۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 47764033

نظامیان هندی با استفاده از آتش سبک و سنگین، به مرزهای پاکستان و منطقه آزاد کشمیر حمله کردند.

به گزارش سلام نو، نظامیان هندی که طی هفته های اخیر تحرکات مرزی خود را به شدت افزایش داده‌اند باز هم به سوی مرزهای پاکستان و منطقه آزاد کشمیر شلیک کردند.

در تازه ترین اقدام نظامیان هندی 7 شهروند کشمیری بر اثر اصابت گلوله زخمی شده و برای درمان به بیمارستان ها منتقل شدند.

منابع محلی در این خصوص اعلام کردند: حمله نظامیان هندی به سوی منطقه آزاد کشمیر و خط کنترل مرزی پس از اذان صبح انجام شده و ساعتی ادامه یافت.

در این حمله نظامیان هندی از آتش سبک و سنگین استفاده کردند که در نتیجه 6 کشمیری از 3 روستا زخمی شدند.

«راجه فاروق حیدر» نخست وزیر منطقه آزاد کشمیر در این خصوص گفت: آتش گشایی بی دلیل و یک سویه هند قابل تحمل نیست و ما این حملات را به شدت محکوم می کنیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم روزی فرا برسد که هیچ کسی به ضرب گلوله نظامیان زخمی نشود و مردمی که در نزدیکی مرز هند زندگی می کنند نیز بتوانند آرامش را تجربه کنند.

راجه فاروق حیدر اضافه کرد: حمله نظامیان هندی به سوی مردم بی گناه به دستور دولت این کشور انجام می شود که تفکرات فاشیستی دارد و به دنبال حکومت هندوها بر سراسر شبه قاره است.

طی هفته های اخیر میزان تحرکات نظامیان هندی در منطقه مرزی با پاکستان افزایش یافته است و طی 20 روز اخیر کاردار سفارت هند 3 بار به وزارت خارجه پاکستان احضار شده است.

خط کنترل مرزی نقطه ای است که به صورت موقت و برای حفظ آتش بس میان هند و پاکستان از سوی سازمان ملل مورد قبول قرار گرفته ولی قرار است منطقه کشمیر توسط همه پرسی و با نظر ساکنان آن تعیین تکلیف شود.

هند که طی 70 سال اخیر مانع همه پرسی در کشمیر می شد 9 ماه پیش تلاش کرد از سوی خود تلاش کرد مساله کشمیر را حل کرده و بخش بزرگی از آن را به خاک خود الحاق کند.

در پی این تصمیم نظامیان هندی در سراسر کشمیر حکومت نظامی اعلام کردند و اینک حدود 270 روز است که مردم کشمیر با محدودیت های شدیدی از سوی هند مواجه هستند.

اقدام هند واکنش پاکستان را در پی داشته و دولت اسلام آباد نیز اعلام کرد: طبق توافقنامه‌های امضا شده هیچ یک از طرفین دعوا (هند یا پاکستان) نمی توانند یک سویه برای کشمیر تعیین تکلیف کنند.

/تسنیم

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید