اقبال شاکری معتقد است در نهایت اصولگرایان به یک فراکسیون اکثریت خواهند رسید و می‌گوید: به نظر من مشکلی در این زمینه به وجود نخواهد آمد و ما شاهد یک فراکسیون یعنی فراکسیون اکثریت و انتخاب رییس مجلس با رایی بالایی خواهیم بود.

سابقه نمایندگی برای ریاست مجلس کافی نیست

شاکری درباره تعدد نامزدهای ریاست مجلس گفت: به طور طبیعی افراد مختلفی خودشان را برای پستی مثل ریاست مجلس نامزد می‌کنند که هیچ منعی هم ندارد و نشان می‌دهد ظرفیت‌های متعددی برای این کار وجود دارد.

او با اشاره به مسائل مطرح شده درباره سابقه نماینده بودن رئیس مجلس گفت: این مسئله الزامی ندارد و صرفا یکی از پارامترهای مورد توجه است، ولی برای بررسی یک موضوع باید به پارامترهای مختلف و زوایای مختلف آن توجه کرد. من به شخصه سابقه نمایندگی را برای ریاست مجلس کافی نمی‌دانم.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره مولفه‌های خود برای انتخاب رئیس مجلس گفت: به نظر من مردم انتظار دارند که مجلس یازدهم یک مجلس انقلابی، جهادی و فساد ستیز باشد و هر کسی می‌خواهد رئیس مجلس شود باید این سه مولفه را در کنار شفافیت و بهبود وضعیت اقتصادی داشته باشد. به نظرم تمام کسانی که اعلام آمادگی کردند ویژگی‌های ریاست مجلس را در خود دیده‌اند.

سلام نو – سرویس سیاسی: چیزی کم‌تر از یک ماه تا آغاز مجلس یازدهم باقی مانده است و منتخبان این مجلس به طور جدی در تلاش هستند تا مقدمات مجلس جدید را مهیا کنند. از آموزش به منتخبان تازه‌کار تا جلسات مجازی و حضوری برای تعیین رئیس مجلس و حتی تشکیل فراکسیون‌های موقت، اموری است که نمایندگان مجلس آینده این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

در این میان با وجود تمام حرف‌هایی که درباره افول جایگاه مجلس و ضعف آن زده می‌شود هم‌چنان بحث ریاست قوه مقننه از اهمیت خاصی برخوردار است. رییس مجلس این روزها در نهادهای بالادستی و مهمی چون شورای هماهنگی سران قوا حضور دارد و می‌تواند علاوه بر راه‌های مرسوم، از این جایگاه‌ها هم برای تاثیر گذاری خود استفاده کند.

به گزارش سلام نو، مطرح‌ترین چهره برای ریاست مجلس یازدهم که حتی پیش از بستن هر لیستی نامش برای ریاست بهارستان مطرح بود محمد باقر قالیباف است، شهردار اسبق تهران و نامزد چندین دوره انتخابات ریاست جمهوری که به گمان بسیاری با توجه به شهرت، توانمندی و جایگاه سیاسی طبیعی‌ترین انتخاب برای ریاست مجلس است.

با این همه از همان روز نخست مشخص بود که قالیباف راه آسانی برای ریاست مجلس در پی ندارد. او دو رقیب جدی داشت، یکی جبهه پایداری که امیدوار بود بتواند بعد از یک دهه تلاش بالاخره نامزد خود را به ریاست مجلس برساند و دیگری چهره‌های کلاسیک اصولگرا مثل میرسلیم که پیش‌تر از این هم گفته بودند سرلیستی تهران به معنای ریاست مجلس نیست.

به هر نحو ائتلاف سازان اصولگرا تلاش دارند تا همان اتحادی که در لیست بستن به دست آمد را درون مجلس هم حفظ کنند، هرچند حفظ این ائتلاف آن‌چنان راحت به نظر نمی‌رسد. برخی اخبار از سهم‌خواهی مجدد پایداری در جلسات شورای ائتلاف و تحریم این جلسات از سوی آن‌ها خبر می‌دهد.

شاهد شکل‌گیری فراکسیون اکثریت خواهیم بود

اقبال شاکری، منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم اما در گفت‌وگو با سلام نو تاکید می‌کند که اوضاع خوب است و می‌افزاید: این خبرها صحت ندارد و رایزنی و گفت‌وگو در امر بزرگی مثل ریاست مجلس سابقه داشته و اصلا امر جدید و عجیبی نیست.

او که معتقد است در نهایت اصولگرایان به یک فراکسیون اکثریت خواهند رسید می‌گوید: به نظر من مشکلی در این زمینه به وجود نخواهد آمد و ما شاهد یک فراکسیون یعنی فراکسیون اکثریت و انتخاب رییس مجلس با رایی بالایی خواهیم بود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید