطح فوتبال را ندارند و فدراسیون و سازمان لیگ برای ریشه‌کن کردن این موضوع باید از دولت شروع کند و سپس سراغ باشگاه‌های ایرانی برود.

نبود نظم و ترتیب در اجرای قوانین مختلف در فوتبال باعث شده هر کسی به جای رعایت این قوانین، توجیه و مثالی از دیگرانی بیاورد که قوانین را رعایت نمی‌کنند و باعث شوند دایره بی‌انضباطی و بی‌نظمی در فوتبار گسترده‌تر از قبل شود. شاید این فرصت یک ماهه تا شروع دوباره بازی‌ها زمان مناسبی باشد تا سران فوتبال مملکت به فکر حل کردن مشکلات اساسی فوتبال باشند نه به دنبال سفت کردن جای خود پشت میز مدیریت!

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید