در مملکت ما بازیگری شغل نیست، چون صنف مشخصی نداریم، شما در نظر بگیرید که وقتی کشور درگیر ویروس کرونا می شود، بسیاری از مشاغل تعریف مشخصی دارند، حالا یا دورکار می شوند و یا بیمه بیکاری دریافت می کنند، اما در شغل ما هیچ خبری از بیمه وجود ندارد و اگر ما کار نکنیم حقوقی نخواهیم داشت.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : علی صالحی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار سلام نو، پیرامون ادامه دار بودن سریال «نون.خ» و تولید فصل سوم سریال گفت: فعلاً صحبتی نشده است و این مسئله برمی گردد به تصمیم آقای فرجی و سعید آقاخانی، ولی آن چیزی که مشخص است دو فصل از این سریال پخش شده است و مخاطب خود را در تلویزیون پیدا کرده است.

بازیگر سریال «نون.خ» در ادامه در خصوص اینکه سانسور و کاهش قسمت های این سریال چه تاثیری بر روی نقش فریبرز داشته است، اظهار کرد : این کاهش قسمت ها خیلی به نقش بنده لطمه زد، در واقع فریبرز از قسمت هشت به این فصل سریال اضافه می شد و تا آخر قصه یعنی قسمت 26 حضور داشت و این کم شدن قسمت موجب کوتاه شدن نقش بنده نیز شده است.

بیشتر بخوانید :

مصاحبه پیشین سلام نو با سید علی صالحی

سانسور تأثیر زیادی بر روی قصه سریال «نون.خ2» داشت

وی در خصوص تجربه کار در فضای روستایی همچون سریال «نون.خ» و تفاوت های آن با سریال های به اصطلاح آپارتمانی اظهار کرد: مردم ما آنقدر سریال های آپارتمانی و داخل شهر تهران را دیده اند ، که دیگر تماشای این آثار برایشان لذتی ندارد و فضای روستا و بافت های سنتی برایشان جذابیت بیشتری دارد و یکی از ویژگی ها و موفقیت های همین سریال «نون.خ» نمایش اقلیم منطقه کردستان و لباس های محلی آن منطقه در کنار پخش موسیقی های آن دیار است و بنده به شخصه تجربه بازی در این فضا را بیشتر از سریال های آپارتمانی دوست دارم.

صالحی در ادامه پیرامون اکران آنلاین فیلم ها، اظهار کرد : این بحث بسیار کارشناسی است و نیاز به تخصص دارد، ولی به عقیده بنده با توجه به شرایطی که پیش آمده و تعطیلی سینماها این ایده، بسیار خوب است، اما به نظر بنده پس از بازگشایی سینماها شاید جالب به نظر نرسد و فیلم سینمایی را باید در سینما و بر روی پرده سینما دید، چون آن فیلم ها برای اکران در سینما طراحی شده است، ولی در حال حاضر به اصطلاح کاچی به از هر چی هست.

بازیگر سریال «قرارگاه مسکونی» در خصوص مهم‌ترین اولویت خود برای پذیرش یک نقش تصریح کرد: تاثیر گذاری نقش برای بنده بسیار مهم است، میزان و اندازه نقش برای بنده اصلاً اهمیت ندارد، بین یک نقش تک سکانسی و نقش اصلی تفاوتی قائل نیستم، اما طبیعتاً تاثیر گذاری نقش خیلی برایم اهمیت دارد و در درجه های بعدی کارگردان و فیلمنامه و بحث مالی برایم حائز اهمیت است.

وی در خصوص شاخص ترین نقشی که تا به امروز ایفا کرده است، اذعان کرد : من هم تجربه بازی در نقش کمدی و هم در نقش جدی را داشته ام، اما نقش غلام در سریال «میکائیل» به کارگردانی سیروس مقدم را خیلی دوست داشتم و همین نقش فریبرز در سریال «نون.خ» به کارگردانی سعید آقاخانی که به تازگی از تلویزیون پخش شد.

وی در رابطه با ترجیح خود برای بازی در تئاتر، سینما و تلویزیون تصریح کرد: هیچ تفاوتی برای بنده ندارد، زیرا از لحاظ کاری برای یک بازیگر این سه مدیوم با هم تفاوت آنچنانی ندارد ولی خب بحث مالی این سه اصلاً قابل قیاس با یکدیگر نیست، اما اگر بنده از لحاظ مالی تامین باشم قطعاً تئاتر را انتخاب خواهم کرد.

بازیگر سریال «کمربندها را ببندیم» در خصوص تضمین شغل بازیگران و هنرمندان اظهار کرد: در مملکت ما بازیگری شغل نیست، چون صنف مشخصی نداریم، شما در نظر بگیرید که وقتی کشور درگیر ویروس کرونا می شود، بسیاری از مشاغل تعریف مشخصی دارند، حالا یا دورکار می شوند و یا بیمه بیکاری دریافت می کنند، اما در شغل ما هیچ خبری از بیمه وجود ندارد و اگر ما کار نکنیم حقوقی نخواهیم داشت.

وی در همین راستا افزود : پس دیگر بازیگری شغل نیست و تعریف شغل شامل حال کار بازیگری نمی شود، طبیعتاً وقتی ما شغلی نداریم، نباید حواشی پیرامون پرداخت مالیات برای بازیگران شکل بگیرد، چون عملاً ما شغلی نداریم که بخواهیم برای آن مالیاتی پرداخت کنیم.

علی صالحی در خصوص دورنمای خود در بازیگری اظهار کرد : بازیگری و یا هنر طبق تعریف بزرگان و اساتید ما نهایت ندارد و من سعی می کنم تا آنجا که توان دارم در حرفه خودم سلامت باشم.

بازیگر فیلم «هندوانه شب یلدا» در خصوص اینکه آیا مثبت یا منفی بودن نقش برایش اهمیت دارد یا خیر اظهار کرد : نه اصلاً برایم مثبت یا منفی بودن نقش اهمیت ندارد و خود نقش است که برایم حائز اهمیت است.

سید علی صالحی در خصوص ساخته نشدن سریال های ماندگاره دهه 70 گفت: متاسفانه به سریال های تلویزیون مثل سابق بها داده نمی شود، همان کاری که در حال حاضر در سریال های شبکه نمایش خانگی انجام می شود، به آثار بها داده می شود و برای ساخت آنها هزینه می کنند و طبیعتاً آثار دیده می شود و مخاطب خود را راحت پیدا می کنند.

وی در همین راستا ادامه داد : مخاطب رسانه ملی خیلی بیشتر از شبکه نمایش خانگی است و این بها ندادن و تفکر مدیران باعث شده است بسیاری از فیلمنامه نویسان و کارگردان مطرح ایرانی با تلویزیون قطع همکاری کنند، پر کردن آنتن تلویزیون کار سختی نیست، مهم آن است که چه آثاری تولید شود، به عنوان مثال سریال «میوه ممنوعه» اگر از تلویزیون بارها هم پخش شود، اما باز هم بیننده خواهد داشت و این نتیجه فیلمنامه خوب علیرضا نادری و کارگردانی عالی حسن فتحی در کنار بازی بی نظیر استاد علی نصیریان و امیر جعفری و ... است.

بازیگر سریال «عید امسال» در خصوص ویژگی های یک سریال برای ماندگاری اذعان کرد : یک کار ماندگار اساساً نیازمند یک فیلمنامه خوب است و اگر یک کار فیلمنامه و کارگردانی خوب داشته باشد، طبیعتاً مخاطب خود را نیز پیدا خواهد کرد.

سید علی صالحی در پایان پیرامون بازپخش سریال ها از تلویزیون خاطر نشان کرد : بنده خودم یکی از بیننده های پر و پا قرص شبکه آی فیلم هستم و بسیار این بازپخش سریال ها را دوست دارم و برایم این حس پخش مجدد سریال ها حس نوستالژی دارد و تداعی کننده خاطرات است و امیدوارم کمی به این شبکه ها نیز بیشتر بها داده شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید