سیدحسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی به خاطرحواشی به وجود آمده درباره  اظهارات کرباسچی دبیر کل این حزب، عذرخواهی کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، چند روز پیش بود که غلامحسین کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی اظهاراتی جنجالی و بی پرده علیه جریان اصلاحات و برخی چهره‌ها همچون سیدمحمد خاتمی و محمدرضا عارف مطرح کرد. هرچند این دست سخنان انتقادی علیه جریان اصلاحات و لزوم بازسازی جبهه اصلاحات مدت هاست توسط حزب کارگزاران و دبیر کل آن مطرح می شود اما بسیاری از چهره‌های اصلاح‌طلب معتقدند اظهارات غلامسحین کرباسچی اینبار رئیس دولت اصلاحات را نشانه رفته بود.

پس لرزه‌های اظهارات جنجالی کرباسچی به سرعت آغاز شد و برخی چهره‌ها و رسانه های اصلاح‌طلب واکنش‌های شدیدالحنی علیه کرباسچی مطرح کردند. برخی او را واپسگرایی دانستند که می خواهد در قدرت و حاکمیت باقی بماند و بعضی گفتند «او را نماینده جریان کارگزاران هم نمی‌دانیم چه برسد به نماینده جبهه اصلاحات که بخواهد نظراتی را برای کل جریان داشته باشد.»

حالا اما سیدحسین مرعشی از جایگاه سخنگوی حزب کارگزاران که سابقه عضویت در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، را هم دارد، هم حزبی خود و سایر چهره‌های اصلاح‌طلب را به آرامش، همفکری و همراهی دعوت می کند. او ضمن عذرخواهی از همه اصلاح‌طلبان، سیاسیون و مردم، می گوید: «هر نوع تخطئه و تخریب در هر سطح، آب ریختن بر کوره مشکلات ملی است.»

مرعشی در عین حال سیدمحمد خاتمی را هماهنگ‌کننده عالی و رهبری جامع اصلاحات می‌نامد و از همکاری حزب کارگزاران سازندگی با رئیس دولت اصلاحات برای برنامه‌ریزی پیرامون فعالیت برای انتخابات ۱۴۰۰ خبر می‌دهد.

شرایط کشور، همکاری و همفکری همه نیروهای حامی نظام و انقلاب ار می طلبد

سیدحسین مرعشی با اشاره به شرایط حساس کشور، گفت: شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ایران به گونه‌ای است که ضرورت همکاری، وحدت، همفکری و کار مشترک همه نیروهای حامی انقلاب، نظام و مردم را ایجاب می کند.

وی ادامه داد: امروز کسی نمی تواند در عرصه سیاسی ایران قدمی برای حل معضلی از معضلات پیچیده ایران بردارد بدون اینکه به همکاری‌های گسترده بین احزاب و شخصیت ها در درون جبهه اصلاحات و درون جبهه اصولگرایی و حتی فراتر از نیروهای سیاسی کشور توجهی داشته باشد.

بی‌سابقه‌ترین و شدیدترین تحریم ها علیه ایران وضع شده است

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطر نشان کرد: ما باید متوجه باشیم که در بی‌سابقه‌ترین و شدیدترین تحریم‌هایی قرار داریم که تاکنون علیه کشور و ملتی اعمال شده است. امروز اقتصاد کشور تحت تاثیر تحریم های ظالمانه آمریکا در شرایط سختی قرار دارد؛ دولت برای تامین بودجه و منابع ارزی برای نیازهای کشور در فشار است. علاوه بر این مشکلات، مسئله شیوع کرونا نیز حادث شده و همه شاخص های کشور را تحت تاثیر قرار داده است که هزینه های دولت، خانوارها و درآمدها را کاهش داده است.

مرعشی تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا هم اقتصاد کشور را گرفتار کرده و هم با توجه به رشد منفی اقتصاد جهانی، بازارهای بین المللی را هم تحت تاثیر قرار داده است که افت شاخص قیمت نفت شاخص بسیار خوبی است که می توان فهمید در چه شرایطی قرار داریم.

هر نوع تخطئه و تخریب در هر سطحی، آب ریختن بر کوره مشکلات ملی است

سخنگوی حزب کارگزاران خاطر نشان کرد: من و همفکرانم در حزب کارگزاران سازندگی ایران، فکر می کنیم که تنها راه عبور از چنین شرایط سختی همکاری و همفکری است. ما امروز با احترام، تایید و حمایت یکدیگر باید سعی کنیم که به مردم، کشور و نظام جمهوری اسلامی کمک کنیم.

وی افزود: کشور امروز نیاز به شخصیت‌ها و احزاب معتبری دارد که به دولت و مردمشان کمک کنند. هر نوع تخطئه و تخریب در هر سطح، چه شروع کننده آن و چه پاسخ دهندگان به اظهارات، آب ریختن بر کوره مشکلات ملی است.

فریاد کشیدن در رسانه‌ها و زیر سوال بردن شخصیت‌ها، پسندیده نیست

مرعشی با اشاره به حواشی به وجود آمده پیرامون اظهارات غلامحسین کرباسچی و واکنش سایر چهره‌ها و احزاب اصلاح‌طلب به اظهارات او، گفت: من به عنوان سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی هم از همکاران حزبی خودم و هم از سایر متحدانمان در جبهه اصلاحات تقاضا می کنم که توجه جدی به شرایط پیچیده امروز کشور داشته باشند؛ روز، روزِ همکاری است هرچند انتقادات همیشه در درون احزاب و درون تشکیلات های جبهه ای قابل طرح است و انتقادات حتما در فضای غیرعلنی، درون جبهه ای و درون حزبی می تواند مفید باشد.

به عنوان عضو حزب کارگزاران از همه اصلاح طلبان و مردم عذرخواهی می کنم

وی تاکید کرد: فریاد کشیدن در رسانه‌ها، یکدیگر را به انواع و اقسام مطالب متهم کردن و زیر سوال بردن و تضعیف شخصیت‌هایی که در این شرایط می توانند پشتوانه و نقطه امیدی برای مردم باشند در هیچ سطحی پسندیده نیست.

مرعشی در ادامه گفت: من به عنوان برادر کوچکی در حزب کارگزاران سازندگی ایران از بابت همه مطالبی که به وجود آمده از پیشگاه همه سیاسیون، اصلاح‌طلبان و مردم ایران عذرخواهی می کنم و امیدوارم بتوانیم در جهت همکاری‌های سازنده و مفید و افزایش اعتبار شخصیت‌های طراز اولی که باید در خدمت مردم و نظام باشند، بتوانیم کارهای کشور را جلو ببریم.

حزب کارگزاران آماده بازسازی جبهه اصلاحات است

سخنگوی حزب کارگزاران با تاکید بر لزوم بازسازی جریان اصلاحات، اظهار کرد: انتقادات باید محیط ها و نهادهای هماهنگ کننده را در مسیر بهتری قرار دهد و حزب کارگزاران هم برای بازسازی جبهه اصلاحات آماده است تا نظارت خود را تدوین و به سایر احزاب اصلاحات تقدیم کند.

خاتمی رهبری جامع اصلاحات است و آماده همکاری با او هستیم

وی گفت: در عین حال آمادگی داریم مشورت های لازم را خدمت آقای خاتمی به عنوان هماهنگ‌کننده عالی و رهبری جامع اصلاحات ارائه کنیم تا انشاالله این برنامه ها بتواند در دوره جدید همکاری هایی که قرار است برای انتخابات ۱۴۰۰ پایه ریزی شود، با درسی از گذشته و بررسی تجربه ها، نهادی فراگیرتر، جامع تر و موثرتر را مستقر کند.

استعفای موسوی‌لاری تشکیل یک دوره جدیدی از همکاری را تسریع کرد

وی همچنین با اشاره به استعفای موسوی لاری از شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، گفت:  شورای عالی در هر دوره از فعالیت خود به عنوان یک ائتلاف برای یک انتخابات مستقر می شده و بعد از انتخابات هم رایزنی ها مجددا  برای دوره بعدی شروع می شد. استعفای آقای موسوی لاری از این جهت خوب بود که بحث‌های مربوط به تشکیل یک دوره جدیدی از همکاری را تسریع کرد. احزاب هم باید مجدا رایزنی‌ها و مشورت‌های لازم را با آقای خاتمی داشته باشند تا دوره جدیدی از همکاری‌ها برای انتخابات ۱۴۰۰ پیگیری شود.

مرعشی در پایان خبر تشکیل هرگونه تشکیلات و ائتلاف جدید توسط حجت‌الاسلام موسوی لاری را رد کرد.

/خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید