سالهاست 10،000 قدم پیاده روی، یکی از نکات مهم تناسب اندام پیشگیری است، اما بر اساس تحقیقات جدید و تغییر استانداردهای تمرینی که در زیر مورد بررسی قرار گرفته است، بسیاری پیاده روی 10 هزار قدم در روز را ضروری نمی دانند. بنابراین آیا واقعاً به تمام این مراحل نیاز دارید یا زمان آن است که یک رویکرد جدید را امتحان کنید؟ پاسخ ساده تر از چیزی است که فکر می کنید.

چگونه 10،000 قدم تصویب شد؟

ده هزار قطعاً به عنوان یک هدف، ایده آل به نظر می رسد، اما کمی بلند پروازانه است، بدون اینکه غیرممکن به نظر برسد. طبق گفته تحقیق منتشر شده در سال 2019، پیاده روی با 10000 قدم در روز پایه علمی ندارد. کارول اویینگ گاربر، فیزیولوژیست، می گوید: این فقط یک حسن تفکر بود و مبتنی بر هیچ دلیل علمی خاص نیست.

آیا واقعاً باید روزانه 10،000 قدم بردارید؟

تحقیقاتی که در ماه می در ژورنال انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد، تقریباً 17،000 زن مسن را با شتاب سنج اندازه می گرفت و به محققان این امکان را می داد که مراحل روزانه خود را برای یک هفته پیگیری کنند. پس از 4 سال نتایج قابل توجه بود، با افزایش تعداد مراحل روزانه، میزان مرگ و میر با همه علل کاهش یافت. افراد مورد تحقیق به تدریج تعداد گام های خود را تا 7500 افزایش داده بودند.

به عبارت دیگر، 7500 کمترین تعداد گام با بالاترین سطح مزایای سلامتی است و آن را به یک هدف ایده آل روزانه تبدیل می کند. هر قدمی بالاتر از آن، از جمله استاندارد 10000 تقریباً نتایج مشابه دارد. حداقل از نظر تأثیرگذاری بر مرگ و میر، به نظر می رسد 7،500 و 10،000 قدم تقریباً برابر هستند.

آیا باید از پیاده روی با 10000 گام جلوگیری کرد؟

طبیعی است که هر کسی می تواند بیش از این کار کند. اما ، اگر قادر باشید، هنوز هم 10000 گام ارزشمند است. شواهد نشان می دهند هر فعالیت ورزشی مفید است.

تحقیقات نشان می دهند که میزان مرگ و میر پس از 7،500 گام  تقریباً یکسان است، اما این دیگر معیارهای بهداشتی را شامل نمی شود. سلامتی بیشتر از آن است که فقط نگران زنده بودن یا مردن باشید. در این مطالعه خاص، اطلاعاتی در مورد میزان بیماری های قلبی، سرطان و یا کیفیت زندگی ارایه نشده است.

برخی تحقیقات دیگر همچنین به مزایای ورزش در هر سطح اشاره دارد. به عنوان مثال، افرادی که 10 برابر بیشتر از دستورالعمل های فعلی ورزش می کنند، یعنی حداکثر 25 ساعت در هفته،  نشانگر مرگ و میر بالاتری نسبت به افرادی که فقط مقدار توصیه شده دریافت می کنند ندارند. به نظر نمی رسد که ورزش حتی در مقادیر بسیار زیاد نیز مضر باشد.

بنابراین اگرچه علم می گوید، می توانید روزانه 7،500 قدم بردارید، اما هیچ دلیلی برای متوقف کردن وجود ندارد. فقط پیاده روی کنید. هر گامی که بر می دارید، می تواند برایتان سودمند باشد. حتی اگرخیلی فعال نیستید، به آرامی شروع کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید