دکتر سیدوحید احمدی‌طباطبایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در استان کرمان شهرستانی در وضعیت قرمز نداریم و میزان سرایت‌پذیری کووید ۱۹ در استان کرمان بین یک تا یک و نیم نفر است.

به گزارش سلام نو، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خطاب به مردم تاکید کرد: حساسیت در برابر این بیماری همچنان باید در بین مردم وجود داشته و پای کار باشند. متاسفانه تا این لحظه این بیماری واکسن و درمان خاصی ندارد و کنترل آن به شدت به رفتار اجتماعی مردم بستگی دارد و نباید تصور کرد که این مساله تمام شده است.

دکتر "سیدوحید احمدی‌طباطبایی" در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به میزان سرایت‌پذیر کروناویروس در استان کرمان، گفت: هم اکنون براساس برآوردها میزان سرایت‌پذیر کووید ۱۹ در استان کرمان بین یک تا یک و نیم نفر است.

وی از تاثیر بازگشایی اصناف در شیوع اپیدمی نیز سخن به میان آورد و اظهار کرد: قطعا این بازگشایی‌ها باعث افزایش تماس‌ها شده و به‌ تبع آن نیز روی میزان سرایت‌پذیری تاثیر گذار خواهد بود به طوری که شاهد افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در چند روز اخیر در استان هستیم ولی خوشبختانه بازگشایی‌ها پلکانی بوده و هنوز اجازه فعالیت اصناف پرخطر داده نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خطاب به مردم تاکید کرد: حساسیت در برابر این بیماری همچنان باید در بین مردم وجود داشته و پای کار باشند. متاسفانه تا این لحظه این بیماری واکسن و درمان خاصی ندارد و کنترل آن به شدت به رفتار اجتماعی مردم بستگی دارد و نباید تصور کرد که این مساله تمام شده است.

وی با تاکید برآنکه امیدواریم مردم همکاری لازم را همچنان انجام دهند تا شاهد اوج بیماری در استان نباشیم افزود: اگر رفتار مردم و رفتار ویروس کرونا را دو تیم فوتبال تصور کنیم تاکنون ما ۲ بر ۱ از ویروس جلو هستیم اما هنوز ۲۰ دقیقه دیگر از این بازی باقیمانده است و با کوچکترین غفلت گل‌های تساوی و حتی باخت را دریافت کرده و بازنده میدان خواهیم شد لذا تا لحظه آخر باید حواسمان جمع باشد تا بازنده میدان نشویم.

احمدی طباطبایی درباره فهرست وضعیت شهرستانها نیز گفت: خوشبختانه در استان کرمان شهرستانی در وضعیت قرمز نداریم. هم اکنون شهرستانهای رودبار جنوب، ریگان، فاریاب، فهرج، کهنوج، کوهبنان و منوجان ( براساس اعلام وزارت بهداشت بافت نیز در این لیست است) در وضعیت سفید و بقیه شهرستانهای استان در وضعیت زرد قرار دارند.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید