اما آیا این بار هم باید انگشت اتهام را به سادگی به سوی مردم گرفت و گفت شما الناز گلرخ را معروف کردید؟ همانطور که امیر تتلو یا آرات را مشهور کردید؟ آیا واقعا تمام تقصیر این شهرت گردن مردم است؟

سلام نو – سرویس اجتماعی: این روزها فضای شبکه‌های اجتماعی ایران بسیار داغ است و هر روز ماجرای جدیدی از دل آن زاییده می‌شود. یک روز آرات حسینی، یک روز امیر تتلو و روز دیگر الناز گلرخ سر زبان‌ها می‌افتند.

در آخرین مورد جنجال آفرینی‌ چهره‌ها در دنیای اینستاگرام، الناز گلرخ که یک میک آپ آرتیست است در اقدامی عجیبی ویدئو کلیپی منتشر کرد و وارد دنیای خوانندگی شد، کلیپی که برای او حسابی حاشیه ساخت.

با انتشار تیزر این کلیپ بسیاری این سوال را مطرح کردند که چرا کسی که در حوزه لوازم آرایشی و آرایش خانم‌ها فعال است یک شبه خواننده می‌شود و این قدر هم بد می‌خواند!؟ به خصوص لهجه انگلیسی او بسیار مورد توجه و تمسخر قرار گرفت.

با این همه، تیزر این کلیپ در صفحه اینستاگرامی الناز گلرخ بیش از هشت میلیون بازدید داشت، رقمی قابل توجه که با توجه به 2.5 فالور او و میزان واکنش‌ها به پست‌های قبلی این اینفلوئنسر بسیار تعجب برانگیز است.

همین بازدید بالا دوباره آن جمله معروف را سر زبان‌ها انداخت که چرا مردم بی خود و بی جهت آدم‌هایی که هیچ هنر و ارزشی ندارند را معروف می‌کنند و باعث می‌شوند آن‌ها از این شهرت باد آورده به سادگی پول درآورند؟

اما آیا این بار هم باید انگشت اتهام را به سادگی به سوی مردم گرفت و گفت شما الناز گلرخ را معروف کردید؟ همانطور که امیر تتلو یا آرات را مشهور کردید؟

این درست است که اگر مردم چنین پدیده‌هایی را تحریم کنند آن‌ها با مشکل اساسی رو به رو می‌شوند و حیات این چهره‌ها اساسا به توجه مردم وابسته است اما از آرات تا تتلو و الناز گلرخ هر کدام چیزی برای ارائه داشتند و آن‌چنان بی‌دلیل مشهور نشدند.

امیر تتلو امروز چهره‌ای غیرقابل دفاع است، اما شهرت امروزش را مدیون بیش از یک دهه فعالیتش در حوزه موسیقی است. او از نسل اول موسیقی رپ و هیپ هاپ است که در ایران شکل گرفت و شهرت امروزش را یک شبه به دست نیاورد که او را صرفا محصول توجه مردم بدانیم. او هرچند هنرمند درجه یک یا حتی درجه دو نیست اما در روزگاری نه چندان دور آثار بدی نداشت و خب به مدد شخصیت عجیبش مورد توجه قرار گرفت و طرفداران زیادی به دست آورد.

آرات حسینی هم با اینکه این روزها به پشتوانه فالورهای زیادش دچار توهمات خاص خود شده، اما بالاخره هنری دارد و سوژه جذابی برای دنبال کردن است. این که درست نیست او در کودکی چنین فشاری را تحمل کند حرف درستی اما بالاخره او چیز جذابی برای ارائه دارد و بزرگ‌ترین رسانه‌های دنیای فوتبال را هم به واکنش وا داشته.

الناز گلرخ هم که تا پیش از این کلیپ در حوزه آرایش و استایل زنان به اندازه کافی مشهور بود و عملکرد قابل قبولی هم داشت. او در ۴سال اخیر بیش از ۱۷۰۰ تصویر از فعالیت های خود در حوزه مد و لباس و سبک زندگی منتشر کرده که تاثیر زیادی در همراهی مخاطب با وی داشته است.

الناز گلرخ هم‌چنین عنوان بهترین میکاپ آرتیست رقابت COSMOPOLITAN در سال ۲۰۱۷ میلادی را کسب کرد و خود را به عنوان فعال مد و لباس و آرایش و هم چنین یک ایفلوئنسر با کیفیت معرفی کرد.

این چهره‌ها با تمام کم و کاستی خود یا هنری داشتند یا هنری دارند که مورد توجه جامعه قرار گرفتند و نمی‌توان آن‌های را با چهره‌هایی چون ساشا سبحانی مقایسه کرد. تتلو امروز که دنبال ساخت حرمسرا و قمار و انفجار است با آن تتلویی که مشهور شد متفاوت است، آن‌چنان که مردم هم نشان دادند طرفدار الناز گلرخِ آرایشگر و میک آپ آرتیست هستند نه الناز گلرخ خواننده!

درست است که جامعه و مردم بارها و بارها باعث شهرت و رونق دکان چهره‌های ناخوشایندی مثل ساشا سبحانی شدند، اما نمی‌شود همیشه انگشت اتهام را به سمت مردم گرفت و توقع داشت فرهیختگانی باشند که جز آیدین آغداشلو، کیشلوفسکی و مایکوفسکی دنبال چهره‌های دیگری نروند.

همه مردم، حتی فرهیخته‌ترین، تحصیل‌کرده‌ترین و روشنفکرترین آن‌ها به محصولات پاپ نیاز دارند و نمی‌شود به آن‌ها خرده گرفت. مسئله این‌جا است که این روزها محصولات پاپ هم کیفیت کمی پیدا کرده‌اند که حتما نمی‌شود تقصیر آن را هم تمام و کمال گردن مردم انداخت.

به نظر می‌رسد در بررسی پدیده‌های این چنینی به جای این که مانند سیاست و اقتصاد تمام انگشت را به سمت مردم بگیریم کمی هم باید به فعالان این عرصه نگاه کنیم و این پرسش را مطرح کنیم که فعالان و متولیان فرهنگ برای آن چه کرده‌اند که امروز توقع دارند مردم به جای الناز گلرخ به چهره‌های وزین‌تری توجه کنند؟

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید