فیلم سینمایی طلا ساخته پرویز شهبازی از روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت در پردیس نماوا اکران اینترنتی خواهد داشت و علاقه‌مندان به فیلم‌های ایرانی می‌توانند تنها با پرداخت 15000 تومان و خرید بلیت فیلم طلا به مدت 6 ساعت امکان تماشای آنلاین فیلم طلا را خواهند داشت.

شهبازی در فیلم طلا هم مثل قبل به دغدغه‌های جوانان دهه شصتی‌ می‌پردازد که شاید سوخته‌ترین نسل جوان در ایران باشند. موجی که در ایران بیشترین تعداد نسل جوان در تاریخ ایران را در خود داشت و این موج در زمان تحصیل و نوجوانی با این شلوغی و در روزهای جوانی با بیکاری، بی‌پولی و تنهایی همیشه یقه به یقه بوده است.

قهرمان داستان طلا شهبازی در دهه چهارم زندگی‌اش از چپ و راست برایش می‌بارد، نقشی متفاوت برای هومن سیدی که در آن خوب هم درخشیده. هومن سیدی که این روزها دیگر کارگردان مطرحی هم هست تکیه گاه خیلی هاست. با اینکه شهبازی از داستانش با عنوان داستانی تخیلی یاد کرده اما همه ما میدانیم که امثال این جوان های بخت برگشته کم نیستند که به تنهایی مشکلات چندین نفر به گردنشان افتاده و در این مسیر تصمیمات ریسکی اشتباه بسیار زیاد است.

طلا فیلمی از ژانر درام اجتماعی

بعضی از فیلم های ژانر اجتماعی کلکسیونی از مشکلات مختلف است. شاید ذات سینما با اغراق گره خورده باشد اگر داستان یک داستان عادی باشد دیگر نیاز به بازگویی ندارد و شهبازی با وجود بحران های فراوان و گره هایی که در زندگی منصور است خوب فیلم طلا را مدیریت می‌کند. شاید اگر فیلم چهار ساعت طول می‌کشید می‌توانست به تک تک آنها کامل بپردازد اما با نرم یک ساعت و نیم سینمای ایران سرعت و مسیر داستانی فیلم کاملا قابل درک و مناسب است.

حواشی حضور رامبد جوان و نگار جواهریان در مراسم طلا

فیلم سینمایی طلا در جشنواره فجر حضوری در هنگام داشت اما جزء فیلم‌های مهم جشنواره حساب می‌شد که منتقدین هم انتظارش را می‌کشیدید. فیلم طلا با اینکه از لحاظ کسب جوایز خیلی خوش شانس نبود و فقط در ۲ بخش صدابرداری و بهترین فیلمنامه نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد اما در بین منتقدین با استقبال خوبی مواجه شد.

اما حواشی اصلی در جلسه با اصحاب رسانه اتفاق افتادند. جایی که شهبازی بعضی منتقدین فیلم سینمایی طلا را «بچه مدرسه‎ای» خواند. در ادامه صحبت های عوامل فیلم سینمایی طلا را در سی و هفتمین جشنواره فجر می‌خوانیم.

رامبد جوان تهیه کننده فیلم طلا درباره نحوه همکاری با محمد شایسته دیگر تهیه کننده فیلم سینمایی طلا و پروژه گفت: تصمیم گرفتیم پول بگذاریم روی هم چهار فیلم بسازیم که پول مان نرسید و سه فیلم ساختیم. بخش اجرایی به عهده آقای شایسته است و در بخش‌هایی که فکر کنم می‌توانم بدرد بخورم کمک می‌کنم. در این پروژه بیشتر درگیر خندوانه بودم و بیشتر کار‌ها بر عهده او بوده است. یکی از پروژه‌هایی که فکر کردیم کار بکنیم مربوط به آقای شهبازی بود و فیلم دوم ما شد و از همکاری با او خیلی خوشحالیم. از اینکه با چنین کارگردان باهوشی همکاری کردیم خوشحالیم.

در ادامه خبرنگاری از نگار جواهریان درباره باورپذیری نقش اش سوال پرسید که به جای این بازیگر، کارگردان جواب داد و گفت: اگر باورپذیر نیست باید فیلم را نقد کنند و در قالب یک یادداشت آموزنده به بیننده بگویند که این فیلم چه مشکلاتی دارد. فضای اینترنتی موجب شده هر کسی در یک خط درباره فیلم نظر دهد که این اتفاق خوب نیست و باید درباره این مسائل بیشتر پرداخته شود.

اکران اینترنتی فیلم طلا هم اکنون در پردیس نماوا

فیلم سینمایی طلا ساخته پرویز شهبازی از روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت در پردیس نماوا اکران اینترنتی خواهد داشت و علاقه‌مندان به فیلم‌های ایرانی می‌توانند تنها با پرداخت 15000 تومان و خرید بلیت فیلم طلا به مدت 6 ساعت امکان تماشای آنلاین فیلم طلا را خواهند داشت.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید