فلسطین، لبنان، کره شمالی، ترکمنستان و عمان تیم هایی هستند که در صورت رسیدن به رتبه سوم در گروه خود شانس حضور در مرحله بعدی جام ملتهای آسیا را دارند. ایران با یکی از این تیم ها در مرحله حذفی رو به رو خواهد شد.

سلام نو - سرویس ورزشی: تیم های صعودکننده به مرحله بعد جام ملتهای آسیا مشخص شده اند اما روز آخر بازی های گروهی جام ملتها از آن رو جذابیت دارد که تیم های سوم گروه ها که امکان صعود دارند، مشخص خواهد شد.

به گزارش سلام نو، شاید دلیل فاصله سطح جام ملتهای آسیا با جام ملتهای اروپا و ... همین باشد که در روز آخر مسابقات گروهی این رقابت ها تیمی مثل کره شمالی که در دو بازی ده گل خورده و گلی نزده هنوز امکان صعود دارد.

در گروه E این مسابقات لبنان که از هر دو تیم عربستان و قطر با نتیجه مشابه دو بر صفر شکست خورده با کره شمالی بازی خواهد کرد. لبنان اگر نبازد در گروه سوم شده اما برای صعود نیازمند پیروزی است و تلاش می کند اگر زورش برسد کره شمالی که دفاع ناطمئنی از خود نشان داده است، را با اختلافی بیش از یک گل ببرد.

در دیگر بازی این  گروه قطر و عربستان در حالی به مصاف هم می روند که صعود هر دو تیم قطعی است. هم عربستان و هم قطر در بازی های قبل عملکرد نسبتا خوبی از خود ارائه کرده اند و به نظر می رسد در مرحله حذفی هم از همین حالا برای رقبای خود خط و نشان کشیده اند. برنده این بازی ضمن اینکه صدرنشین گروه خواهد شد رقیب شیرهای عراقی در اولین مرحله حذفی جام خواهد بود. عراقی هایی که در این دوره سخت کوش دیده شده اند و  تلاش می کنند هر طور شده خود را به جمع چهار تیم نهایی برسانند. عربستان در صورت صدرنشینی بدش نمی آید انتقام فینال 2007 آسیا را از عراقی ها بگیرد.

پیش از این دو بازی ژاپن و ازبکستان تکایف صدرنشینی گروه F را مشخص خواهد کرد و عمانی ها و ترکمنستانی ها هم برای سوم شدن تلاش خواهند کرد. ژاپنی ها اگر چه از دو بازی خود دو پیروزی کسب کرده و صعود خود را قطعی کرده اند اما انتظارات را به هیچ وجه نتوانسته اند، برآورده کنند. سامورایی ها هنوز در قامت یک قهرمان ظاهر نشده اند اما هر چه که باشد تیم های صعود کننده ترجیح می دهند در آن طرفی از جدول بیفتند که ژاپنی ها حضور نداشته باشند. ازبک ها هم که در دهه اخیر با رشد قابل توجهی خود را به فوتبال آسیا اثبات کرده اند، می خواهند طوری در مقابل ژاپنی ها صف آرایی کنند که دیگر رقبا متوجه باشند که ازبکستان در لباس یک مدعی پا به این بازی ها گذاشته است. هر چند واقعیت این است قرار گرفتن در کدام طرف جدول با توجه به نتایج صورت گرفته بسیار مهم شده است.

دیگر بازی این گروه بازی عمان و ترکمنستان است. ترکمنستانی ها آن قدر بازی ابتدایی خود با ژاپن را خوب شروع کردند که بسیاری را به این فکر واداشتند که چه بسا ترکمنستان بتواند خود را به عنوان پدیده جام مطرح کند. آنها با جلو افتادن در مقابل ژاپن و در نهایت با شکست سه بر دو کار خود را در جام آغاز کردند. بازی روان و جنگنده آنها در مقابل یک تیم مدعی مثل ژاپن کارشناسان را به تحسین و تمجید وادار کرد. با این وجود شکست چهار بر صفر آنها مقابل ازبکستان همه پیش بینی ها را به هم زد. عمان هم که با دو شکست با اختلاف یک گل بازی های بدی از خود به نمایش نگذاشته است در تلاش است تا با پیروزی بر ترکمنستان به عنوان تیم سوم صعود کند.

کدام تیم سوم شانس بیشتری دارد؟

بازی های سوم گروهی بیشترین جذابیت را برای تیم هایی داشته که در پی کسب رتبه سوم در گروه خود برای صعود به مرحله حذفی هستند. به جز گروه A باقی گروه ها بعد از دومین بازی تکلیف تیم هایی که صعود خود را مسجل کرده بودند، مشخص شد و به همین دلیل است که در بازی های سوم گروهی بیش از آنکه مصاف تیم ها برای صدرنشینی حائزاهمیت باشد، رقابت آنها برای سوم شدن جذاب است.

فلسطین، لبنان، کره شمالی، ترکمنستان و عمان تیم هایی هستند که در صورت رسیدن به رتبه سوم در گروه خود شانس حضور در مرحله بعدی جام ملتهای آسیا را دارند. ایران با یکی از این تیم ها در مرحله حذفی رو به رو خواهد شد. آن طور که به نظر می آید رسیدن تا مرحله یک چهارم نهایی برای ایران سخت نخواهد بود و اگر بخت با ما یار باشد احتمال رسیدن به جمع چهار تیم خیلی آسان تر از جام ملتهای 2004 وجود خواهد داشت. هر چند با قرعه سخت احتمالی هم هنوز ایران یکی از شانس های مهم برای رسیدن به جمع چهار تیم و شکستن سالها طلسم قهرمانی آسیا است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید