وزارت اوقاف سوریه اعلام کرد از یک هفته دیگر ممنوعیت برگزاری نماز جمعه برداشته خواهد شد.

به گزارش سلام نو، وزارت اوقاف سوریه با لغو ممنوعیت برگزاری نماز جمعه در این کشور اعلام کرد: مساجد محل برگزاری نماز جمعه از هفته جاری بازگشایی می‌شود اما برگزاری نماز جماعت همچنان به صورت موقت ممنوع است.

شبکه الخبر سوریه روز سه شنبه به نقل از وزارت اوقاف این کشور با اعلام این خبر اضافه کرد: نماز جمعه در مناطق مختلف این کشور بر اساس ضوابط و مقررات بهداشتی تعیین شده برگزار خواهد شد.

بر اساس مقررات تعیین شده از سوی وزارت بهداشت سوریه همه نمازگزاران باید با ماسک در مساجد حاضر شوند و فاصله بین آن‌ها از یکدیگر در صفوف نمازگزاران نباید کمتر از یک متر و نیم باشد.

نمازخانه زنان نیز بسته خواهد بود و افراد بیمار و کسانی که نشانه‌هایی از بیماری دارند حق ورود به مساجد را نخواهند داشت ضمن اینکه هنگام ورود به مسجد نمازگزاران باید از ماده ضد عفونی کننده استفاده کنند.

طبق دستور وزارت بهداشت سوریه، مساجد محل برگزاری نماز جمعه قبل و بعد از برگزاری نماز باید ضدعفونی شوند و خطبه نماز نباید بیش از ۱۰ دقیقه به طول انجامد.

کمیته مساجد مسئولیت کنترل بر رعایت نکات بهداشتی تعیین شده را در مساجد برعهده خواهد داشت.

خاطر نشان می‌شود، در پی شیوع ویروس کرونا در سوریه  وزارت اوقاف این کشور روز ۱۵ مارس گذشته با صدور فتوایی برگزاری نماز جماعت و جمعه را در مساجد ممنوع اعلام کرد و فقط اجازه داد که اذان از این اماکن پخش شود.

ویروس کرونا موسوم به کووید ۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

کرونا تاکنون در ۲۱۰ کشور جهان ۳ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۹۹ نفر را مبتلا و ۲۵۲ هزار و ۴۰۷  نفر را به کام مرگ فرستاده است .

۱ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۷۰۸  نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته اند که از این رقم ۱۸۸ هزار و ۲۷ نفر امریکایی هستند.

در امریکا هم به عنوان اولین کشور با بیشترین قربانیان کرونا تاکنون ۶۹ هزار و ۹۲۱ نفر به خاطر کرونا فوت و ۱ میلیون ۲۱۲ هزار و ۸۳۵ نفر نیز بهبود یافته اند که مهم ترین علت شیوع کرونا در این کشور کمبود زیرساخت های پزشکی و درمانی است.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید