وزارت بهداشت قطر اعلام کرد بیمارستان میدانی بیماران کرونایی بر اثر طوفان تخریب شد.

به گزارش سلام نو، وزارت بهداشت قطر در پی پخش تصاویر و ویدئوهایی از تخریب بخش‌هایی از یک بیمارستان میدانی برای بیماران کرونایی در منطقه "ام صلال" در شمال دوحه، اعلام کرد که وزش بادهای قوی با سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت و نیز بارش شدید باران باعث این تخریب شده است.

در ساعت‌های گذشته ویدئوها و تصاویر زیادی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است که نشان می‌دهد وزش باد و توفان باعث خسارت به بیمارستانی میدانی ویژه بیماران کرونایی و تخریب تجهیزات و چند چادر در آن شده است.

این بیمارستان میدانی حدود دو هفته قبل با دستور وزارت بهداشت قطر برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در منطقه ام صلال واقع در شمال دوحه تاسیس شد و شامل ۳ هزار تخت می‌باشد.

به گزارش روزنامه "العرب" قطر وزارت بهداشت این کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که وزش باد با سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت باعث تخریب دو چادر در بیمارستان دولتی "حزم مبیریک" شده است.

این وزارتخانه افزود که این چادرها با هدف توسعه بیمارستان "حزم مبیریک" و خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا (کووید۱۹) برپا شده و در پی توفان روز گذشته به جز دو چادر، دیگر بخش‌های بیمارستان آسیبی ندیده است.

وزارت بهداشت قطر خاطر نشان کرد که تمامی مریض‌ها به سرعت از محل حادثه خارج شده‌اند و هیچ مریضی آسیب ندیده است اما ۲۳ نفر از کارمندان بیمارستان در زمان خارج کردن مریضان دچار آسیب‌دیدگی‌های عمدتا جزئی شده اند.

براساس آخرین آمارها ۱۳ هزار و ۴۰۹ نفر در قطر به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده و در این میان ۱۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

ویروس کرونا تا زمان مخابره خبر ۳ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۶۴۳ نفر از اتباع ۲۱۰ کشور جهان را مبتلا کرده و ۲۳۴ هزار و ۱۲۳ نفر نیز بر اثر آن فوت کرده اند.

امریکا با یک میلیون و ۹۵ هزار و ۲۱۰ نفر مبتلا به کرونا و ۶۳ هزار و ۸۶۱ نفر فوت در رتبه اول جهانی قرار دارد.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید