برای اکثر افراد، یک لیوان بزرگ قهوه چیزی است که آن ها دوست دارند روزانه از آن استفاده کنند. متاسفانه، نمی توان هر روز به کافی شاپ یا رستوران مراجعه کرد. شما می توانید قهوه را در خانه دم کنید، مهم نیست که دستگاه قهوه جوش شما چقدر اساسی یا فانتزی باشد. در ادامه به چند نکته مهم در مورد دم کردن یک قهوه خوش طعم در خانه اشاره شده است.

1. استفاده از دانه های تازه قهوه

خرید کیسه های قهوه آماده اشتباه است. بیشتر این کیسه ها معمولاً تاریخ ندارند. به علاوه بعضی از این کیسه ها ممکن است ماه ها در قفسه مواد غذایی بوده باشند. در عوض، باید به دنبال دانه های تازه و کامل باشید.

کارشناسان استفاده از دانه قهوه را تا یک ماه پس از تاریخی که بو داده شده، توصیه می کنند. بنابراین، به دنبال فروشگاه هایی باشید که قهوه تازه را بو می دهند، یا می توانید دانه های قهوه تازه بگیرید و خودتان آن ها را بو بدهید. به این ترتیب بهترین طعم از قهوه را خواهید داشت.

2. دانه ها را درست قبل از دم کردن خرد کنید

برخی افراد تمایل دارند که تمام دانه های قهوه را خرد کرده و آن ها را ذخیره سازی کنند. به گفته کارشناسان، دانه های قهوه معمولاً ظرف 30 دقیقه از خرد کردن آن ها طعم خود را از دست می دهند.

می توانید با خرد کردن دانه بلافاصله قبل از دم کردن قهوه مطمئن شوید که قهوه دم کرده شما طعم بهتری  دارد. به خاطر داشته باشید که اندازه خرد کردن نیز اهمیت دارد. به عنوان مثال، درشت بودن قهوه باعث ضعف طعم قهوه می شود در حالی که خیلی ریز باعث می شود قهوه شما طعم تلخی بگیرد. اگر می خواهید اندازه آسیاب سازگار باشد، چرخ های دستی عالی هستند.

3. نگهداری مناسب مهم است

اگر قصد دارید عطر و طعم دانه های قهوه را حفظ کنید، ذخیره درست  قهوه امری ضروری است. می توانید برای ذخیره دانه های قهوه ازیک شیشه مات درب دار استاندارد استفاده کنید.

به طور معمول، باید اطمینان حاصل کنید که دانه های قهوه در هنگام ذخیره سازی از گرما، نور و رطوبت محافظت می شوند.

4. دمای مناسب دم کردن را انتخاب کنید

یک دستگاه اتوماتیک باعث می شود که قهوه سریع و به راحتی تهیه شود. با این حال، یکی از اشتباهاتی که این دستگاه ها به آن مشهور هستند، پایین بودن دمای قهوه درحین دم کردن است. دمای ایده آل باید بین  195 تا 205 درجه فارنهایت باشد.

5. مقدار کافی قهوه را اندازه بگیرید

مقداری که برای تهیه یک فنجان قهوه استفاده می کنید نیز طعم نهایی را تعیین می کند. قانون طلایی هنگام اندازه گیری، نسبت 1به 12 است. یعنی یک قاشق غذاخوری قهوه به ازای هر 12 قاشق غذاخوری آب.

بسته به اینکه چقدر قهوه خود را دوست دارید می توانید این نسبت ها را تغییر دهید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید