طرح ترافیک در حالی قرار است دوباره اجرایی شود که هیچ نشانی از بهبود وضعیت کرونا دیده نشده و هنوز چشم انداز روشنی برای هفته های آینده وجود ندارد. معاون وزیر کشور هم از بازگشت احتمالی محدودیت ها در صورت بهتر نشدن وضعیت ابراز نگرانی کرده و گفته چنانچه روند بیماری مجددا افزایش یابد، ناچارا باید محدودیت‌ها دوباره برگردد و بازگشت دوباره محدودیت‌ها خسارات زیادی دربر خواهد داشت.

سلام نو – سرویس اجتماعی: طرح ترافیک با وجود تاکیدات ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر لزوم توقف، از روز شنبه 13 اردیبهشت دوباره برقرار خواهد بود. این در حالی است که پیش تر گفته شده بود تا شکست دادن کرونا خبری از طرح ترافیک نخواهد بود.

به گزارش سلام نو، شهرداری تهران با توجه به سود قابل تامل طرح ترافیک توصیه های بهداشتی را کنار گذاشته و بدون اینکه تمهیداتی برای بهتر شدن وسایل حمل و نقل عمومی کند دوباره طرح ترافیک را برگردانده است. البته در طرح ترافیک جدید که از روز شنبه قرار است اجرایی شود ساعت طرح از ساعت 8 صبح الی 4 عصر است. با توجه به اینکه این ساعت دقیقا با ساعت کاری هم پوشانی دارد عملا بسیاری از مردم دوباره باید در معرض خطر باشند.

چندی پیش پس از آنکه لغو طرح ترافیک اجرایی شد رئیس روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تهران در توییتر خود اظهار کرده بود چنانچه بخواهیم طرح فاصله گذاری اجتماعی را با وجود باز بودن ادارات و ... اجرایی کنیم نیازمند سه و نیم برابر ناوگان حمل و نقل فعلی هستیم. طبیعی است این بدین معناست که ما امکان اجرای این طرح را نداریم.

نکته جالب توجه اینجا است که دستور بازگشت طرح ترافیک از سوی کسی داده شده است که بازگشتش به شهرداری تهران سروصدای زیادی به پا کرده است. چند روز پیش خبر رسید که مناف هاشمی، استاندار جنجالی و عزل شده گلستان و کسی که سالها در کنار قالیباف در راس شهرداری بود از سوی حناچی به معاونت حمل و نقل شهرداری تهران منصوب شده است.

طرح ترافیک در حالی قرار است دوباره اجرایی شود که هیچ نشانی از بهبود وضعیت کرونا دیده نشده و هنوز چشم انداز روشنی برای هفته های آینده وجود ندارد. معاون وزیر کشور هم از بازگشت احتمالی محدودیت ها در صورت بهتر نشدن وضعیت ابراز نگرانی کرده و گفته چنانچه روند بیماری مجددا افزایش یابد، ناچارا باید محدودیت‌ها دوباره برگردد و بازگشت دوباره محدودیت‌ها خسارات زیادی دربر خواهد داشت.

مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران دهم اردیبهشت در حاشیه جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در کلانشهر تهران اظهار کرد: روز گذشته طی جلسه‌ای با سردار ذوالفقاری در وزارت کشور تصمیم بر این شد، ساعت طرح ترافیک را در کلانشهر تهران و در محدوده طرح ترافیک اصلاح کنیم. برای مثال طرح از ساعت ۶ و نیم صبح بوده تا غروب، این ساعت را به ۸ تا ۴ بعد از ظهر تغییر دادیم زیرا افراد اگر قبل از ۸ صبح از منزل خارج شوند.

او در پایان گفت: شرایط قیمت را ۵۰ تا ۷۰ درصد تخفیف در نظر گرفتیم تا از سفرهای زائد جلوگیری شود.

حالا دستور بازگشت طرح ترافیک بدون اینکه استفاده از ماسک - همان طور که شورای شهر روی آن تاکید دارد – اجباری شود باعث تشویش زیادی شده است.

انتقادات تند و تیز مردم به شهرداری

در فضای مجازی مردم انتقادات تندی را نسبت به مدیریت شهری داشته اند به طوری که هشتگ طرح ترافیک در فضای مجازی به ویژه توییتر ترند شده است. غالب کاربران فضای مجازی معتقدند شهرداری تهران دغدغه سلامت مردم را ندارد.

صبا آذرپیک، خبرنگار با انتقاد از اصلاح طلبان در توییتی نوشته است: اگر شهرداری قالیباف و شورای شهر چمران بود الان کل رسانه های اصلاح طلب به خاطر تصمیم نا به جا و شخص محور برگرداندن طرح ترافیک آنچنان غوغایی به پا می کردند تا شهرداری دندان طمع پول را کشیده و با جان ملت بازی نکند. اما حیف از قبیله گرایی اصلاح طلبانه!

مازیار بالایی نیز توییت کرده است: طرح ترافیک شوخی کاسب کارانه ای است که معاون جدید حمل و نقل با مردم می کند.

عمده توییت های اعتراضی مردم نسبت به این است که این تصمیم از سوی شخصی مثل مناف هاشمی گرفته شده است. کسی که سوابق نه چندان درخشان او در ذهن مردم باقی است. در زمان سیل گلستان او به عنوان استاندار در کشور کانادا حضور داشت و همین باعث شده تا برخی کاربران به طعنه از مناف هاشمی بپرسند تصمیم برای بازگشت طرح ترافیک را از کانادا گرفته یا تهران!

گفتنی است در روزهای اخیر که طرح ترافیک در شهر تهران برداشته شده بود نارضایتی در بین مردم کم نبود. با این وجود با توجه به بحران کرونا بیشتر مردم ترجیحشان این بود که طرح ترافیک لغو شود اما از ناوگان حمل و نقل عمومی که فاصله گذاری اجتماعی در آن امکان عملیاتی ندارد، استفاده نکنند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید