طبق اعلام یک مقام ارشد هندی، دو تیم نظامی متشکل از پزشکان، پرستاران و امدادگران هندی به کویت و امارات اعزام خواهند شد.

به گزارش سلام نو، یک مقام ارشد هندی اعلام کرد که دولت مرکزی این کشور با درخواست‌های دو کشور عربی حوزه خلیج فارس (کویت و امارات) برای اعزام دو تیم نظامی متشکل از پزشکان، پرستاران و امدادگران به منظور کمک به این کشورها در مقابله با ویروس کرونا، موافقت کرده است.

در اوایل ماه جاری، شیخ "صباح الخالد الحمد الصباح" نخست وزیر کویت در گفت وگوی خود با "نارندرا مودی" نخست وزیر هند، درخواست اعزام یک تیم پزشکی هند را مطرح کرد. نیروی هوایی هند پس از این درخواست یک تیم واکنش سریع نظامی متشکل از ۱۵ پزشک، پرستار و امدادگر را به کویت اعزام نمود.

یک مقام هندی در این باره گفت: تیم اعزامی از سوی هند به پایگاه خود بازگشته‌اند، اما کویت بار دیگر خواهان اعزام یک تیم پزشکی از سوی هند شده است. امارات نیز خواهان اعزام یک تیم واکنش سریع پزشکی هند شده است. ما درخواست‌های مشابهی از سوی کشورهای موریس و کومور، مجمع الجزایر در سواحل شرقی آفریقا، دریافت کرده‌ایم. سایر کشورهای عربی در خلیج فارس نیز به صورت غیرمستقیم اعلام کرده‌اند که به کمک پزشکی هند برای مقابله با کرونا احتیاج دارند. انتظار می‌رود آن‌ها درخواست رسمی خود را ارائه کنند.

به گفته مقامات هندی، دهلی نو با درخواست‌های کویت و امارات موافقت کرده است و درخصوص موریس و کومور نیز هند یک تیم پزشکی به صورت کوتاه مدت به این کشورها اعزام خواهد کرد.

دهلی همچنین صادرات دارو و تجهیزات پزشکی خود بر کشورهای حوزه خلیج فارس را افزایش داده است.

یک مقام هندی در این خصوص گفت: تاکنون صادرات تجاری ۴۵ میلیون قرص هیدروکسی کلورکین (داروی ضد مالاریا) و ۱۱ متریک تن مواد دارویی تشکیل دهنده هودروکسی کلورکین به شش کشور عرب حاشیه خلیج فارس از جمله بحرین، اردن، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات تایید شده است.

همچنین هند به دنبال صادرات بیش از ۲۲ میلیون قرص پاراستامول به کشورهای امارات، کویت، عراق و یمن است.

سازمان دارو و غذای آمریکا، داروی "هیدروکسی کلورکین" را به عنوان درمان احتمالی ویروس کرونا معرفی کرده است و آن را بر روی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی در نیویورک آزمایش کرده است.

در هفته گذشته پس از آنکه هند تصمیم گرفت تا ممنوعیت صادرات این دارو را لغو کند، تقاضا برای آن بسیار افزایش یافت.

در میان کشورهای همسایه، هند داروی خود را به افغانستان، بوتان، بنگلادش، نپال، مالدیو، موریس، سریلانکا و میانمار صادر می‌کند.

کشورهای دیگر در جهان که خواستار دریافت این دارو از هند هستند شامل زامبیا، جمهوری دومینیکن، ماداگاسکار، اوگاندا، بورکینا فاسو، نیجر، مالی کنگو، مصر، ارمنستان، قزاقستان، اکوادور، جامائیکا، سوریه، اوکراین، چاد، زیمبابوه، فرانسه، اردن، کنیا، هلند، نیجریه، عمان، پرو، فیلیپین، روسیه، اسلوونی، آفریقای جنوبی، سریلانکا، تانزانیا، امارات متحده عربی، ازبکستان، اروگوئه، کلمبیا، الجزایر باهاما، موریس و انگلستان می‌شوند.

هند بزرگ‌ترین تولید کننده داروی ضد مالاریا در جهان است.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید